• Äldre 24 Dec 13:57
    494 visningar
    19 svar
    19
    494

    Är gravid! Ska han få veta?

    Träffade en man. Allt gick jätte fort. Vi började chatta och sedan träffades några gånger. Hade sex en enda gång, sista gången vi sågs och nu är jag gravid.

    Ska jag berätta för honom?

    Vill och kommer att göra abort.

    Hjälp!!!

  • Svar på tråden Är gravid! Ska han få veta?
  • GGN
    Äldre 24 Dec 13:58
    #1

    Berätta, så han lär sig.

  • Äldre 24 Dec 13:58
    #2

    Lär sig vad?

  • GGN
    Äldre 24 Dec 15:38
    #3
    queensheeeeba skrev 2018-12-24 13:58:40 följande:

    Lär sig vad?


    Att skydda sig!
  • Äldre 24 Dec 15:55
    #4

    Finns väl ingen anledning att berätta om du ändå tänker göra abort.

  • Äldre 24 Dec 16:55
    #5

    [quote=79308760][quote-nick]Alvina skrev 2018-12-24 15:55:53 följande:[/quote-nick]Finns väl ingen anledning att berätta om du ändå tänker göra abort.[/

    Jag tror bäst att låta bli faktiskt.

  • Äldre 24 Dec 17:02
    #6

    Berätta. Han har väl rätt att veta. Sen tycker jag med att han borde skydda sig bättre och lära sig som en annan med sa.

  • Äldre 24 Dec 18:27
    #8

    Finns två sidor av myntet, det är din kropp och du ska föda och sätta ett barn till världen, så ja här bestämmer bara du. Men å andra sidan tycker jag att killen borde få vara med och tycka, men det förutsätter såklart att du på något sätt är beredd på att rucka på dina planer, annars finns ingen anledning att berätta.

  • GGN
    Äldre 24 Dec 19:33
    #9
    Swedefkr skrev 2018-12-24 18:09:52 följande:

    Nej han behöver inte vets. Lyssna inte på de manshatande feministfittorna här inne


    Vilka?
  • Äldre 24 Dec 20:58
    #9

    Eftersom du ändå har bestämt dig för abort tycker jag också att han ska få veta. Det är väl jätteschysst mot honom att påminna honom om vad som kan hända utan skydd eftersom han tydligen inte tänker på det

  • Äldre 25 Dec 09:33
    #10
    queensheeeeba skrev 2018-12-24 13:57:13 följande:

    Träffade en man. Allt gick jätte fort. Vi började chatta och sedan träffades några gånger. Hade sex en enda gång, sista gången vi sågs och nu är jag gravid.

    Ska jag berätta för honom?

    Vill och kommer att göra abort.

    Hjälp!!!


    Alla verkar utgå ifrån att båda har varit 100 % oskyddade men såvitt jag kan se så har TS inte skrivit någonting om det...

    Preventivmetoder kan fela...

    Hade du behållit så hade det enda rätta varit att prata med honom. Ska du göra abort så behöver du inte berätta om du inte vill. Säger inte det för att "skydda honom" på något sätt men ska ni ändå inte bli ett par eller inte ses mer alls så har du inga moraliska skyldigheter mot honom. Då är det kanske skönare för dig att släppa honom så fort som möjligt...
  • Äldre 25 Dec 11:17
    #11
    Richard1986 skrev 2018-12-25 09:33:50 följande:

    Alla verkar utgå ifrån att båda har varit 100 % oskyddade men såvitt jag kan se så har TS inte skrivit någonting om det...

    Preventivmetoder kan fela...

    Hade du behållit så hade det enda rätta varit att prata med honom. Ska du göra abort så behöver du inte berätta om du inte vill. Säger inte det för att "skydda honom" på något sätt men ska ni ändå inte bli ett par eller inte ses mer alls så har du inga moraliska skyldigheter mot honom. Då är det kanske skönare för dig att släppa honom så fort som möjligt...


    Fast det kan ändå vara bra att påpeka att skydd inte är hundraprocentiga, så att han fattar det.
  • Äldre 25 Dec 11:34
    #12
    queensheeeeba skrev 2018-12-24 13:57:13 följande:

    Träffade en man. Allt gick jätte fort. Vi började chatta och sedan träffades några gånger. Hade sex en enda gång, sista gången vi sågs och nu är jag gravid.

