• Äldre 29 Dec 19:21
    177 visningar
    4 svar
    4
    177

    Är det nidblödning eller mens som spökar?

    Hejsan!

    Jag ska förklara för jag måste ha svar!

    Jag är 26 år och har vart utan ppiller sen juli 2017 och jag har en regelbunden cykel på 30 dagar.

    Nu är det så att jag och min kille hade sex 21/12 och jag tror jag hade ägglossning mellan 23-24/12.

    Och igår fick jag så ont i magen, kändes precis som mensvärk och när jag gick gå på toa och skulle torka mig och då var det lite brunt på pappret så jag tänkte att det Ksnke är en nidblödning för det har bara gått 21 dagar sist jag hade mens... Blödningen hållde på Ksnke någon timme eller 2 men ont i magen hade jag i flera timmar... Sen gick allt över men idag så har allt kommit tillbaka...

    Vill så gärna ha barn! ????

    Så snälla jag behöver ett svar..

    Kan det vara nidblödning eller kan det vara mensen som är extremt tidigt?

  • Svar på tråden Är det nidblödning eller mens som spökar?
  • Anonym (Nidis­)
    Äldre 30 Dec 10:48
    #1

    Så som jag förstår nidblödning så kan det komma drygt 5-7 dagar men också lite senare efter ägglossnig.

    Så der kan ha vart det.

    En nidblödning kan vara liten, endast komma i trosskydd eller på paper men kan också misstas för mens då blödningen kan vara lite lite större men den ska inte hålla på i flera dagar. Eventuellt en dag eller så men inte längre.

    Att du har ont kan bero på mensvärk men också att du är gravid.

    Mina symptom på graviditet är likadana inför mensen så jag har alltid testat mig när jag skulle ha mens och inte innan.

    När ska du ha mens då?

  • Äldre 30 Dec 20:16
    #2

    Åhhh vad jag hoppas det verkligen är så för jag bara hoppas varje månad och mensen har aldrig kommit så här tidigt så därför jag reagerade så starkt på det här..

    Jag ska ha min mens runt den 8/1.

  • Äldre 30 Dec 20:20
    #3

    Kan även tillägga att jag läste om dom som har haft nidblödning att den har hållit i sig i 4 dagar och det är andra dagen nu jag har blödning.

    Om mensen inte kommer runt den 8/1 eller några dagar senare så ska jag testa mig då eller hur länge ska man vänta?

  • Äldre 31 Dec 20:21
    #4

    Blödningen varade i 2 dagar för mig..märkte att det inte var nått på Tampongen idag...

    När jag har mens så brukar den vara mellan 3-5 dagar.

Svar på tråden Är det nidblödning eller mens som spökar?