• nataliekov

    blödning samt svagt positivt?

    Hej allvarsammas! Sambon och jag planerar ju första barnet och har försökt 3 månader nu,

    men nu är jag bra nojig här. Jag hade min ÄL mellan 21-23 dec och haft samlag varje dag mellan den 20-24 dec. Igår - den 31 december, kom det en blödning i trosan. Ganska sparsam men ändå färskt blod. Idag (1jan) har det kommit mer blod och har alltså behövt ha tampong, nu börjar denna blödning lida mot sitt slut märker jag då mängden blod minskat under dagen.

    Jag tog alldeles nyss ett test (jag kunde inte hålla mig....) och det visade svaaagt svaaaagt positivt?! är detta möjligt? eller vad är det som sker? Är detta en nidblödning? Eller är det för mycket blod för att vara nidis? Jag tänker vänta någon mer dag tills allt blod försvunnit och tänker då ta ett nytt test.

    Min fråga - är det möjligt att ha denna blödning och ändå vara gravid?

    tacksam för alla svar!

    Kram!

  • Svar på tråden blödning samt svagt positivt?
  • Jag är bara jag

    Som svar på sista frågan- ja, man kan  blöda en hel del och ändå vara gravid. Skulle dock råda dig att vänta med fler test tills du ska ha mens. Då ökar chansen för ett tydligt besked och inga svaga streck som måste tydas och kan vara bara spökstreck.

  • nataliekov
    Jag är bara jag skrev 2019-01-01 21:37:02 följande:

    Som svar på sista frågan- ja, man kan  blöda en hel del och ändå vara gravid. Skulle dock råda dig att vänta med fler test tills du ska ha mens. Då ökar chansen för ett tydligt besked och inga svaga streck som måste tydas och kan vara bara spökstreck.


    Tack så hemskt mycket för ditt svar! BIM är

    på måndag, så avvaktar tills dess med att ta nytt test! om jag kan hålla mig...;)
  • Oktobertjej

    Jag fick en blodblandad flytning på BIM-5, som höll i sig till BIM-dagen, alltså i hela fem dagar. Det var både rent blod och bruna, mörka flytningar. Var ganska övertygad om att det var min mens som både var tidig och väldigt sparsam, men det var det inte. På BIM+6 fick jag ett starkt pluss (testade inte tidigare pga julhelgen kom i vägen, och nu är jag i v. 6 och håller tummarna för att allt ska gå bra!).

    Så ja! Man kan vara gravid med en liten blödning! Jag vet fortfarande inte vad min blödning var, nidblödning eller kroppen som trodde den skulle ha mens. Eller något annat. Hur som helst, lycka till!!

  • nataliekov
    Oktobertjej skrev 2019-01-01 23:21:55 följande:

    Jag fick en blodblandad flytning på BIM-5, som höll i sig till BIM-dagen, alltså i hela fem dagar. Det var både rent blod och bruna, mörka flytningar. Var ganska övertygad om att det var min mens som både var tidig och väldigt sparsam, men det var det inte. På BIM+6 fick jag ett starkt pluss (testade inte tidigare pga julhelgen kom i vägen, och nu är jag i v. 6 och håller tummarna för att allt ska gå bra!).

    Så ja! Man kan vara gravid med en liten blödning! Jag vet fortfarande inte vad min blödning var, nidblödning eller kroppen som trodde den skulle ha mens. Eller något annat. Hur som helst, lycka till!!


    Åh vad roligt! Grattis!! Hopps allt går super! och tusen tusen tack för ditt svar, det gav mig hopp!

    Kram
  • Oktobertjej
    nataliekov skrev 2019-01-02 07:15:18 följande:

    Åh vad roligt! Grattis!! Hopps allt går super! och tusen tusen tack för ditt svar, det gav mig hopp!

    Kram


    Lycka till!!
Svar på tråden blödning samt svagt positivt?