• Farahd­aghouz
    Äldre 23 Dec 08:56
    145 visningar
    11 svar
    11
    145

    svagt svagt gravtest, hjälp mig att tya detta är ni snälla

     
    Som rubriken lyder. Jag har gjort ett grav test som visar ett svagt svagt positivt streck. Jag behöver någon som kan "bekräfta" strecket. Hade ägglossning den 3 december och självklart myste vi tre dagar innan och på ägglossningsdagen. Beräknad mens är den 26 december. Hoppas jag inte inbillar mig om att det finns ett streck. Lägger ut bilder på två tester så får ni avgöra.

  • Svar på tråden svagt svagt gravtest, hjälp mig att tya detta är ni snälla
  • Äldre 23 Dec 09:14
    #1

    Tycker du ska vänta med o testa tills den 26 och använd då ett digitalt test så slipper du läsa av streck :)

  • Äldre 23 Dec 09:15
    #2

    Ja jag ser det, och det är rätt tydligt också.

  • Farahd­aghouz
    Äldre 23 Dec 09:37
    #3
    Beasmi­th86 är det testet där det står (gravid 1-2) du menar?
  • Farahd­aghouz
    Äldre 23 Dec 09:38
    #4
    Vejden visst är det!. Hoppas hoppas att det stämmer :) 
  • Äldre 23 Dec 17:58
    #5

    Ser tydligt. Du är gravid. :) har du fler test hemma så avvakta till BIM och ta då så ser du en ev ökning tydligt. :)

  • Äldre 23 Dec 18:10
    #6

    Det är för svagt för att visa varken det ena eller andra. ?et blå ser nog ut att ha ett streck men det röda ser bara ut att ha linjen med reagens som ska kunna bli färgat vid positivt svar. Testet är gjort för att slå om vid en viss halt av ett hormon, om halten är för låg än så kan du förstås vara gravid ändå men det kan inte teststickan avgöra. Ha tålamod och gör om testet efter ett tag. Och lycka till!

  • Äldre 23 Dec 18:21
    #7
    sandlilja skrev 2018-12-23 18:10:22 följande:

    Det är för svagt för att visa varken det ena eller andra. ?et blå ser nog ut att ha ett streck men det röda ser bara ut att ha linjen med reagens som ska kunna bli färgat vid positivt svar. Testet är gjort för att slå om vid en viss halt av ett hormon, om halten är för låg än så kan du förstås vara gravid ändå men det kan inte teststickan avgöra. Ha tålamod och gör om testet efter ett tag. Och lycka till!


    Lägg ner. Det är tydligt positivt.
  • Farahd­aghouz
    Äldre 23 Dec 20:07
    #8

    Var så ivrig att jag tog ett test till men ett där det står med text. Heter det elektroniskt kanske :) Där står det gravid 1-2. Betyder det att jag är gravid då!?:) det kan väl inte visa fel när man tar ett sådant gravid test?? se bild

  • Äldre 23 Dec 21:13
    #9

    ]Vejden skrev 2018-12-23 18:21:48 följande:[/quote-nick]Lägg ner. Det är tydligt positivt.[/quote]

    Trevlig kommentar....Jag har arbetat med teststickor så jag vet hur de är konstruerade, trodde ts ville ha ett seriöst svar. Jag fattar ju att man är otålig när man längtar men stickorna är inte gjorda för att visa "lite lite plus" tidigt utan slå om tydligt när resultatet är säkert.

  • Äldre 24 Dec 13:26
    #10
    Farahdaghouz skrev 2018-12-23 20:07:34 följande:

    Var så ivrig att jag tog ett test till men ett där det står med text. Heter det elektroniskt kanske :) Där står det gravid 1-2. Betyder det att jag är gravid då!?:) det kan väl inte visa fel när man tar ett sådant gravid test?? se bild


    Grattis!! Vilken julklapp :D
  • Farahd­aghouz
    Äldre 24 Dec 13:54
    #11
    Beasmith86 skrev 2018-12-24 13:26:19 följande:

    Grattis!! Vilken julklapp :D


    Ja verkligen! :) :)
Svar på tråden svagt svagt gravtest, hjälp mig att tya detta är ni snälla