• anynom

    BF om ca en månad - följas åt sista biten?

    Är nu i vecka 35 (34+5) med tredje barnet och har BF 6/2. Känns så skönt att nästan vara i mål! Några fler som har omkring 1 mån kvar och vill följas åt fram till förlossningen? :)

  • Svar på tråden BF om ca en månad - följas åt sista biten?
  • anynom

    Hur går det för alla mina medgravida här i tråden? Står ni ut? Själv har förvärkarna lagt sig lite för mig, alla tecken på ev förlossning har bara försvunnit. Men har ju några veckor kvar så det gör väl inte så mycket :P äldsta barnet fyller år 28 januari så hoppas bara bebis kommer antingen innan eller efter så de får varsin födelsedag. Har planerat kalas den 26 januari så ja, det gör inget att bebis stannar lite även om jag längtar såååååå efter att få träffa den lille. Finns inget annat i tankarna just nu än lille bebis och förlossning. Man blir nästan lite tokig!

  • Bebis201901
    anynom skrev 2019-01-15 12:37:00 följande:

    Hur går det för alla mina medgravida här i tråden? Står ni ut? Själv har förvärkarna lagt sig lite för mig, alla tecken på ev förlossning har bara försvunnit. Men har ju några veckor kvar så det gör väl inte så mycket :P äldsta barnet fyller år 28 januari så hoppas bara bebis kommer antingen innan eller efter så de får varsin födelsedag. Har planerat kalas den 26 januari så ja, det gör inget att bebis stannar lite även om jag längtar såååååå efter att få träffa den lille. Finns inget annat i tankarna just nu än lille bebis och förlossning. Man blir nästan lite tokig!


    Står ut och har typ inga tecken. Förvärkarna har inte kommit tillbaka utan jag har bara sammandragningar typ hela tiden och molvärk. Och megatrötthet

    Minst sagt svårt att inte fundera på när den lilla tänker titta ut
  • Evelinama
    anynom skrev 2019-01-15 12:37:00 följande:

    Hur går det för alla mina medgravida här i tråden? Står ni ut? Själv har förvärkarna lagt sig lite för mig, alla tecken på ev förlossning har bara försvunnit. Men har ju några veckor kvar så det gör väl inte så mycket :P äldsta barnet fyller år 28 januari så hoppas bara bebis kommer antingen innan eller efter så de får varsin födelsedag. Har planerat kalas den 26 januari så ja, det gör inget att bebis stannar lite även om jag längtar såååååå efter att få träffa den lille. Finns inget annat i tankarna just nu än lille bebis och förlossning. Man blir nästan lite tokig!


    Det går segt!
    Har känt mig så himla tung och otymplig de senaste dagarna, börjar bli riktigt jobbigt.. Har huvudvärk och alla möjliga krämpor från och till.. Ingenting som håller i sig eller är regelbundet dock, utan det är mest bara jobbigt! ;( Sparkar och trycker så jag blir öm i magen, strålar och värker i rygg, mage, ljumskar, lår...
    8 dagar till bf, jag tycker den ska komma NU! Vill så gärna träffa den lilla klumpen som håller på att bråka så ^^

    Hoppas att du klarar den 28e i alla fall! Men en rolig födelsedagspresent annars kanske ;)
    Min pappa fyller år nu den 22e, har sagt att det blir en bra present till morfar haha!
    Nej, skämt åsido, inte lika kul att dela sin födelsedag som barn kanske, håller tummarna på att den inte väljer just den dagen! :)
  • Evelinama

    Har en nästan ständig hungerkänsla också, någon annan som känner igen det?
    Äter en portion, en halvtimme senare är jag hungrig och hade lätt kunnat äta en portion till.. Jag försöker äta mindre och oftare men då är problemet att jag inte alls blir mätt en liten stund ens, är rätt frustrerande ;(

  • Jilka
    Evelinama skrev 2019-01-16 12:24:29 följande:

    Har en nästan ständig hungerkänsla också, någon annan som känner igen det?

