• Anonym (Kaffedraken)

    Nej. Det är inte min älskade, som gjorde att jag hade en jävla blåtira!a

    Ja, jag har en jävla blåtira nu, vaknade det och såg den. Har minne av att jag gick rätt in i balkongdörren, och minne av att jag låg och kämpade mig upp från golvet. Men efter några timmars sömn, (tack gode gud att de beviljade min semester),

    Så ser ju jag vad jag har utsatt mig själv för. Hur kan man vara en sådan jävla idiot? Det är faktiskt 1år sedan det hände sist. Jävla alkohol. Nå, men vi bråkar inte, och nej, vi har inga barn. Men jag far illa! Hen har väl något mysberoende, blir aldrig så full, som jag kan bli ibland. Så nej, det är verkligen inte hen, som gav mig en blåtira! Mig själv.

  • Svar på tråden Nej. Det är inte min älskade, som gjorde att jag hade en jävla blåtira!a
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hehe jag har också lyckats skaffa mej en riktig blåtira en gång. Hände dock inte på fyllan utan genom en cykelolycka. Fick massor av kommentarer från okända om kvinnojourer och att det finns hjälp. Min man vägrade efter ett tag gå jämte mej. Han blev behandlad som en kvinnomisshandlare av lite för många. Det funkade ju såklart inte att förtydliga att jag orsakat det själv. Så brukar man ju säga...

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Vera) skrev 2018-12-28 10:19:08 följande:
    Hehe jag har också lyckats skaffa mej en riktig blåtira en gång. Hände dock inte på fyllan utan genom en cykelolycka. Fick massor av kommentarer från okända om kvinnojourer och att det finns hjälp. Min man vägrade efter ett tag gå jämte mej. Han blev behandlad som en kvinnomisshandlare av lite för många. Det funkade ju såklart inte att förtydliga att jag orsakat det själv. Så brukar man ju säga...
    Samma här, cyklade omkull och fick en rejäl blåtira.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Varför måste man dricka så mycket för?
    Om du har problem, varför inte dricka lite mindre istället?
    Det gör vi andra som sköter oss på fester, vi vet vad vi kan dricka och inte kan.(Inom en viss felmarginal givetvis).
    Men sett dessa många ggr i mitt liv, det är bara dricka som är saken, och till slut drar du i väggen för du överkonsumerar nått du redan vet du överkonsumerar.


    Du saknar självkontroll, och bör därför undvika alkohol tills du skaffat en.
    Vilket troligtvis betyder ingen mer alkohol, för sällan jag ser denna typen klara av att dricka mer måttligt.


    hur många meter var det?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Alltså grejen är, att jag tycker om alkohol. Det är lite mysigt att bli full. Blir aldrig aggressiv, eller så. Men visst, det finns massa andra drogor, men jag är livrädd för dem. Skulle det hända någonting i fyllan, får man ju skylla sig själv. Och ja, jag får väl stanna inomhus en vecka. Fan så tråkigt, men så här kan man ju inte gå ut! Min käre, är väl här ett tag till. Vi jobbar båda och har semester. Jag får nog snart leva ensam. Alkohol förstör. Tack och lov att vi inte har barn! Söka hjälp? Tjahh, att vara helnykterrist? Nej. Vi jobbar ju båda.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Fy fan för alkohol!) skrev 2018-12-28 15:53:51 följande:
    Alltså grejen är, att jag tycker om alkohol. Det är lite mysigt att bli full. Blir aldrig aggressiv, eller så. Men visst, det finns massa andra drogor, men jag är livrädd för dem. Skulle det hända någonting i fyllan, får man ju skylla sig själv. Och ja, jag får väl stanna inomhus en vecka. Fan så tråkigt, men så här kan man ju inte gå ut! Min käre, är väl här ett tag till. Vi jobbar båda och har semester. Jag får nog snart leva ensam. Alkohol förstör. Tack och lov att vi inte har barn! Söka hjälp? Tjahh, att vara helnykterrist? Nej. Vi jobbar ju båda.

    Men det är här du skiljer många andra åt, vi har gemensamt att vi gillar dricka alkohol.
    Ibland för det är gott till mat, andra för man vill slappa av och tjata med vänner.


    Och du som tror att det handlar om att det är mysigt att vara full, och skadar dig.
    Alkohol förstör inget om man inte tillåter den förstöra nått.

    Jag lärde mig tidigt i livet att man kan inte bara dricka alkohol och sen tro det blir bra, utan man får ha gränser som man lärt sig man inte kan dricka mer än.

    Är det inte dax du lär dig din?
    Än kraxa om alkohol förstör?


    hur många meter var det?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag skulle skaka en matta en gång. Med gummi undersida. Skakade så våldsamt att jag piskade mig själv i ansiktet. Fick världens blåtira på kinden...

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Råkade) skrev 2018-12-28 16:37:24 följande:
    Jag skulle skaka en matta en gång. Med gummi undersida. Skakade så våldsamt att jag piskade mig själv i ansiktet. Fick världens blåtira på kinden...

    Och jag tappade en sak, och skulle plocka upp den snabbt.
    Och jag nicka kanten på en glashylla, jag var nykter.


    hur många meter var det?
  • Anonym (Kaffedraken)
    klyban skrev 2018-12-28 16:43:27 följande:

    Och jag tappade en sak, och skulle plocka upp den snabbt.

    Och jag nicka kanten på en glashylla, jag var nykter.


    haha jag var med nykter. Men var i städ speed. Fort skulle det gå. Så klumpiga vi är?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Råkade) skrev 2018-12-28 17:09:18 följande:
    haha jag var med nykter. Men var i städ speed. Fort skulle det gå. Så klumpiga vi är?

    Hehe, älskar berätta såna dumheter man hittar på(och nykter då).
    Jag var stressad en morgon, och tappade nått på högersidan av toan, nått som jag aldrig gjort innan.
    Snabbt som faan skulle jag plocka upp, och BAM så hade jag ett 2cm  jack i huvudet och hårlinjen.
    Allt jag gjorde var och köpte suturplåster och tejpa själv, syns inte idag.


     


    En annan korkad också, som också kom till under nåt som skulle gå för snabbt.
    Det var en ny kniv jag hade fått i arv, det satt ett snöre på denna och låg i diskmaskinen.
    Jag tänkte så kan det inte vara, för då fastnar det i nått.
    Så snabbt ned med handen och ta upp den kniven, men en ett köttbestick hindrade mig och gick in mellan tumme och pekfinger.
    Och satt kvar  när jag tog upp handen, hade tur inget skadade sig.
    Och handkirurgen jag pratade med på AVC trodde inte det var sant att jag klarade utan permanenta skador.
    Räknade senare ut att kniven var 17mm in i handen.


     


    Men att dricka så man skadar sig var och varannan gång, så bör man börja fundera på att sluta helt och dricka.
    Eller anpassa sig så man aldrig hamnar i det tillståndet.
    Men många klarar inte av att veta när man ska börja lugna ned sig med drickat.
    Sen att man gör nått snedsteg för kroppen inte beter sig som vanligt, det kan jag köpa.
    Men vissa gör samma fel varje gång, och ALDRIG NÅGONSIN LÄR sig.


    hur många meter var det?
Svar på tråden Nej. Det är inte min älskade, som gjorde att jag hade en jävla blåtira!a