• Äldre 31 Dec 18:01
    240 visningar
    4 svar
    4
    240

    Första kvällen med sprutan

    Hej på er,

    Vi skall gå igenom en IVF behandling och Idag är första kvällen som jag skall ta min första spruta och är lite nålrädd.. ensam då min sambo jobbar borta i perioder... typiskt på nyårsafton.. fråga till er: Kan jag ta ett glas bubbel? Eller kan det ha negativ effekt? Vi är ju inte purfärska (bägge fyller 40 i år) så vi har bara detta året på oss... det tog oss ett år innan vi kom på ett gemensamt besök.. men nu är vi äntligen där och tiden rinner iväg...så har det någon som helst negativ effekt så vågar jag absolut inte chansa.. ????????

    Önskar er ett gott nytt 2019 och håll alla tummar

  • Svar på tråden Första kvällen med sprutan
  • Äldre 31 Dec 18:16
    #1

    Ta sprutan först så du inte vinglar till med den. Sen firar du med ett rejält glas bubbel!

  • Äldre 31 Dec 18:17
    #2

    (Jag har gjort 9 IVF. Hade varit väldigt tråkigt att vara spik nykter hela den tiden.)

  • Äldre 31 Dec 19:59
    #3

    Har någon av gångerna lyckats? Jag har ju bara 3 försök på mej detta året... :/

    Tack för tipset! Väntar till efter 21 :) sen dricks det bubbel ????????????

  • Äldre 31 Dec 20:10
    #4
    Strax40 skrev 2018-12-31 19:59:50 följande:

    Har någon av gångerna lyckats? Jag har ju bara 3 försök på mej detta året... :/

    Tack för tipset! Väntar till efter 21 :) sen dricks det bubbel ????????????


    Jag tror vi hade ovanligt mycket otur men vi lyckades till slut och har en 3-åring. Vi fick nästan inga embryon till frysen så därför fick vi göra full behandling varje gång. Men det hade garanterat inget med eventuellt alkoholintag under behandlingen att göra.
Svar på tråden Första kvällen med sprutan