• Anonym (undrande kille)

    Den sexuella debuten

    Hej jag är en kille på 22 år, jag förlorade min oskuld vid 22 års ålder och när jag berättade det här för mina vänner blev de väldigt förvånade. De trodde att jag skämtade och att jag fått ligga tidigare. Jag menar är det verkligen så märkligt att bli av med oskulden när man är 22 år?

    Jag är en helt normal kille utan några problem med acne, mental hälsa, blyghet/socialfobi eller nåt sånt. Hade inte sex under gymnasiet, fyllde 19 år sommaren efter studenten (fyller år den 25 augusti) jobbade i ett år utan att träffa en tjej att ha sex med trots att jag varit ute med mina polare och haft ett bra socialt liv.

    Sen bestämde jag mig för att plugga statsvetenskap vid ett universitet och jag blev av med min oskuld under mitt andra år på universitet på en fest. 

    Så nu har ni bakgrunden till det hela. Min fråga är egentligen om ni tror att det är så ovanligt att förlora sin oskuld i 20 årsåldern?

  • Svar på tråden Den sexuella debuten
  • Meriall

    Det är vanligare i 17årsåldern men inte så jag skulle höja ngt överbryn åt det. Tycker det på många sätt låter bättre än att vara så ung. Önskar lite att jag själv väntat till 20+.

  • Eagles

    Okej ja jag tänker väl likadant. Men är det verkligen så många 17 åringar som har sex? kan mycket väl stämma har dock svårt att tro det med tanke på att det i min skola var få som hade förhållanden i 2:an och även om man räknar med de som har sex på fester och sånt tror jag inte att det blir en majoritet.

  • Eagles

    Okej ja jag tänker väl likadant. Men är det verkligen så många 17 åringar som har sex? kan mycket väl stämma har dock svårt att tro det med tanke på att det i min skola var få som hade förhållanden i 2:an och även om man räknar med de som har sex på fester och sånt tror jag inte att det blir en majoritet.

  • Eagles

    Okej ja jag tänker väl likadant. Men är det verkligen så många 17 åringar som har sex? kan mycket väl stämma har dock svårt att tro det med tanke på att det i min skola var få som hade förhållanden i 2:an och även om man räknar med de som har sex på fester och sånt tror jag inte att det blir en majoritet.

  • Eagles

    Okej ja jag tänker väl likadant. Men är det verkligen så många 17 åringar som har sex? kan mycket väl stämma har dock svårt att tro det med tanke på att det i min skola var få som hade förhållanden i 2:an och även om man räknar med de som har sex på fester och sånt tror jag inte att det blir en majoritet.

  • Eagles

    Okej ja jag tänker väl likadant. Men är det verkligen så många 17 åringar som har sex? kan mycket väl stämma har dock svårt att tro det med tanke på att det i min skola var få som hade förhållanden i 2:an och även om man räknar med de som har sex på fester och sånt tror jag inte att det blir en majoritet.

  • Anonym (19)

    Ser inget konstigt alls i det.

    Själv var jag 19 och fick precis samma förvånade kommentarer från kompisarna.

    Men med lite eftertanke så var det bara de killar som själva haft sex tidigt som kommenterade det hela. Kompisarna som inte tyckte det var en sen debut, och de som själva inte haft sex var tysta, och därmed framstod åsikten om att det var en sen debut som den allmänna åsikten.

  • Anonym (Eh!)

    Nej det är inte ovanligt att vara oskuld vid 22. Mycket mycket vanligare än folk tror.

  • Meriall
    Eagles skrev 2018-12-31 14:53:36 följande:

    Okej ja jag tänker väl likadant. Men är det verkligen så många 17 åringar som har sex? kan mycket väl stämma har dock svårt att tro det med tanke på att det i min skola var få som hade förhållanden i 2:an och även om man räknar med de som har sex på fester och sånt tror jag inte att det blir en majoritet.


    Hälften av männen har haft sex när de är 17. Så 50% har ju inte det. Det är ju många. Är säkert 30% som hinner bli 20+ också. Inte konstigt.

    Över 30 börjar det bli ovanligare men finns en hel del där med.
Svar på tråden Den sexuella debuten