• frugr95

    Partiell mola

    Hoppas ni har överseende med mina andra trådar då jag är ny och förstod inte riktigt mig på detta. Tog bort de andra då jag råkade publicera samma inlägg i olika kategorier :)

    SÅ! Jag söker någon som haft partiell mola. Om du haft komplett får du också gärna dela med dig!
    Hur gick det för er sen? Hur gick ni vidare? Fick ni barn efter? Och hur snabbt gick det att bli gravid igen? Hur såg era prover ut?

    Är så orolig för att gå vidare, tänk om det händer igen.. Längtan och sorgen överröstar varandra om vartannat så man blir galen. Och omgivningens oförståelse är ju skrämmande.

  • Svar på tråden Partiell mola
  • Anonym (Två barn nu)

    Jag har haft mola,det upptäcktes tidigt.Efter det fick jag jag på kontroll (ta blodprov)i ett år.Jag fick inte bli gravid då.Mitt värde gick långsamt men säkert ner.Efter det året blev jag gravid ett halv år senare.Fick gå på tidig ultraljud i v 8 för att se om allt såg ok ut .Sen gick allt bra och fick mitt barn.Risken att det ska hända igen är väldigt liten och detta kan man lätt kontrollera vid tidig ultraljud.

Svar på tråden Partiell mola