• Anonym (Ts)
    Äldre 22 Dec 02:26
    530 visningar
    8 svar
    8
    530

    Klagar på kondom

    Alltså hur förlegat känns inte denna fråga? Det är 2018 och kvinnor börjar äntligen ta sig rätten att känna sin egen kropp! När vi då av olika anledningar väljer bort p-piller måste vi 1) höra killen tjata om hur onajs det är och 2) förklara varför vi inte vill ta det och vad vi provat

    Nu har jag träffar flera killar som oberoende av varandra har problem med att jag inte äter p-piller. Det har till och med gått så långt att även om vi ligger och är superkåta avstår dem penetrerande sex vilket jag upplever som väldigt trist - annan tillfredsställning klarar jag ju själv. Hur kommer sig detta?

  • Svar på tråden Klagar på kondom
  • Äldre 22 Dec 02:44
    #1

    Tala om för pucko-grabbarna (för de flesta män jag har träffat på tycker kondom är självklart eftersom det skyddar mot bra mycket mer än bara en graviditet) att om de vill ha sex får de dra på gummit eller köra snip-snip på spermaledarna, och att vilket som är ett OK val för dig.

  • Äldre 22 Dec 02:51
    #2

    Har varit med om flera killar som ogillar kondom men ingen som vägrat ha sex pga det.

  • Anonym (Kvinn­a37)
    Äldre 22 Dec 18:49
    #3
    EmberEyes skrev 2018-12-22 02:44:01 följande:

    Tala om för pucko-grabbarna (för de flesta män jag har träffat på tycker kondom är självklart eftersom det skyddar mot bra mycket mer än bara en graviditet) att om de vill ha sex får de dra på gummit eller köra snip-snip på spermaledarna, och att vilket som är ett OK val för dig.


    Det hjälper inte att kastrera sig om man har hiv eller andra sjukdomar, kondom är ett måste om man inte är i ett seriöst förhållande.
  • Äldre 22 Dec 21:31
    #4
    Anonym (Kvinna37) skrev 2018-12-22 18:49:50 följande:
    Det hjälper inte att kastrera sig om man har hiv eller andra sjukdomar, kondom är ett måste om man inte är i ett seriöst förhållande.
    Om du läser mitt inlägg så skriver jag faktiskt tydligt att kondom skyddar mot mer än graviditet. Snip-snip som alternativ till p-piller t. ex är fullt jämförbara i riskfaktor för könssjukdomar.
    Däremot så är det inte kastrering att snippa spermaledarna, något som är viktigt att förstå i sammanhanget. ...
  • Anonym (Kvinn­a37)
    Äldre 22 Dec 21:42
    #5
    EmberEyes skrev 2018-12-22 21:31:41 följande:
    Om du läser mitt inlägg så skriver jag faktiskt tydligt att kondom skyddar mot mer än graviditet. Snip-snip som alternativ till p-piller t. ex är fullt jämförbara i riskfaktor för könssjukdomar.
    Däremot så är det inte kastrering att snippa spermaledarna, något som är viktigt att förstå i sammanhanget. ...
    Men du tycker att en tjej ska vara nöjd om en kille steriliserar sig och då inte använder kondom? Märkligt resonemang.
  • Äldre 22 Dec 22:02
    #6
    Anonym (Kvinna37) skrev 2018-12-22 21:42:41 följande:
    Men du tycker att en tjej ska vara nöjd om en kille steriliserar sig och då inte använder kondom? Märkligt resonemang.
    Jag förstår inte varifrån du får alla mina åsikter ifrån, jag har inte uttryckt detta i något av mina inlägg. Jag har inte givit mig in i en diskussion om kådis är bättre eller sämre än andra p-metoder (dock kan den skickliga läsaren förstå att jag förespråkar kondomer från mitt uttalande om att dessa skyddar mot mer än graviditet).

    Jag ger TS svar på tal till puckade små-grabbar, ett förslag på motsvarande "skyddsnivå" som dessa själva förespråkar (hormon-baserad prevention), ett skydd de helt och hållet kan ta ansvar för, på samma sätt som de förväntar sig att vi kvinnor ska  ta ansvar med p-piller, p-sprutor, spiraler mm.

    Så Kvinna37, lägg ner ditt lilla korståg mot mig, sluta försöka tillskriva mig åsikter som jag varken har eller givit belägg för att tolka in, och ägna dig åt att ge egna råd och förslag till TS istället.
  • Anonym (Fatta­r)
    Äldre 22 Dec 22:33
    #7

    Helt ärligt så kan jag ändå förstå resonemanget, jag hade också valt bort penetrerande samlag helt som sexform om det innebar att vi var tvungna att ha kondom (förbi det stadie i ett förhållande då man måste skydda sig mot sjukdomar). Även tunna kondomer förtar känslan såpass mycket att det helt enkelt inte är värt det, då föredrar jag istället att göra annat.

    Någon bra lösning har jag tyvärr inte, för såklart ska du inte behöva använda andra skydd DU inte vill ha men du får då också respektera om de väljer bort att ha sex.

  • Äldre 23 Dec 02:04
    #8
    Anonym (Fattar) skrev 2018-12-22 22:33:28 följande:

    Någon bra lösning har jag tyvärr inte, för såklart ska du inte behöva använda andra skydd DU inte vill ha men du får då också respektera om de väljer bort att ha sex.


    +1
Svar på tråden Klagar på kondom