• Äldre 21 Dec 14:22
    266 visningar
    6 svar
    -1
    6
    266

    Råd

    Tänkte se om någon här inne har erfarenhet från kreditgivaren eurolimit.se? Ligger efter med betalningarna (med tanke på all julklappsköp)och tänkte ansöka om ett privatlån på ca 35 000 - 40 000kr. Blev tipsad om den nya kreditgivaren men ville kolla om någon har ansökt därifrån.  

    Självklart har jag tänkt lösa lånet så fort ekonomin är mer stabil.

  • Svar på tråden Råd
  • Äldre 21 Dec 15:02
    #1
    +1

    Har inga erfarenheter av att låna pengar men menar du att du köpt julklappar för 35-40000 kronor som du inte har ?

  • Äldre 21 Dec 15:07
    #2
    -1

    Kanske var lite otydlig. Jag har redan köpt julklapparna, därför behöver jag ansöka om ett privatlån.

  • Äldre 21 Dec 15:57
    #3
    +2

    Köper du julklappar före dina utgifter så har du andra problem än ekonomin.

  • Äldre 21 Dec 16:03
    #4
    My12an skrev 2018-12-21 15:07:42 följande:

    Kanske var lite otydlig. Jag har redan köpt julklapparna, därför behöver jag ansöka om ett privatlån.


    Men du har köpt julklappar för pengar som skulle ha gått till räkningar dvs pengar du egentligen inte hade till julklappar ?
  • Äldre 21 Dec 18:57
    #5
    +1

    Utan att ha så mycket bakgrundsinfo så ställer jag mig också lite fundersam till hur du kunnat hamna i ett läge där du blir nödgad att ta ett så stort lån.
    Men tipset är att återlämna majoriteten av julklapparna. Är det barn inblandade så ge dem något litet och prioritera ekonomin. 

  • AAG
    Äldre 22 Dec 19:29
    #6

    Om du vill låna 40.000 kr kan du som kortast välja en löptid på 24 månader hos långivaren du nämner. Att låna 40.000 kr under 24 månader kommer kosta dig 19.936,30 kr. 

    Jag skulle därmed rekommendera dig att ansöka om ett privatlån  hos en långivare som använder individuell räntesättning. Med en hyfsad kreditvärdighet kan du räkna med en ränta på cirka 5 - 7 %, samtidigt som du oftast undviker både uppläggningsavgifter och aviseringsavgifter. 

Svar på tråden Råd