    Äter en portion, en halvtimme senare är jag hungrig och hade lätt kunnat äta en portion till.. Jag försöker äta mindre och oftare men då är problemet att jag inte alls blir mätt en liten stund ens, är rätt frustrerande ;(


    Jag har haft det till och från under graviditeten. Varar ofta några dagar för mig, sen blir det bättre. (förutom de 12 första veckorna då det var konstant). Vid några tillfällen har det berott på magkatarr tror jag, men andra gånger verkar det bara vara så. Sjukt störigt.
  • Greta88

    BF idag och här ser inte ut att bli bebis på ett tag.

    Får trösta mig med att jag mår väldigt bra trots allt, får sova och kan vara ute med hunden utan problem. Men man längtar ju som en tok.

    Igårkväll stångade hon sig neråt och höll på så det känns åtminstone tryggt att hon verkar förstå vilken väg hon ska komma ut

    Hur går det för er andra?

  • Evelinama
    Greta88 skrev 2019-01-24 06:33:44 följande:

    BF idag och här ser inte ut att bli bebis på ett tag.

    Får trösta mig med att jag mår väldigt bra trots allt, får sova och kan vara ute med hunden utan problem. Men man längtar ju som en tok.

    Igårkväll stångade hon sig neråt och höll på så det känns åtminstone tryggt att hon verkar förstå vilken väg hon ska komma ut

    Hur går det för er andra?


    Samma bf och känner rättså precis som du!
    Jag gissar att den kommer någon gång mitten-slutet av nästa vecka, lite segt, men nu vet man iaf att det är riktigt riktigt nära!
    Varannan kväll ungefär så är det världens stångande år rätt håll, mer och mer sammandragningar, så går absolut på rätt håll! :) bara att hålla ut sista tiden ;(
  • Aamon

    Nere på ensiffrigt, 9 dagar kvar till beräknad förlossning. Gah!

    Har förvärkar varje dag som bara blir ondare men inget som verkar vilja komma igång. Invånaren rör sig annorlunda, oftast mer svepande, som att det är trångt därinne. Är så tråkigt att bara gå hemma och vänta, har att göra då jag renoverar, men ändå. Och pengarna ska vi inte tala om... gud, känns som man blivit student igen

  • Jilka
    Greta88 skrev 2019-01-24 06:33:44 följande:

    BF idag och här ser inte ut att bli bebis på ett tag.

    Får trösta mig med att jag mår väldigt bra trots allt, får sova och kan vara ute med hunden utan problem. Men man längtar ju som en tok.

    Igårkväll stångade hon sig neråt och höll på så det känns åtminstone tryggt att hon verkar förstå vilken väg hon ska komma ut

    Hur går det för er andra?


    Min lilla krabat tittade ut för en vecka sen i v 39+2 :) det var en lång förlossning men en bra förlossning tycker jag. han vägde 3395 g och var 50 cm lång :)

    Och förresten, nästan nästan alla mina gravidkrämpor försvann direkt :D
  • Evelinama
    Jilka skrev 2019-01-25 12:32:37 följande:
    Min lilla krabat tittade ut för en vecka sen i v 39+2 :) det var en lång förlossning men en bra förlossning tycker jag. han vägde 3395 g och var 50 cm lång :)

    Och förresten, nästan nästan alla mina gravidkrämpor försvann direkt :D
    Wow, stort grattis! :D
    Vad skönt att det gick bra för er! Och att det det blev bra efteråt ^^
    Grattis igen, mys på med den lille!
  • Greta88

    Grattis till er!

    Vår lille flicka tittade ut igår 25/1.

    Vattnet gick hemma vid 12, sen skulle vi in för en check vid 14, allt drog igång ganska direkt och hon var ute vid 19 tiden. En perfekt förlossning med två fantastiska barnmorskor och en underbar sambo som bästa stödet!

