• Anders24

    Tacksam för tips - jul

    Jag och min fru har skilt oss.

    För ca en månad sedan frågade jag med mitt ex om vi skulle köpa en gemensam julklapp till vår 14-åriga dotter. Med andra ord - samma upplägg som förra julen. Helt OK!

    Frågan vara bara vad hon önskade sig. När vi frågade henne får vi svaret, "vet inte"  eller "pengar"....

    Jag presenterade några förslag till mitt ex. Men inget passade.

    Jag åker på en rejäl influensa och blir sängliggande och är så fortfarande.
    Idag när jag kontaktar mitt ex för att höra hur vi ska göra med julklappen får jag veta att mitt ex har redan skaffat en egen julklapp till henne.  Kändes lite sisådär efter vår överenskommelse om gemensam julklapp.

    Vad gör jag? Ska jag ge min dotter pengar? I så fall hur mycket?

  • Svar på tråden Tacksam för tips - jul
  • Mortiscia

    Du kan definitivt ge henne en femhundring MEN det är viktigt att du får någon som hjälper dig köpa en riktig present också.

    Det är svårt att ge råd när man inte känner henne men gärna något hobbyaktigt hon kan roa sig med eller annat kreativt.

  • Trippelmamma76

    Hur mycket pengar du ska ge henne får ju avgöras av din ekonomi och hur mycket ni brukar ge för. Det kan ju variera hur mycket som helst mellan olika familjer. (Föreställer mig att man vanligen ger sitt barn julklappar för mellan några hundra och några tusen). I din situation så skulle jag föreslå en peng och en upplevelse som du tror hon skulle uppskatta (gärna ihop med dig). Exempelvis biljetter till något sportevenemang, teaterbiljetter (el musikal, opera?), bio om det ska vara lite billigare, besök på djurpark/nöjesfält/museum eller vad hon nu kan ha för intressen. Detta kan du lyckas fixa från sjuksängen! Ha en god jul!

Svar på tråden Tacksam för tips - jul