• Anonym (A (ts))

    Någon som gjort medicinsk abort? Behöver rådgivning!

    För precis två veckor sedan var jag till abortmottagningen och svalde pillret som skulle avsluta graviditeten. Var i v.9. På lördag är det två veckor sedan jag stoppade in slidpillren som skulle stöta ut allt. Jag blödde mycket den dagen och sen hyfsat mycket de kommande fyra dagarna. Sedan har det fasats ut. De senaste dagarna /veckan har jag knappt blödit något alls. Mörkbruna små spottar bara.

    Tills nu för en stund sedan när jag ställer mig från soffan. Känner att något åker ur slidan. Tittar i trosorna och där ligger ett stort koagel. Sätter mig på toan. Blöder mycket. Ett stort koagel till. Blöder igenom två bindor på en kvart. Nyss på toan fick jag ut ett koagel liks stor som min näve. Det bara rinner ur mig.

    Är detta normalt?? Att blödningen tar fart mer än någonsin två veckor efter?? Blödde inte ens så här mycket dagen efter aborten.

  • Svar på tråden Någon som gjort medicinsk abort? Behöver rådgivning!
  • Anonym (Rester)

    Det kan vara så att du har graviditetsrester kvar i livmodern (tyvärr är det inte helt ovanligt, särskilt inte såpass sent som v9). Jag tycker att du ska söka upp närmaste gynakut nu ikväll om blödningen inte ger sig nu snabbt. Du kan blöda kopiöst av graviditetsrester. Har själv råkat utför det efter en Missed abortion i v11. Slutade med akut skrapning och blodtransfusion (blödde enormt, hann knappt t sjukhus).

  • Meriall

    Inte normalt alls. Åk in och undersök. Förmodligen är aborten inte fullbordad och det finns rester kvar.

    Ett tips sedan: gör alltid medicinsk abort på sjukhus. Då kollar de så allt kommit ut

  • Anonym (En till)

    Jag har fått så. Dock började jag blöda igen efter tre veckor. Tydligen vanligt när jag ringde och rådfrågade idag dvs rester kvar som ska ut. Har nu blödigt ca 4 dagar ganska mycket med klumpar samt har lite ont. Har efterkontroll nästa vecka så får jag se hur det ser ut....

    Jättejobbigt. Trött på allt blödande.

  • Anonym (A (ts))

    Den stora blödningen gick över på några timmar. Nu är det 5 veckor sedan jag tog tabletten som skulle avsluta graviditeten och.. Jag blöder fortfarande! Mycket mer än en vanlig mens. Rött, förskt blod. HUR länge blöder man?!

    Gjorde även gravtestet de skickade med idag. Det visade negativt. Dock testade jag med egna teststickor både igår och idag och de visar positivt. Är deras teststickor mindre känsliga och avger ett hcg under det som är acceptabelt efter snart fem veckor?

Svar på tråden Någon som gjort medicinsk abort? Behöver rådgivning!