• Evert2

    Utbyggnaden av 5g ett hot mot vår hälsa-varför så tyst om skadeverkningar?

    Experter varnar för att människor kommer att utsättas för en extremt stor strålning som kan liknas vid den som en microvågsugn genererar. Dom långsiktiga effekterna är inte utredda men ändå så fortsätter utbyggnaden av 5g nätet utan att vi som drabbas blir tillfrågade. Gissar att starka ekonomiska intressen  gör allt för att lägga locket på men hur orolig bör man vara för att människor t.ex drabbas av cancer och andra kända riskfaktorer?
    stralskyddsstiftelsen.se/2017/03/5g-ett-oetiskt-olagligt-experiment-med-manniskors-liv-och-halsa/

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Utbyggnaden av 5g ett hot mot vår hälsa-varför så tyst om skadeverkningar?
  • svartakatten98

    Om det här är farligt skulle det förstås tystas ned, av ekonomiska intressen. De som utvecklar sådant här lär betala för att stoppa forskning alternativt få forskare att tala väl om det. Jag är ganska övertygad om att all strålning som numera omger oss kan medföra påverkan på vår hälsa (kanske både fysiskt och psykiskt), det är så nytt och ökar hela tiden, vem vet vad som händer med oss om några generationer. Märker att många gärna skrattar bort ''elallergi'', strålning och liknande men hur kan man vara så säker när det inte är något naturligt? 

  • faren

    Fast jag tror att all strålning vi redan blir utsatta för,har oanade konsekvenser, kan ju inte 5G, göra det bättre? Och varför 5G? Vad vill vi uppnå med det? För att det skall gå ännu fortare? Ligger redan med en massa strålning omkring mig när jag sover, alla telefoner, paddan, tvn, och allt på stand by. Det är nog ganska kört, som det är?

  • faren

    Det enda som kommer att gå fortare, är vår upplevelse av tiden, tiden vi har till förfogande att leva och reflektera, över det vi gör med vår tid.

  • Zizazi

    Tanken är väl att vissa dör vissa överlever. Evolution. Antar jag.

  • ThomasW

    Kan man inte bara förbjuda ström och el och internet ?

  • faren

    Ja, när man var ung var man ung var man odödlig, men vet ni ungdomar att livet går jävla fort? Nej för ni är odödliga. Men kom igen o h berätta för mig, när jag är mylla i kistan, berätta dp för mig, hur fort livet gick! Nej, vi behöver inte 5g, 4g, får räcka.

  • faren

    Så vidare ni inte vill stressa ännu mera? Och hur många ungdomar mår inte dåligt idag? Det är ju fan, var och var annan, som har en diagnos, eller aktivitetsstöd, eller som inte orkar jobba alls? Ungdomar som sitter hemma i sitt barnrum tills de är 26? Nej, inte 5 G! Ut med alla barnrumpar i verkliga livet. 5g, ger mer spelshancer till stackars föräldrar, som har tonåringar hemmaboende. De lär sitta där.

  • Aikido

    Ni får se till att posta de här ångestfyllda småtimmestrådarna vid en annan tid på dygnet så blir ni kanske tagna på allvar. Kanske. Om ni inte dessutom länkar till ölkapsylsmössesajter som strålskyddsstiftelsen.

    När vi ändå talar om mode så handen på hjärtat. Visst är denna snyggare än en vanlig foliehatt?


  • faren
    Aikido skrev 2018-12-30 08:45:37 följande:

    Ni får se till att posta de här ångestfyllda småtimmestrådarna vid en annan tid på dygnet så blir ni kanske tagna på allvar. Kanske. Om ni inte dessutom länkar till ölkapsylsmössesajter som strålskyddsstiftelsen.

    När vi ändå talar om mode så handen på hjärtat. Visst är denna snyggare än en vanlig foliehatt?


    Ja, foliehattar är som vackrast, när man minnst anar det!
  • faren

    Tänk dig en ung kille på 24, han lever i sin värld nu? Tänk om han vill ha barn, familj, 5 G? Tänk om du går tillbaka till nutiden? Hur orkar du med ditt liv just nu? Orkar du med 5g? Kommer du hinna till skolan, om 5g skall sluka dig i alla spel, och alla medier? Nähh, 4g räcker. Det är ju redan kört?

  • Evert2

    T.om Ericsson som själva vill ha skiten går ut och varnar för riskerna. Många länder har ett gränsvärde för långvarig exponering men här är det bara att tuta och köra trots alla varningssignaler.

Svar på tråden Utbyggnaden av 5g ett hot mot vår hälsa-varför så tyst om skadeverkningar?