• Äldre 23 Dec 07:18
    626 visningar
    5 svar
    5
    626

    Julklapp till 6 åring

    Vi ska på julbord i morgon och då kommer det även en tös på 6 år dit som är 6 år men är som 2-3 år i kroppen.

    Så vi känner att en sista minuten julklapp är ett måste.

    Familjen verkar gilla musik så såg jag en reklam se länk nedan på en blockflöjt för en billig peng.

    Vad tror ni om den kan det funka?

    www.4sound.se/strak-blas/traeblaesere/blockfloejt/hohner-blockfloejt-9319-barock

  • Svar på tråden Julklapp till 6 åring
  • Äldre 23 Dec 08:01
    #1

    Är hon liten som en treåring kommer inte hennes fingrar att räcka till för att täcka hålen. Men bra tänkt av dig att leta efter riktiga musikinstrument hellre än att köpa något färgglatt och falsklåtande från leksaksaffären! Till en sexåring jag inte känner hade jag dock satsat på något säkrare kort som festliga pennor, pysselbok med klistermärken eller dylikt.

  • Äldre 23 Dec 08:18
    #2

    Nej, det kommer bara att låta illa.


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Äldre 23 Dec 09:02
    #3
    myskmalva skrev 2018-12-23 08:01:54 följande:

    Är hon liten som en treåring kommer inte hennes fingrar att räcka till för att täcka hålen. Men bra tänkt av dig att leta efter riktiga musikinstrument hellre än att köpa något färgglatt och falsklåtande från leksaksaffären! Till en sexåring jag inte känner hade jag dock satsat på något säkrare kort som festliga pennor, pysselbok med klistermärken eller dylikt.


    Storlek så är hon som vilken 6 åring som hälst men utvecklingen som en 2-3åring.

    Att det låter illa i början det gör ju alla instrument innan de fått kläm på det.
  • Äldre 23 Dec 09:09
    #4

    Om hon är som en 2-åring utvecklingsmässigt lär det ju dröja innan hon får kläm på det. Snälla, skona föräldrarna. Köp något som inte låter.


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Äldre 23 Dec 09:36
    #5
    mor3 skrev 2018-12-23 09:02:59 följande:
    Storlek så är hon som vilken 6 åring som hälst men utvecklingen som en 2-3åring. Att det låter illa i början det gör ju alla instrument innan de fått kläm på det.

    Då är det alldeles för tidigt med en blockflöjt! Och antagligen lite för tidigt för pennor och klistermärken också. Kanske ett gosedjur kan vara något? Om värdarna för julbordet känner flickan bättre än vad ni gör så kan ni be dem om tips.
Svar på tråden Julklapp till 6 åring