Inlägg från: Anonym (Vidunder) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vidunder)

    Jobbig tjej och jobbiga känslor

    Jag träffade en tjej för ett tag sen, några månader sen typ. Vi klickade bra och var ganska lika. Efter ett tag visade det sig att vi även delade samma hobby och hade gjort det ett bra tag, vi båda är ganska upproriska till sättet. Hur som helst hände lite saker som gjort det väldigt känsligt och jobbigt. Jag misstänker att hon fick känslor för mig, jag följde hennes ?blogg? Och där kunde jag urskilja mig själv och våra möten, kanske även hennes röriga känslor kring mig.

    Vi har fortfarande kontakt, men inte alls lika intensivt längre pga vissa omständigheter. Hon visar att hon gillar mig väldigt mycket när vi ses, även ibland konkret i text.

    Vi har som sagt en fin vänskap och hon är lite små tokig i sitt sätt, men det är jag med.

    Borde jag säga att jag är intresserad eller ska jag bara vara vän och se vart vi bär av i detta. Hon verkar liksom kunna tänka sig vänskap om inte känslorna finns från mitt håll.

    Ge mig råd snälla?

  • Svar på tråden Jobbig tjej och jobbiga känslor
  • Anonym (Vidunder)
    Anonym (Hydra) skrev 2018-12-29 19:33:45 följande:

    Svårt att råda i. Vill du ha henne som mer än en vän?


    Jag vill ju ge henne en chans, tror inte riktigt på slumpen med denna tjej..
  • Anonym (Vidunder)
    Anonym (Hydra) skrev 2018-12-29 20:02:59 följande:

    Så vad väntar du på... Finns det något som utgör hinder för en eventuell relation? Är du rädd att bli avvisad? Att du har tolkat något fel? Hon visar ju i både möte och skrift att hon är intresserad skriver du? Ni delar intresse... Dessutom skriver du att hon nog kan tänka sig enbart vänskap om du inte har ett intresse av mer så jag ser inte problemet. Menar du om du ska gå rakt på sak och berätta att du har ett intresse utöver vänskap eller om du ska umgås med henne och bara se vart det för er? Isf är min erfarenhet att det är bättre att tala om sina känslor eftersom hon annars lätt kan tro att du inte har nåt annat intresse än vänskap. Då kanske hennes känslor svalnar! Om det inte känns som slumpen så är det mest troligt inte det heller...


    Nej slumpen, känns verkligen långt bort med denna. Mer som att det är meningen liksom.

    Har aldrig varit så synkad med någon.. trots att hon är så sjukt jobbig! Men frågan kvarstår är det bara jag eller känner hon samma? Är jag bara inbillningssjuk?
  • Anonym (Vidunder)

    Det jobbiga med detta är att ju längre tiden går, så blir det mer komplicerat att närma sig känslorna kring det. Hon är lik mig och det gör det lite jobbigt!

  • Anonym (Vidunder)
    Anonym (Hydra) skrev 2018-12-29 22:28:10 följande:

    TS, varför är mina frågor svåra att besvara, är de för rakt på? Är du rädd för att outa dig? Det är enklare att råda dig i situationen om man får lite mer fakta och detaljer. Du kan ju ge förklädda förklaringar och exempel så att vi lättare kan förstå. Hon är lik dig och det känns jobbigt. Det kan jag relatera till! När man träffar någon som man klickar med på ett djupare plan så kan det kännas lite läskigt och jobbigt. Lika attraherar sägs det och attraheras man både intellektuellt och sexuellt av en människa så känns det ofta som du beskriver, att det kan inte vara en slump.

    Jag vet inte varför men det känns som att du antingen är en kvinna själv eller en väldigt försiktig man.


    Intressant att du faktiskt gör det bedömningen.. Ja det stämmer, satan vilken attraktion det finns på alla plan dessutom och man kan nästan ta på känslan. Skulle aldrig kunna nöja mig med mindre efter detta, det är galet att ens uppleva mitt tillstånd.

    Vet dock inte hur jag ska göra, vill inte nu pga rådande situation och.. vill, eller kan inte.. låta bli, pga hur tomt och fel det känns utan personen. Jobbigt att vi är lika, för det innebär också vissa svårigheter att öppna upp sig.
  • Anonym (Vidunder)

    Jo vi skrev ju lite i den tråden, vi dras till varandra du och jag ;) tyvärr har jag inte känt hen i flera år, vad jag vet iallafall.. dessutom en hen med massa testohormoner!

