• w82

    Overall att röra sig i!

    Blir tokig på ytterkläder. Har en tjej på 11 månader som springer runt för fullt inne men ute blir hon bara passiv och grinig i de kläder som är tillräckligt varma.

    Hon är 75 cm lång och verkar ha lång rygg. Testade isbjörns toddler overall igår men 74 som skulle vara lång i ryggen och räcka till 80 cm kunde hon inte resa sig i den, var för kort i ryggen. Strl skulle bli kort också med bara lite varmare kläder under.

    Vad ska jag leta efter som är lätt att röra sig i? Har skalkläder ifrån pop men de fungerar inte heller med varma kläder under...

    Funderat på Gneis men kan ju inte testa dem någonstans. Tips??

  • Svar på tråden Overall att röra sig i!
  • cosinus

    Polarn eller Didriksson har inte mina barn kunnat ha alls (de är tvärtom, har långa ben och korta ryggar) även reimas ballonmodell borde funka.

    Men överlag brukar så små bli rätt handikappade i vinterkläder.

  • Poppy75

    Vi hade reima till våra när de var så små och det fungerade bra men de är småväxta så de var äldre då.

  • Sommarskuggan

    Vi har isbjörn, som är jätte lätta att röra sig i! Ni hade nog helt enkelt för liten storlek. Vi har en storlek 80 till en flicka (20 månader) som är nästan 80cm lång , men -2 i vikt kurvan, alltså väldigt smal. Så testa en storlek större! Dessutom har vi 2-3 lager under då vi har mellan 0 till -20 här uppe.( I år är ett varmt år, förra året har vi haft -45 föresten!)

    MEN, det negativa med isbjörn toddler overallen är att armarna är så tighta att man inte får igenom vantarna på overallen utan man måste ha vantarna på utsidan. Har försökt klippa men det går inte. Arm nuddarna är FÖR tighta! Annars är isbjörn bäst. Speciellt Penguin för äldre barn :)

  • legomum
    Sommarskuggan skrev 2018-12-31 02:27:41 följande:

    Vi har isbjörn, som är jätte lätta att röra sig i! Ni hade nog helt enkelt för liten storlek. Vi har en storlek 80 till en flicka (20 månader) som är nästan 80cm lång , men -2 i vikt kurvan, alltså väldigt smal. Så testa en storlek större! Dessutom har vi 2-3 lager under då vi har mellan 0 till -20 här uppe.( I år är ett varmt år, förra året har vi haft -45 föresten!)

    MEN, det negativa med isbjörn toddler overallen är att armarna är så tighta att man inte får igenom vantarna på overallen utan man måste ha vantarna på utsidan. Har försökt klippa men det går inte. Arm nuddarna är FÖR tighta! Annars är isbjörn bäst. Speciellt Penguin för äldre barn :)


    Har pingvinerna till mina killar. Förra året så var muddarna väldigt tighta på ena overallen men det fixade jag med att byta den overallen. Muddarna ska inte vara så.

    Tycker också isbjörn är bäst, har haft dem alla år.
  • w82

    Ja vi testade en isbjörn toddler 80 med men hon var så less då så jag vet inte riktigt om det var overallen eller bara situationen. Den blev ju såklart lite bylsigare men i te så farligt. Penguin är hon alldeles för liten för, det var så mycket mer overall i samma storlek!

    Men är det någon som vet hur reima är i rygglängd?

  • backen15

    Mina barn har alltid haft molo pyxis som små och senare molo polaris, och vi har alltid varit supernöjda med de overallerna, både att de inte är extremt tjocka osv och andas bra.

  • LittleSunshine84

    Min kille på lite mer än två år är lång i kroppen och för honom fungerar kappahls egna märke. Testade 13st overaller från olika märken och modeller (Didriksson, Reima, pop, mini rodini, Lindex, isbjörn, gneis, Everest etc) men för honom fungerade bara kappahls.

    Första året var han också väldigt rund men har smalnat av nu men är ändå lång för sin ålder. Kappahls overaller ger utrymme för extra lager tycker jag!

Svar på tråden Overall att röra sig i!