• Fröken W

    Ägglossningstest

    Hej!

    Hoppas att ni kan hjälpa mig att förstå.

    I mitten av oktober fick jag ett tidigit missfall, vecka 5-6 gissningsvis. Jag fick mens som vanligt i november och hoppades sedan på ägglossning nu i december. Jag testade med ägglossningsstickor och första gången när jag testade så var det helt blankt, ett par dagar senare var det ett svagt teststreck, samma sak dagen efter, för att sedan bli helt blankt igen. Varför blev det så?

    Jag använde ägglossningstest innan jag blev gravid och fick positiva resultat två dagar samma sak vid min första graviditet som gav oss en dotter för drygt 2 år sen.

  • Svar på tråden Ägglossningstest
  • Anonym (Vera)

    Det kan vara bra att ha två mens efter missfall innan man försöker bli gravid igen. Just för att kroppen ska fungera normalt igen.

  • Fröken W
    Anonym (Vera) skrev 2018-12-23 16:02:57 följande:

    Det kan vara bra att ha två mens efter missfall innan man försöker bli gravid igen. Just för att kroppen ska fungera normalt igen.


    Säger vem? De barnmorskor och den läkare som jag hade kontakt med i samband med missfallet sa att det bara vara att köra på som vanligt när vi kände oss redo.

    Oavsett så var det inte detta jag frågade om.
  • tjockobbe

    Du har förmodligen missat ägglossningen. Den kan vara förskjuten, lagd tidigare eller helt uteblivit. Kroppen reagerar olika. 


    Jag hade ett tidigt missfall i november, var kring början på vecka 6 tror jag. Min kropp tog det som en vanlig mens och fick ägglossning två veckor senare. Jag trodde jag hade den veckan innan, alltså en vecka efter missfallet. Så jag var ju helt fel ute. 


    Fortsätt testa, eller avvakta en mens till och testa sedan en vecka efter första mensdag tills du får en stegring, så du får koll på din cykel igen på när du har ägglossning. :)

Svar på tråden Ägglossningstest