• erikaABC

    Hur ofta duschar du?

    Hur ofta duschar du?
    Skriv gärna en kommentar om varför du duschar så ofta som du gör,

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta duschar du?
  • jodåsåatte

    Minst en gång om dagen, ofta två. Alltid kväll oavsett om jag så skulle vara dödssjuk typ.. Finns inte i min värld att lägga mig i sängen oduschad. Ofta även på morgonen, dock inte alltid nu på vintern. Älskar att duscha helt enkelt. Varmt och skönt, och ett sätt för mig att varva ner innan läggdags, och ett sätt att vakna på morgonen. Har dock förståelse för att många inte ens kan duscha varje dag pga hudproblem osv. Och jag vet att två duschar om dagen anses som överdrivet av många.

  • Anonym (p)
    Limajo skrev 2019-01-02 23:04:21 följande:

    Jag duschar i princip varje dag, om jag är sjuk kanske jag hoppar över en dag.... å andra sidan duschar jag oftare än två gånger per dag på sommaren så det blir i alla fall mer än 365 ggr per år.

    Jag duschar på morgonen för att vakna, känna mig pigg och fräsch och för att det behövs för att reda ut råttboet jag har på huvudet när jag vaknar.

    Har väldigt svårt att förstå att man vill klä sig och gå till jobbet oduschad...


    Är det inte lättar att använda kam?
  • Anonym (p)
    jodåsåatte skrev 2019-01-02 23:17:04 följande:

    Minst en gång om dagen, ofta två. Alltid kväll oavsett om jag så skulle vara dödssjuk typ.. Finns inte i min värld att lägga mig i sängen oduschad. Ofta även på morgonen, dock inte alltid nu på vintern. Älskar att duscha helt enkelt. Varmt och skönt, och ett sätt för mig att varva ner innan läggdags, och ett sätt att vakna på morgonen. Har dock förståelse för att många inte ens kan duscha varje dag pga hudproblem osv. Och jag vet att två duschar om dagen anses som överdrivet av många.


    blir din hud inte torr om du duschar så ofta?
  • Anonym (p)
    Anonym (q) skrev 2019-01-03 01:40:45 följande:

    en gång i veckan


    Börjar du inte lukta då?
  • Anonym (Ärtan)

    Varannan till var tredje dag. Självklart så tvättar jag armhålor och kön de dagar jag inte duschar, samt använder deo

  • Anonym (Ärtan)

    Varannan till var tredje dag. Självklart så tvättar jag armhålor och kön de dagar jag inte duschar, samt använder deo

  • Scoops

    Kroppen varje dag. Om jag är dödstrött så duschar jag i vart fall den "heliga Triangeln", alltså under armarna, skrev och häck.

    Duschar på kvällen, hatar att duscha på morgonen eftersom jag fryser så hemskt då. Men älskar att gå till sängs nyduschad och med rena sängkläder.

    Håret duschar jag 1-2 gånger i Veckan.funkar finfint för mig.

    Tror min man duschar varannan dag ungefär, typ 4-6 gånger i veckan typ, upplever honom som fräsch.

Svar på tråden Hur ofta duschar du?