• Kira369

    Ägglossning efter MA

    Hej,

    Fick cytotec för MA för nästan exakt 2 veckor sedan. Och på återkontrollen förra måndagen fanns de rester kvar, som jag gissar på kom ut under eftermiddagen för sedan dess har jag knappt blött. Endast liiiite mörkrött, typ rester/gammalt blod. Fick ändån hem cytotec som jag tog i fredags men inget har hänt.

    Nu till min fråga, när har man ägglossning på ett ungefär? Tog ett äl-test idag för skojsskull och de visade svagt positivt, kan de stämma?

  • Svar på tråden Ägglossning efter MA
  • Jag är bara jag

    Äl-tester kan inte vara svagt positiva. De är antingen positiva eller negativa. 2 sträck kan man få hela menscykeln igenom. Efter MA är det mycket vanligt med utebliven äl. Det går inte alls säga när eller ens om man får äl. När jag hade MA v.11 fick jag ingen äl alls den cykeln utan först cykeln efter. Mensen kom efter 6,5 vecka.

  • Kira369

    Hur vet du att du inte hade ägglossning? När jag blev gravid nu sist så visade testerna ingenting ändån blev jag gravid.

    Jag tänker mest hur trovärdigt de är då dem inte visade något sist ändån hade jag ägglossning.

  • Jag är bara jag
    Kira369 skrev 2018-12-23 15:30:49 följande:
    Hur vet du att du inte hade ägglossning? När jag blev gravid nu sist så visade testerna ingenting ändån blev jag gravid.
    Jag tänker mest hur trovärdigt de är då dem inte visade något sist ändån hade jag ägglossning.
    Jag hade inga äl-symptom och mensen dröjde så länge som 4 veckor efter jag slutat blöda- allt bevis på att jag inte hade äl. Normala cykler låg på 26-29 dagar med tydliga äl-symptom och mens 14 dagar senare- i 35 år.
Svar på tråden Ägglossning efter MA