• Sheltielife

    Prata symtom INNAN bim

    Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

    Att över analysera symtom gör oss självklart varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

    Jag är på äl +5 och försök nummer 1 till syskon och har hitills fått ömma bröstvårtor vilket jag inte brukar ha såhär tidigt i väntan på mens och som jag även hade sist jag blev gravid och då redan på äl+4. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Även ökad aptit! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner! Och för att klargöra så mina symtom jag känner av är helg östrogen och progesteron baserat då de inte hunnit utsöndras hcg såhär tidigt efter ägglossning ;D

    Har bim den 11/1

  • Svar på tråden Prata symtom INNAN bim
  • Anonym (hemlisen)
    zanlou skrev 2019-02-12 18:18:54 följande:
    Då ligger jag bara ett försök framför dig vi är inne på 4:e försöket denna månad men jag har äl om 2 dagar å sambon är i Norrland så det lär ju inte fungera. Vet inte hur gammal du är men jag fyllde 40 i somras så tro mig.... jag fattar det där med att handla snabbt å varje månad känner man sig som en tickande bomb. Med det här med att planera barn gäller det att ha tålamod antar jag, inte min starka sida!!

    När har du äl igen?
    Går det att på nåt sätt lägga om hans resor dit vi äl-perioden? (Vi kallar detta, "gröna veckan" och då måste samlag prioriteras). Fick ett vagt minne att jag sett att du skrivit att han jobbar där?
  • zanlou
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-02-12 22:13:02 följande:

    Går det att på nåt sätt lägga om hans resor dit vi äl-perioden? (Vi kallar detta, "gröna veckan" och då måste samlag prioriteras). Fick ett vagt minne att jag sett att du skrivit att han jobbar där?


    Haha, gröna veckan är ju klockren!!! Ska ge honom ett schema för resten av året att planera efter

    Trist med en oregelbunden mens, vet egentligen inte hur stor betydelse det har men underlättar ju planeringen något. Vi lär troligen ha ÄL nästan samtidigt nästa månad så vi kan väll uppdatera varandra då, skulle vara kul
  • Anonym (hemlisen)
    zanlou skrev 2019-02-14 19:52:37 följande:
    Haha, gröna veckan är ju klockren!!! Ska ge honom ett schema för resten av året att planera efter

    Trist med en oregelbunden mens, vet egentligen inte hur stor betydelse det har men underlättar ju planeringen något. Vi lär troligen ha ÄL nästan samtidigt nästa månad så vi kan väll uppdatera varandra då, skulle vara kul
    Gärna! Glad
    Hoppas verkligen du och din man lyckas pricka in nästa "gröna vecka" haha Glad och att han inte är bortrest då!

    Ja tyvärr är mensen oregelbunden, förut var den som klockan, alltid dag 29, men inte de senaste åren. Spöke Vet inte om det är för jag blir äldre, enligt gynekologen kan mensen bli sån efter 35. Men det kan vara att jag har myom också, så hm. Vet inte säkert.

    Skönt att din är regelbunden iaf!!
  • Soofiiie

    Imorse kom det jag hade fruktat... lite mörkbrun blödning, inte sådär rosaröd och ganska mkt som jag brukar ha, och dessutom 5 dagar sent än vanligt.. är det MF, irriterad livmoderhalstapp eller livmodern som bara växer, ja tankarna snurrar just nu:( någon som varit med om detta?! är inställd på det värsta men kanske ska kontrollera med ett test idag för att se om det är ok? känslan när man gjort flera positiva tester till detta, fy fasen alltså! 

  • Joannajoanna

    Jag plussade i måndags (11/2) å tänka berätta mina symtom innan bim :) kanske hjälper de nån av er :)

    Jag fick positivt äl test på dag 11 i cykeln. Jag hade vita lotion flytningar vilket ju ska vara ofertilt sekret så ja tänkte de va kört. Vi hade sex den kvällen. Dag 13 hade jag molvärk i ryggen (som jag alltid har min molvärk) hela kvällen så ja är ganska säger på att jag hade Äl den kvällen. Vi hade sex då oxå. ofertilt sekret alla de här dagarna.

    Så efter äl hade jag ingen mer molvärk alls faktiskt. Jag hade ont i brösten, lite mer än vanligt. Ingen pms vilket jag brukar ha i varierande grad. Inga andra symtom. bröstvärken avtog oxå. På dag 11 efter äl testade jag posetivt, och den dagen började jag oxå få molvärk i tjejmagen och i ryggen, drog lite då och då ändå ner i ljumskarna. (kan tillägga att jag aldrig har molvärk i tjejmagen inte ens under mens, bara i ryggen) dagen efter bim hade jag inga symtom överhuvudtaget. men fortfarande positiva gravtest.

    Det va mina symtom :)

  • zanlou
    Joannajoanna skrev 2019-02-16 04:29:11 följande:

    Jag plussade i måndags (11/2) å tänka berätta mina symtom innan bim :) kanske hjälper de nån av er :)

    Jag fick positivt äl test på dag 11 i cykeln. Jag hade vita lotion flytningar vilket ju ska vara ofertilt sekret så ja tänkte de va kört. Vi hade sex den kvällen. Dag 13 hade jag molvärk i ryggen (som jag alltid har min molvärk) hela kvällen så ja är ganska säger på att jag hade Äl den kvällen. Vi hade sex då oxå. ofertilt sekret alla de här dagarna.