  • Anonym (Vidunder)
    Anonym (?) skrev 2018-12-30 08:14:03 följande:

    Jag tycker att du skall ta ett snack med henne oavsett hur du vill göra. Det kan vara så att hon inte är intresserad (längre), då vet du och slipper lägga energi på att undra och spekulera. Då kan ni se om en vänskap är möjlig eftersom ni verkar ha en kemi utöver det vanliga, det växer inte på träd tycker jag. Kan också vara så att det är besvarat men att ingen av er tycker att det är en god idé att ta det vidare av olika skäl, då kan ni komma överens om att underlätta så mycket som möjligt genom att inte ha mer kontakt än nödvändigt om det är så situationen är. Men då vet ni båda, det lär ju kännas mindre ledsamt om man vet skälet till varför den här personen man har så stort utbyte av oförklarligt verkar undvika kontakt.

    Eller så...finns möjligheten att det kan bli något mer.

    En sak jag undrar över är det här att du tycker att hon är "sjukt jobbig" b la. Är hon någon du ens gillar som person, är du bara attraherad men tycker helt enkelt inte så bra om henne egentligen? Eller är det hela situationen som du upplever som så ovälkommen och jobbig att det färgar av sig på henne? Får inte ihop det här riktigt.


    Situationen är jobbig och hen är en fantastisk person såklart, inte jobbig alls.
  • Anonym (Vidunder)

    Jag vet vad jag vill och är beredd att offra ganska mycket för att chansa..

  • Anonym (Vidunder)
    Anonym (?) skrev 2019-01-11 20:15:20 följande:

    Hur har det gått med den jobbiga tjejen och känslorna? Har ni pratat?


    Nej tror det mesta ligger hos mig tyvärr, gissar att jag har blivit blind av hela situationen, en regelrätt förälskelse -psykos.. Vågar inte träffa människan igen, för då vaknar väl allt till liv. Blev så otroligt förvirrad och rädd för hela situationen handlade orationellt i affekt där och då. Skulle ha pratat direkt, nu vet jag inte hur jag ska närma mig hen igen,
  • Anonym (Vidunder)
    Anonym (Vidunder) skrev 2019-01-12 00:04:41 följande:

    Nej tror det mesta ligger hos mig tyvärr, gissar att jag har blivit blind av hela situationen, en regelrätt förälskelse -psykos.. Vågar inte träffa människan igen, för då vaknar väl allt till liv. Blev så otroligt förvirrad och rädd för hela situationen handlade orationellt i affekt där och då. Skulle ha pratat direkt, nu vet jag inte hur jag ska närma mig hen igen,


    Råkade posta innan jag var klar. Men jag saknar personen och det har jag låtit hen veta. Är ganska säker på att hen förstår den komplexa situationen som uppstod i mig.
  • Anonym (Vidunder)
    Anonym (?) skrev 2019-01-12 09:27:28 följande:

    Ok. Vill du ta det vidare eller vill du hellre att känslorna försvinner? Tänk om det är besvarat i allra högsta grad.

    Är det någon du kan undvika helt eller kommer du att vara tvungen att prata med henne på t ex jobbet? Jag tycker ju med att det skulle vara synd att missa åtminstone en grym vänskap om du inte tror att personen besvarar dina känslor. 

    Och - har du tänkt tanken att det skulle kunna vara så att den här personen misstänker att hen känner igen situationen genom din tråd på FL...? I så fall är ju mer än halva jobbet gjort redan ;) Eventuellt.


    Jo vi vet båda två att vi finner varandra lite här och var.. ;) gör dock inte situationen enklare. Men är väl klart jag vill ta det vidare och hur än det blir så vill jag ha kvar hen i mitt liv, jag tror att det är väldigt ömsesidigt. Vi har en märklig connection, som är ganska ovanlig och inte alls något som man stöter på många ggr i livet (typ aldrig). Vi vet det båda två och det kanske både hindrar och drar. Hen vet att jag är handlöst förälskad och efter senaste gången vi sågs så blir det än svårare att blunda för detta.

    Men vi ses på jobb och för att reda i rätt trådar måste vi nog prata om det här, inte kring det. Har bara inte fått något tillfälle än. Jag väntar tålmodigt på en öppning för dialog!
  • Anonym (Vidunder)
    Anonym (?) skrev 2019-01-12 17:43:39 följande:

    Mm, det låter ju bra...

    Blir ju hur intressant som helst att se om det är mig du menar ;)


    Minst sagt.. jag vill ses och få känna hur marken lyfter under mig ;)
  • Anonym (Vidunder)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2019-02-11 08:42:27 följande:

    Hur har det gått TS?


    Hmm.. tja, vad svarar man där, rör till mitt inlägg lite och svarar med en swish.. eftersom jag skrev om mig själv fast omvändt, rörigt blev det och är det! Orkar nog inte tråda i för trassliga nystan, katten är lite för trött för det!

    Har fått ett känslobrott i typ fibula och kan inte stödja på patella. Lite så känns det nog.. som skrapsår, fast i bröstet. ;)
Svar på tråden Jobbig tjej och jobbiga känslor