• Äldre 29 Dec 20:53
    242 visningar
    2 svar
    2
    242

    Missfall - NC, ÄL men knas med "mens". Vad händer? TMI och detaljer!

    Hej, 

    Jag behöver hjälp då det som händer känns helt knas, Jag börjar från början. 

    Vi plockade ut spiralen den 1/8 i år. Första mensen kom den 14/8 och den 12/9 så plussade vi. 14 dagar efter ÄL enligt textboken. 

    Jag började få lite blod på papperet ungefär varannan dag i vecka 7 och den 1/10, vecka 8, så fick jag en kort blodforsning. Det var över på några sekunder men jag blev oroligare än över "spottingen" vid toabesök och den 3/10 så fick jag tid privat för tidigt VUL pga min oro att det hänt något. Jag behövde verkligen lugnas då min sambo skulle resa bort i fem dagar.

    Den privata BMn gjorde VUL väldigt snabbt och hafsigt. Hon mätte det hon ansåg vara ett foster och sa att allt såg normalt ut men att jag var kortare gången än jag trott, vi skulle istället för vecka 8 ha varit i vecka 6 enligt henne.

    Jag blev ännu mer orolig eftersom jag visste exakt när senaste mens varit och även datumet för ÄL. Hon påstod att jag inte kunde fått mens när den kom osv. Hon ifrågasatte helt enkelt saker jag hade stenkoll på. Min tanke var därför att graviditeten stannat av, men hon fortsatte hävda att allt såg normalt ut och sedan rådde hon mig att söka för nytt UL två veckor senare. Lugnade dock sambon som satt på Arlanda och skulle iväg. Själv hamnade jag på soffan hemma i flera dagar, helt modfälld. 

    Hur som helst. Nytt VUL två veckor senare och inget foster hittades. Ytterligare en vecka senare så gör vi ett till VUL där det konstateras att inget foster finns och att kroppen missat ett missfall. MA. Dagen efter sätts missfallet igång med Cytotec. Det går bra och sista bitarna kommer exakt en vecka efter. 10 dagar efter cytotecbehandlingen visar gravtest negativt. Allt gick alltså rätt smidigt trots att det var en vedervärdigt ledsam tid. 

    NC, Natural Cykles detetkterar ÄL den 11/11, men sedan händer det konstiga. Efter svaga streck på graviditetstest så kommer en blödning dagen efter BIM. Jag blöder en konstig slemmig blödning på eftermiddagen en dag och har mellanrum en dag innan en lika konstig och kort blödning kommer, sedan händer inget mer.

    Jag brukar normalt blöda i 7 dagar och har så gjort ända sedan lingonveckan kom. Jag blir fundersam men det är ju inte mycket att göra åt.

    Nästa ÄL detekteras den 10/12 med ÄL test och NC håller med. BIM blir nu den 23/12 och mycket riktigt, på den dagen börjar jag blöda. En kopp på morgonen. Därefter hemska smärtor. Så pass att jag inte vet var jag ska göra av mig själv. Värre än all mensvärk jag någonsin upplevt och värre än missfallet i sig, men inget mer blod den dagen. Dagen efter är det tomt på morgonen men på kvällen har det kommit lite igen. Däremot är det slemmig vävnad i det som kommer. Som vid missfallet men snarare hudfärgat än blodigt. Tredje dagen kommer det blod i koppen en av de två tömningarna, sedan inget mer. Alltså blödning i tre dagar istället för de vanliga sju.

    Idag, nästan en hel vecka efter BIM syns ett svagt streck på graviditetstest!?! Känns som om det absolut måste vara ett spökstreck... men alltså. Vad är det som händer? Varför kommer inte mensen som den brukar? Är det någon som varit med om liknande?

    Brukar det vara såhär struligt med mensen efter ett missfall? 

  • Svar på tråden Missfall - NC, ÄL men knas med "mens". Vad händer? TMI och detaljer!
  • Cis
    Äldre 17 Jan 10:07
    #1

    Skulle också vilja ha svar på din fråga. Har du fått igång mens som vanligt ännu?

  • Äldre 22 Jan 12:28
    #2

    Det är så konstigt. Går upp i vikt stagigt med. Nästan fyra kilo nu trots två månader med noga eftertanke på kost och utökade promenader.

    Den senaste mensen har varit fyra dagar igen och jag tycker inte mängden varit som den brukar heller. Har fått längre cykel och blöder mindre men fick nu ägglossning på dag fjorton och var mer normal lutefas än innan.

    Blir inte klok på detta..

Svar på tråden Missfall - NC, ÄL men knas med "mens". Vad händer? TMI och detaljer!