    Så efter äl hade jag ingen mer molvärk alls faktiskt. Jag hade ont i brösten, lite mer än vanligt. Ingen pms vilket jag brukar ha i varierande grad. Inga andra symtom. bröstvärken avtog oxå. På dag 11 efter äl testade jag posetivt, och den dagen började jag oxå få molvärk i tjejmagen och i ryggen, drog lite då och då ändå ner i ljumskarna. (kan tillägga att jag aldrig har molvärk i tjejmagen inte ens under mens, bara i ryggen) dagen efter bim hade jag inga symtom överhuvudtaget. men fortfarande positiva gravtest.

    Det va mina symtom :)


    GRATTIS!!! Så himla kul
  • zanlou
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-02-14 21:11:31 följande:

    Gärna! 

    Hoppas verkligen du och din man lyckas pricka in nästa "gröna vecka" haha  och att han inte är bortrest då!

    Ja tyvärr är mensen oregelbunden, förut var den som klockan, alltid dag 29, men inte de senaste åren.  Vet inte om det är för jag blir äldre, enligt gynekologen kan mensen bli sån efter 35. Men det kan vara att jag har myom också, så hm. Vet inte säkert.

    Skönt att din är regelbunden iaf!!


    Nu har sambon fått ?gröna listan? för resten av året så han kan planera bättre, tack för tipset!!

    Jag har som sagt haft super regelbunden sen jag tog ut min spiral, 25 dagar och följer kalendern exakt. Utom sist då mensen kom en dag innan och höll i en dag mer. Testade positivt äl på kvällen 13/2 då jag även hade lite äl värk under dagen men mindre än normalt. Igår hade jag superont och magen var helt bubblig och i uppror. Idag är magen lite lugnare men jag känner av ganska kraftiga äl smärtor så det känns som jag hamnat lite i obalans plötsligt.

    Har du kollat upp om du har myom och vilka symptom har du? Det lär ju vara ganska vanligt i ?vår ålder?
  • zanlou
    Soofiiie skrev 2019-02-15 11:35:05 följande:

    Imorse kom det jag hade fruktat... lite mörkbrun blödning, inte sådär rosaröd och ganska mkt som jag brukar ha, och dessutom 5 dagar sent än vanligt.. är det MF, irriterad livmoderhalstapp eller livmodern som bara växer, ja tankarna snurrar just nu:( någon som varit med om detta?! är inställd på det värsta men kanske ska kontrollera med ett test idag för att se om det är ok? känslan när man gjort flera positiva tester till detta, fy fasen alltså! 


    Blöder du fortfarande och har du testat igen? Vet inte alls vad det kan vara men håller tummen för dig!!
  • Anonym (hemlisen)
    Joannajoanna skrev 2019-02-16 04:29:11 följande:

    Jag plussade i måndags (11/2) å tänka berätta mina symtom innan bim :) kanske hjälper de nån av er :)

    Jag fick positivt äl test på dag 11 i cykeln. Jag hade vita lotion flytningar vilket ju ska vara ofertilt sekret så ja tänkte de va kört. Vi hade sex den kvällen. Dag 13 hade jag molvärk i ryggen (som jag alltid har min molvärk) hela kvällen så ja är ganska säger på att jag hade Äl den kvällen. Vi hade sex då oxå. ofertilt sekret alla de här dagarna.

    Så efter äl hade jag ingen mer molvärk alls faktiskt. Jag hade ont i brösten, lite mer än vanligt. Ingen pms vilket jag brukar ha i varierande grad. Inga andra symtom. bröstvärken avtog oxå. På dag 11 efter äl testade jag posetivt, och den dagen började jag oxå få molvärk i tjejmagen och i ryggen, drog lite då och då ändå ner i ljumskarna. (kan tillägga att jag aldrig har molvärk i tjejmagen inte ens under mens, bara i ryggen) dagen efter bim hade jag inga symtom överhuvudtaget. men fortfarande positiva gravtest.

    Det va mina symtom :)


    Grattis!!!! Solig
  • Anonym (hemlisen)
    zanlou skrev 2019-02-16 11:31:37 följande:
    Nu har sambon fått ?gröna listan? för resten av året så han kan planera bättre, tack för tipset!!

    Jag har som sagt haft super regelbunden sen jag tog ut min spiral, 25 dagar och följer kalendern exakt. Utom sist då mensen kom en dag innan och höll i en dag mer. Testade positivt äl på kvällen 13/2 då jag även hade lite äl värk under dagen men mindre än normalt. Igår hade jag superont och magen var helt bubblig och i uppror. Idag är magen lite lugnare men jag känner av ganska kraftiga äl smärtor så det känns som jag hamnat lite i obalans plötsligt.

    Har du kollat upp om du har myom och vilka symptom har du? Det lär ju vara ganska vanligt i ?vår ålder?
    Haha, klockrent!  

    Det är ju bra, för som sagt, då kan ni planera bättre. För oss blir det ju svårare eftersom jag har oregelbunden mens.

    Jag vet att jag har myom, konstaterat av läkare. Blöder mkt, men det har jag alltid gjort iofs. Men myomen har ibland blödit så då blöder det i flera veckor. Men det senaste året har jag sluppit det.

    Tror att myomen också orsakar den oregelbundna mensen faktiskt. Tidigare var den som klockan.
Svar på tråden Prata symtom INNAN bim