• Anibasbanibas

    BF april - vad köpa för kläder innan?

    Hej, jag väntar mitt första barn. En liten kille som är beräknad i april. ????? Jag tänker mycket på inköp och vill gärna ha det mesta klart inför födseln. Vad/hur mycket kläder är lagomt att köpa till bebis som är född i april? Overall? Eller räcker det med åkpåse? Vad för typ av mössor? Hur många Bodys och pyjamaser behövs? Känner jag mig själv rätt så kommer jag köpa på tok för mycket och att hälften inte kommer hinna användas innan det är dags att byta storlek.. ????

    Vill gärna ha tips! ????

  • Svar på tråden BF april - vad köpa för kläder innan?
  • jwrga

    Du behöver ingen åkpåse utan kan bädda med täcke och filtar i vagnen, men du kan ju iofs köpa om du vill eftersom du kommer använda den till hösten/vintern sen. Den kommer dock bli för varm snabbt, bättre med täcke och filtar i olika tjocklekar. Du behöver ingen tjock overall utan kan köpa någon gosig, tunnare. Hur många plagg du behöver beror på hur ofta du tvättar och om du får en kräkbebis. Bodies tycker jag går åt mer än byxor eftersom de kräks och dregglar, sen när det blir varmt så räcker det oftast med bara body. Mössor skulle jag bara köpa tunnaste sorten (om du inte tänker ha bebisen uppe mycket utomhus om det är kallt och blåsigt). Några lite tjockare, gosiga strumpor också. 

Svar på tråden BF april - vad köpa för kläder innan?