• Filidutter

    Ivf jan 2019

    Hej!

    Tänkte om det är någon som vill följas åt som gör ivf i januari?

    Vår story.. 1 gemensamt barn på första försöket, vanlig väg. Syskonförsök sedan 2016. Gjort 1 färsk försök, gravid men tidigt missfall. 2 misslyckade fet. Nu i väntan på mens så vi kan börja med nytt färskförsök! Väntar mens vilken dag som, så börjar med sprutor i början av januari. Hoppas så att det går vägen denna gången...

  • Svar på tråden Ivf jan 2019
  • jooo

    Hej igen tjejer hoppas de går bra för Er!

    Jag ska börja spruta med gonal f idag 200 enheter. Går i Falun och det är privat syskonförsök. Lite oro inför vad som.komma skall. Och för vädret när vi måste köra 30 mil upp men.jag hoppas de går bra ^^

  • Mandymoo
    Xrissy skrev 2019-02-01 22:02:39 följande:

    Hej!

    Ja du... jag mår riktigt bra eftersom jag plussade igår! :) Tidigt (?) alltså redan på rd 10 om jag räknat rätt. Var ingenting speciellt som gjorde att jag testade, inget symptom eller så, fick bara för mig något. Sedan när det vad två streck fick jag panik och var tvungen att ringa hem maken från jobbet ;) Än har jag svårt att ta in det. Det är ju faktiskt möjligt att det inte håller hela vägen då det ännu är så tidigt.

    Min testdag är annars samma som din 8/2!

    Vad härligt att det känns bra med personalen! De gör ju ?hela upplevelsen? om du förstår vad jag menar. En av sköterskorna under vårt äggplock var helt fantastisk, tyckte både jag och maken! Lite trassel med lång väntetid vid insättningen men vi misstänker att det hade hänt något som gjorde att de halkade efter. Annars bara bra erfarenheter av Uppsala.

    Hur mår du? :)


    Men gud vad kul, stort grattis till plusset! :) så himla roligt för er!! Mina bröst är större än vanligt och man kan se några ådror som aldrig funnits där förut. Har som mensvärk i ryggen och lite molvärk i magen till och från men det är bara på kvällarna.. och tycker jag är lite illamående, har lite halsbränna och inte sugen på viss mat.. men kan lika gärna vara inget, man blir ju lite konstig av alla hormoner.. men testade idag dum som jag är på dag 12 och det visade minus. Hoppas såklart att det var för tidigt men blir så trött att jag fuskade..

    Absolut jätte viktigt med bra personal!

    Kram och grattis igen
  • Raggie

    Hej allihopa! Tisdag börjar jag med långt protokoll. Nässpray 2×3 per dag. Hur kände / känner ni med långt protokoll? Mående mm ?

  • Sissa83

    Hej,

    Ny i tråden! Har precis startat upp privat syskonförsök. Vår son är 3 år nu och vi vill gärna ha ett syskon. Sprutdag 4 idag med 200 enheter Gonal f. Spännande, spännande... men sjukt att man går igenom denna resa igen. Jag hade gott hopp om att lyckas naturligt med syskon men näpp.

    Grattis till lyckade försök i tråden!

  • jooo
    Sissa83 skrev 2019-02-02 20:20:32 följande:

    Hej,

    Ny i tråden! Har precis startat upp privat syskonförsök. Vår son är 3 år nu och vi vill gärna ha ett syskon. Sprutdag 4 idag med 200 enheter Gonal f. Spännande, spännande... men sjukt att man går igenom denna resa igen. Jag hade gott hopp om att lyckas naturligt med syskon men näpp.

    Grattis till lyckade försök i tråden!


    Då.är du och jag typ samma. Sprutdag 1 privat med syskon 200 enhet gonal f. Vart går du?
  • Xrissy
    Mandymoo skrev 2019-02-02 16:35:33 följande:

    Men gud vad kul, stort grattis till plusset! :) så himla roligt för er!! Mina bröst är större än vanligt och man kan se några ådror som aldrig funnits där förut. Har som mensvärk i ryggen och lite molvärk i magen till och från men det är bara på kvällarna.. och tycker jag är lite illamående, har lite halsbränna och inte sugen på viss mat.. men kan lika gärna vara inget, man blir ju lite konstig av alla hormoner.. men testade idag dum som jag är på dag 12 och det visade minus. Hoppas såklart att det var för tidigt men blir så trött att jag fuskade..

    Absolut jätte viktigt med bra personal!

    Kram och grattis igen


    Tack! Är både glad och samtidigt så rädd att detta ska tas ifrån mig :S Försöker verkligen tänka att hur det än går så har jag fått bevisat att jag kan bli gravid. Men suck, vill ju bara att det ska hålla hela vägen.

