• Anonym (BV)

    Bakteriell Vaginos-hjälp!!!!

    Jag vet, det finns typ 100 trådar om BV men råden funkar inte för mig!! Jag har haft illaluktande flytningar så länge jag kan minnas och fick BV konstaterat för några år sedan. Har fått flagyl o dalacin, hjälper tillfälligt däremellan är jag beroende av lactal. Orkar inte hålla på såhär längre!! Använder menskopp, tvättstugan sällan o bara med intimolja, sex eller ej kvittar, p-piller eller ej kvittar o använder menskopp sedan typ ett halvår. Gynekologer bara rycker på axlarna o säger att de inte vet! Vad ska jag göra??!!

  • Svar på tråden Bakteriell Vaginos-hjälp!!!!
  • Anonym (Gel)

    Multi-gyn actigel är den ända som har funkat för mig. Allt annat har varit skit. Prova vet jag.

  • Anonym (12345)

    Jag fick borsyralösning rekommenderat av en äldre, rutinerad gynekolog. Det skulle i när man la sig för natten med hjälp av en sån där gummigrej man har när man spolar öronen. Det var lite pyssligt men det funkade och har aldrig kommit tillbaka. Hade provat allt innan.....

    Kanske värt att testa. Vet inte om det finns att köpa på apoteket.

  • Anonym (BV)

    Borsyra? Var fick du tag i det? Recept?

  • Sussies

    Multigyn -tog det bort besvären tillfälligt eller mer? Har aldrig provat just den men lactal o evovag o det funkar ju bara för stunden. För mig.

  • mamaleona

    Testat naturell bulgaria/bifidus/gefilus yougort? Kleta in underlivet o sätt binda på inför natten. Upprepa 3-4 nätter. Inge sex under behandlingen. Häsln en bm

  • Anonym (Gel)

    Använde gelén 2 gånger om dagen under 2 veckor i början. Det kom tillbaka vid varje mens dock, men då använde jag den bara 2 gånger första dagen och sedan 1 gång (när jag gick till sängs) 3 dagar. Upprepade detta i ca 6 månader sedan blev det mindre och mindre. Nu har jag inga besvär alls. Hade försökt i säkert 4 år innan dess med olika saker utan resultat. Luktade apa bara en timme efter duschen, gick igenom byxor och allt. Hade bindor som jag slängde varannan timme och en del parfym för det var verkligen jätteilla. Men jag har alltid en liten tub hemma ifall det skulle börja lukta igen, hände en gång för 5 månader sedan att det började lukta, använde den en gång sedan var det över. Funka på mig iaf.

  • Anonym (12345)
    Anonym (BV) skrev 2018-12-29 17:54:28 följande:

    Borsyra? Var fick du tag i det? Recept?


    Jag fick det utskrivet men jag tror det är receptfritt faktiskt. Borsyralösning. Kolla på apotea?
  • Anonym (BV)

    Åååå tack tack tack tack alla för svar!! Ska testa allt!!

  • frugr95

    Hade BV huuuur mycket som helst förr och senaste gången var för mer än 2 år sen! Och jag kan ärligt säga att det som hjälpte mig var att sluta med allt. Var hos gyn jämt och kände mig äckligast i världen.. som någon skriver: luktade apa en timme efter dusch! Men jag rakade mig förr ofta, hade sex väldigt ofta, tvålade mig i duschen 2ggr om dagen, hade trosskydd med doft osv.. Men när jag blev singel och inte hade sex på ett tag och bara lät underlivet VILA. Det hjälpte mig men det kanske känns som ett jobbigt råd.. men nu 2 år senare kan jag göra "vad jag vill" Skrattande

Svar på tråden Bakteriell Vaginos-hjälp!!!!