• Annapanna87

    Cytotec x2 & skrapning

    Börjar bli riktigt less..

    11 dec ultraljud i vecka 20 som visade ofostrig graviditet..

    13 dec tillbaka till gyn för behandling med cytotec för att stöta ur resterna. Låg inne 7 timmar med smärtor i magen och mycket blödningar. Skulle bli bra efter 1-2 veckor.

    28 dec och 2 veckor har gått, blöder fortfarande så ringe gyn som ville jag skulle komma in. VUL gjordes och det visade sig finnas rester kvar i livmodern. En ny dos med cytotec för att se om de skulle funka. Låg inne 3 timmar med det funka inte.. Så vart att boka tid för skrapning :( och med alla röda dagar som är nu med nyår och all skit måste jag vänta i 5 dagar..

    Känns så hopplöst just nu, vill bara bli av med skiten så man kan gå vidare :(

  • Svar på tråden Cytotec x2 & skrapning
  • EpicNurse

    Det är garanterat ingen tröst men det du beskriver är det normala förloppet. Först cytotec för att sätta igång. Om eventuella rester sen mäter mindre än ett visst mått så kör man cytotec igen, skulle man haft mycket rester hade det blivit skrapning direkt. Och väntetiden brukar vara 3-7 dagar för icke-akuta skrapningar även när det är vanliga veckor.

    Hoppas allt går bra när det är dags!


    ~ Sjuksköterska ~
  • Annapanna87

    Jo men hade det funkat med cytotec som det kan göra hade jag ju inte behövt skrapning. Det är därför jag är less att behöva gå ett steg längre för att de första inte funka. Hade ju räknat med att vara klar nu men så måste man gå typ 1 vecka till..

    Tack ska gå nog gå bra bara dagen kommer, dagarna går så sakta när man bara går och väntar

  • EpicNurse
    Annapanna87 skrev 2018-12-29 21:52:52 följande:

    Jo men hade det funkat med cytotec som det kan göra hade jag ju inte behövt skrapning. Det är därför jag är less att behöva gå ett steg längre för att de första inte funka. Hade ju räknat med att vara klar nu men så måste man gå typ 1 vecka till..

    Tack ska gå nog gå bra bara dagen kommer, dagarna går så sakta när man bara går och väntar


    Ja, förstår det... :(
    ~ Sjuksköterska ~
Svar på tråden Cytotec x2 & skrapning