    Åh ådror har jag också börjat få! Och sjukt ömma bröst, omöjligt med BH på kvällen. Nåväl, är ju bara jag och maken hemma, så de får hänga fritt under tröjan ;)

    Tråkigt, med ett neg test. Men som du säger, fortfarande tidigt. Ge inte upp! Ruvar du på ett 2- eller 5-dagars?
  • Mandymoo
    Xrissy skrev 2019-02-03 21:10:45 följande:

    Tack! Är både glad och samtidigt så rädd att detta ska tas ifrån mig :S Försöker verkligen tänka att hur det än går så har jag fått bevisat att jag kan bli gravid. Men suck, vill ju bara att det ska hålla hela vägen.

    Åh ådror har jag också börjat få! Och sjukt ömma bröst, omöjligt med BH på kvällen. Nåväl, är ju bara jag och maken hemma, så de får hänga fritt under tröjan ;)

    Tråkigt, med ett neg test. Men som du säger, fortfarande tidigt. Ge inte upp! Ruvar du på ett 2- eller 5-dagars?


    Jag förstår men försök att njuta!

    Jag har börjat blöda rejält idag.. bröt ihop totalt igår. Är hemma från jobbet. Detta är andra misslyckade försöket. Ett försök kvar.. bara den ångesten. Och att både gångerna innan inte fått något till frysen. Och att vi är så pass unga som vi är.. har aldrig någonsin plussat och vet inte om jag nånsin kommer få uppleva det. Så snälla försök att njuta nu och tänk positivt att det kommer att gå bra. Ruvade på ett 2-dagars..
  • Elemska

    men fy vad tråkigt Mandymoo, jag å många andra här vet precis hur du känner!!! Det här är det värsta psykiskt jag någonsin gått igenom. Jag hade kunnat genomgå det fysiska i processen tusen gånger om men att få det negativa besked, att man inte lyckats, det knäcker en.

    Vi är inne på vårt tredje å sista försök nu. Har tidigare fått ett till frysen som inte heller tog sig. Även om jag precis som du känner att jag kanske aldrig kommer plussa så ger man inte upp eftersom det är ens enda lilla lilla hopp om att en dag lyckas bli gravid.

  • Xrissy
    Mandymoo skrev 2019-02-04 09:06:57 följande:

    Jag förstår men försök att njuta!

    Jag har börjat blöda rejält idag.. bröt ihop totalt igår. Är hemma från jobbet. Detta är andra misslyckade försöket. Ett försök kvar.. bara den ångesten. Och att både gångerna innan inte fått något till frysen. Och att vi är så pass unga som vi är.. har aldrig någonsin plussat och vet inte om jag nånsin kommer få uppleva det. Så snälla försök att njuta nu och tänk positivt att det kommer att gå bra. Ruvade på ett 2-dagars..


    Usch vad tråkigt Mandymoo! :( Förstår verkligen att du behöver vara hemma och få släppa ut alla känslorna :( Alltså, det fysiska under en IVF är ju jobbigt på sitt sätt, men det är det psykiska som är värst.

    Jag googlade det en absolut inte ska googla ?missfall ivf statistik?. Men det gjorde mig faktiskt lugnare konstigt nog. Jag hade fått för mig att missfallsrisken är högre efter en IVF men tydligen ligger det på ungefär samma siffror som en spontan graviditet. Sedan veeeeet jag ju att jag inte kan påverka det. I så fall skulle ju inga missfall existera. Jag ska verkligen försöka landa i det härliga att jag har plussat.

    Sedan håller jag alla tummar och tår för att nästa försök är det som gör att även du får uppleva ett pluss :) Kramar i massor!
  • Mandymoo
    Elemska skrev 2019-02-04 15:36:27 följande:

    men fy vad tråkigt Mandymoo, jag å många andra här vet precis hur du känner!!! Det här är det värsta psykiskt jag någonsin gått igenom. Jag hade kunnat genomgå det fysiska i processen tusen gånger om men att få det negativa besked, att man inte lyckats, det knäcker en.

    Vi är inne på vårt tredje å sista försök nu. Har tidigare fått ett till frysen som inte heller tog sig. Även om jag precis som du känner att jag kanske aldrig kommer plussa så ger man inte upp eftersom det är ens enda lilla lilla hopp om att en dag lyckas bli gravid.


    Det är ändå det mest positiva i allt det här, att det finns så många andra som förstår och som man kan få stöttning av ?? Ja det är det värsta psykiska jag också gått igenom nånsin. Just att få beskedet att det inte lyckats denna gång heller..