    Nu lever vi i vår bubbla <3

  • anynom

    Grattis till alla er som fått sitt lilla mirakel! :) så härligt att höra! Har själv 11 dagar kvar nu och tyvärr fått början till havandeskapsförgiftning. Stigande blodtryck och äggvita i urinen. Ska på ny kontroll på måndag. Hoppas bebis vill komma snart för jag vill helst inte bli igångsatt! Dotterns kalas är iallafall avklarat idag så nu kan bebis komma när som helst för min del. Håll ut allihopa!

  • anynom
    Jilka skrev 2019-01-25 12:32:37 följande:

    Min lilla krabat tittade ut för en vecka sen i v 39+2 :) det var en lång förlossning men en bra förlossning tycker jag. han vägde 3395 g och var 50 cm lång :)

    Och förresten, nästan nästan alla mina gravidkrämpor försvann direkt :D


    Grattis!! :) hann din vän komma fram i tid?
  • anynom
    Greta88 skrev 2019-01-26 13:15:28 följande:

    Grattis till er!

    Vår lille flicka tittade ut igår 25/1.

    Vattnet gick hemma vid 12, sen skulle vi in för en check vid 14, allt drog igång ganska direkt och hon var ute vid 19 tiden. En perfekt förlossning med två fantastiska barnmorskor och en underbar sambo som bästa stödet!

    Nu lever vi i vår bubbla <3


    Grattis!! :) låter som en superbra förlossning!
  • Meemelie
    anynom skrev 2019-01-26 20:15:01 följande:

    Grattis till alla er som fått sitt lilla mirakel! :) så härligt att höra! Har själv 11 dagar kvar nu och tyvärr fått början till havandeskapsförgiftning. Stigande blodtryck och äggvita i urinen. Ska på ny kontroll på måndag. Hoppas bebis vill komma snart för jag vill helst inte bli igångsatt! Dotterns kalas är iallafall avklarat idag så nu kan bebis komma när som helst för min del. Håll ut allihopa!


    Jag blev igångsatt av samma anledning. Hade väl också velat att det startade naturligt men var samtidigt glad över att få det planerat. På ett sätt var det skönt med igångsättning då man lugnt kunde åka in till förlossningen och allt var förberett där. Nu hade jag visserligen tur och det gick relativt snabbt (20h från start tills han var ute) så igångsättning kan ju såklart vara värre än vad det var för mig. Men hur som helst så ångrar man ju inte sig när bebisen väl är ute. Och alternativet att havandeskapsförgiftningen utvecklas ytterligare är ju ingenting man vill!
  • Jilka
    anynom skrev 2019-01-26 20:17:13 följande:

    Grattis!! :) hann din vän komma fram i tid?


    Japp, fast det höll på att gå fel för biljetterna till sista tåget var slut :) men det släpptes en plats 10 min innan avgång så hon kom på :) sen föddes han ca 40 timmar efter första värken och 16 timmar efter att jag kom in på förlossningen så hon hade ju hunnit med morgontåget också, men det var skönt att ha henne med hela tiden från att jag åkte in :)
  • anynom

    Åh för en stund sen släppte min slempropp och värkarna har startat! Så nervös jag blev nu! Önska mig lycka till!

  • LeyasMamma
    anynom skrev 2019-01-29 04:01:55 följande:

    Åh för en stund sen släppte min slempropp och värkarna har startat! Så nervös jag blev nu! Önska mig lycka till!


    Spännande! Lycka till!
  • anynom

    Vårt tredje mirakel är här nu! Han föddes 29/1 kl 23.28 i vecka 38+4. Förlossningen startade segt och vi blev hemskickade en gång vid 16-tiden för då var jag inte öppen alls och tappen var hård. Vid 20 åkte vi in igen. Kl 23 var jag öppen 7 cm, vattnet gick 23.10 och 23.28 var han som sagt ute så då gick det fort! Hann bara med lustgas. Bebis hade bajsat i vattnet och var lite medtagen när han kom pga det snabba förloppet men han hämtade sig fort och vi är hemma med familjen :) lycka till ni andra om det är någon som inte fått ännu! Det är värt allt när man äntligen har sitt knyte i famnen.

Svar på tråden BF om ca en månad - följas åt sista biten?