    Ska jag berätta för honom?

    Vill och kommer att göra abort.

    Hjälp!!!


    Eftersom du ska göra abort ser jag ingen anledning till att berätta. Risken finns att han då kommer vilja behålla och då kommer du ha honom tjatandes samtidigt som du ska genomgå en abort.
  • Äldre 25 Dec 11:35
    #13

    Tack allesammans. Jag ska nog inte berätta men kan inte låta bli och känna att han kommer undan, även om han säkert inte ville det här så tycker jag en stor börda läggs på kvinnan. Jag är ömtålig nu, ensam i detta och ledsen. Kan inte berätta för min familj eller vänner för jag skäms lite över hur dum jag har varit.

  • GGN
    Äldre 25 Dec 11:50
    #14
    queensheeeeba skrev 2018-12-25 11:35:21 följande:

    Tack allesammans. Jag ska nog inte berätta men kan inte låta bli och känna att han kommer undan, även om han säkert inte ville det här så tycker jag en stor börda läggs på kvinnan. Jag är ömtålig nu, ensam i detta och ledsen. Kan inte berätta för min familj eller vänner för jag skäms lite över hur dum jag har varit.


    Han kanske är väldigt stöttande och hjälper dig?
  • Äldre 25 Dec 14:30
    #15

    Hur tänker du kring er relation framåt? Vill du fortsätta träffa killen och eventuellt att det ska kunna leda vidare? Om ja så hade jag berättat. Det mest troliga är ju inte att han vill ha ett barn med någon som han precis träffat utan att han faktiskt vill att du gör en abort, och kanske vill vara med att stötta dig igenom den om även han skulle se en framtid mellan er. Det skulle stärka banden mellan er då man går igenom något jobbigt ihop. I detta fall handlar det inte om att komma med pekfingrar om att han borde skyddat sig, det är han nog medveten om vad konsekvenserna kan bli och även du.

    Om du inte tänkt fortsätta träffa killen så hade jag inte berättat utan sökt stöd/stöttning hos en kompis som kan vara med under utförandet då man ej ska vara ensam under en abort.

  • Äldre 26 Dec 10:26
    #16

    Du kommer att göra abort. Onödigt att berätta för honom i så fall. Vad skulle det göra för nytta?


    Integrerbart DNA
  • Äldre 27 Dec 09:31
    #17

    Jag kan verkligen tänka mig att du är ledsen och känner dig ensam i detta. Jag har varit i en liknande situation en gång och visste inte heller hur jag skulle göra. Jag försökte till slut ringa honom för att säga att jag skulke göra abort, men efter två försök utan att han svarade eller ringde upp struntade jag i det. Jag visste ju redan vad jag ville göra.

    Det blir ju, som du säger, att han kommer undan och slipper ta konsekvenserna och att du blir den som tvingas fatta ett beslut.

    Du måste inte höra av dig till honom alls om du inte vill.

    Ibland gör en dumma grejer som inte är så genomtänkta och som verkar relativt ofarliga, men som får konsekvenser. Det är okej. Abort är jobbigt att behöva ta beslut om och behöva gå igenom, men minns att du (eller rättare, ni båda) inte har gjort det med flit!

    Tror du att du har någon du möjligtvis kan berätta för? Kanske kan det kännas skönt att få berätta för någon också. Alla gör misstag. Men om du inte vill, så är det också helt okej, gör vad du tror funkar bäst för dig.

  • Äldre 27 Dec 09:40
    #18

    Jag hade inte berättat om jag var du av rent egoistiska skäl. Det kan ju vara jobbigt nog dom det är att göra abort utan att du ska behöva ta hand om hans eventuella känslor omkring det. Det enda fallet då en man ska vara inblandad i en abort är om han kan ge sitt stöd till den som ska genomgå den och det vet du inte om han kommer vilja eller kunna klara av att göra.

    Bättre att du berättar för en vän du är trygg med som kan finnas som stöd fysiskt eller psykiskt om det behövs.

    Du har inget ansvar över att lära honom om blommor och bin, det kan han ta reda på själv.

  • Äldre 27 Dec 16:29
    #19

    Tack snälla för alla era kloka och snälla råd.

Svar på tråden Är gravid! Ska han få veta?