    Jag önskar dig det största lycka till nu på ert tredje försök! Håller verkligen alla tummar för er! Någon gång måste det väl vara ens egen tur att lyckas! Kramar ??
  • Mandymoo
    Mandymoo skrev 2019-02-08 06:52:05 följande:

    Det är ändå det mest positiva i allt det här, att det finns så många andra som förstår och som man kan få stöttning av ?? Ja det är det värsta psykiska jag också gått igenom nånsin. Just att få beskedet att det inte lyckats denna gång heller..

    Jag önskar dig det största lycka till nu på ert tredje försök! Håller verkligen alla tummar för er! Någon gång måste det väl vara ens egen tur att lyckas! Kramar ??


    Frågeteckena som blir efter vissa meningar är hjärtan men ser tydligen ut som frågetecken. Kram igen
  • Mandymoo
    Xrissy skrev 2019-02-04 19:14:42 följande:

    Usch vad tråkigt Mandymoo! :( Förstår verkligen att du behöver vara hemma och få släppa ut alla känslorna :( Alltså, det fysiska under en IVF är ju jobbigt på sitt sätt, men det är det psykiska som är värst.

    Jag googlade det en absolut inte ska googla ?missfall ivf statistik?. Men det gjorde mig faktiskt lugnare konstigt nog. Jag hade fått för mig att missfallsrisken är högre efter en IVF men tydligen ligger det på ungefär samma siffror som en spontan graviditet. Sedan veeeeet jag ju att jag inte kan påverka det. I så fall skulle ju inga missfall existera. Jag ska verkligen försöka landa i det härliga att jag har plussat.

    Sedan håller jag alla tummar och tår för att nästa försök är det som gör att även du får uppleva ett pluss :) Kramar i massor!


    Hoppas allt går bra och att du fortfarande mår bra! Kram
  • Mityana

    Hej hej. Hoppar in lite sent i tråden kanske.

    Jag är på ruvardag 8 om jag räknar rätt. Vi har rätt lång historia inom det här med ivf. Känns det som iaf. Vi drog igång första hormonbehandlingen 2014. Blev gravid på andra försöket. Alltså införande av fryst ägg. Det blev vår nu 3.5 åring som är bäst i världen. Vi hade sen tre ägg kvar där det tredje försöket blev ett plus men missfall och sen två till insättningar som inte tog sig. Spontangravid ett år efter första missfallet som också slutade i missfall och nu försöker vi igen. Blev bara ett ägg denna gången. Inga klarade sig till frysen så är rätt nojig. Har varit sjukt positiv och haft en bra känsla i kroppen fram tills idag då oron slagit till på allvar.

    Har testdag den 18 feb. Långt kvar fast ändå inte i det stora hela.

    Man slungas mellan hopp och förtvivlan när man läser allt som alla går igenom.

  • jooo

    Vul idag visade 14 blåsor mellan 13 mm och 18 mm..spruta några dagar till. Får besked imorrn om när de tror äggplock :) hur går de för er andra?

  • Sissa83

    Jooo, missade din fråga.

    Vi går i Malmö! Du då?

    Hade äggplock igår. 9 ägg, varav sex har befruktats. Trolig återföring imorgon. Dock är man och som förkylda med feber så det känns lite dåligt läge. Antar att mannen måste vara med vid återföring? Och tänk om jag blir sjuk... hemska tanke ????

  • jooo
    Sissa83 skrev 2019-02-12 17:01:36 följande:

    Jooo, missade din fråga.

    Vi går i Malmö! Du då?

    Hade äggplock igår. 9 ägg, varav sex har befruktats. Trolig återföring imorgon. Dock är man och som förkylda med feber så det känns lite dåligt läge. Antar att mannen måste vara med vid återföring? Och tänk om jag blir sjuk... hemska tanke ????


    Ah okej jag går i falun så andra sidan avlånga sverige ^^skönt att ha gjort äggplock du mår bra efter? Återför de på dag 2 till dig? Är du nervös?

    Jag va på äggplock igår fick ut 8 ägg de gick bra. Lite molande värk. Fick höra idag att 7 har befruktats och de kommer långtidsodla och återföring på tisdag om allt går som de ska! Så nervöst!!!
  • Xrissy
    Mandymoo skrev 2019-02-08 06:54:08 följande:

    Hoppas allt går bra och att du fortfarande mår bra! Kram


    Jag kopplade bort mig från forumen en tid då jag behövde fokusera på det som händer här och nu. Idag är jag alltså i v 6+1 om man räknar som barnmorskorna, eller i v 7 som vi vanliga personer säger tror jag. Har ett besök inbokat på MVC på måndag, något typ av ?hälsosamtal? kallade hon det. Ultraljud på kliniken är inbokat den 5 mars. Känns som en evighet till dess! Jag försöker att inte tänka för mycket, även om det är svårt. Metoden jag kör är att ta det dag för dag och upprepa för mig själv att jag är gravid.

    Hur är allting med dig Mandymoo? Kram!
Svar på tråden Ivf jan 2019