• Aak

    Missfall?

    Hej!

    Känner mest att jag vill skriva av mig och höra era erfarenheter.

    På nyårsafton testade jag positivt, oväntat men väldigt kul! Tror inte att jag kan vara i mer än vecka 2-3.

    I tisdags började blöda, det blev lite rosa när jag torkade mig, samma sak under onsdagen. Märktes framförallt när gick på toa. Sen på kvällen i går och även i morse var det lite mer blod, inte så mycket som vanlig mens men mer klarrött och även med någon liten klump. Blöder inte mycket under dagen, räcker med ett trosskydd. Jag har inte ont.

    Har pratat med barnmorska som säger blöd färdigt och ta ett nytt test efter tre veckor för att se om jag fortfarande är gravid.

    Förstår att det inte finns något att göra men är så orolig, och känns jobbigt att gå och vänta ut detta. Vad har ni för erfarenheter? Har ni varit med om liknande och hur gick det för er?

  • Svar på tråden Missfall?
  • Aducia

    Jag hade ett missfall med mitt ex.
    Men det var inte som du beskriver, det var mer omfattande i blod med klumpar samt riktig jobbig mensvärkkänsla.

    Så jag tror och hoppas att detta bara är att du har sköra slemhinnor som triggar igång en liten blödning! <3 Håller tummarna!!


    BF 21/1-2019 ///// MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4)
  • Ebo88
    Aak skrev 2019-01-03 12:40:19 följande:

    Hej!

    Känner mest att jag vill skriva av mig och höra era erfarenheter.

    På nyårsafton testade jag positivt, oväntat men väldigt kul! Tror inte att jag kan vara i mer än vecka 2-3.

    I tisdags började blöda, det blev lite rosa när jag torkade mig, samma sak under onsdagen. Märktes framförallt när gick på toa. Sen på kvällen i går och även i morse var det lite mer blod, inte så mycket som vanlig mens men mer klarrött och även med någon liten klump. Blöder inte mycket under dagen, räcker med ett trosskydd. Jag har inte ont.

    Har pratat med barnmorska som säger blöd färdigt och ta ett nytt test efter tre veckor för att se om jag fortfarande är gravid.

    Förstår att det inte finns något att göra men är så orolig, och känns jobbigt att gå och vänta ut detta. Vad har ni för erfarenheter? Har ni varit med om liknande och hur gick det för er?


    Min senaste graviditet blödde jag rosa/brunt/rött mellan v.6-v.12.

    Vissa dagar kom ingenting men andra dagar kunde det komma lite mer. Jag kunde ibland få lite molande värk men det är ju normalt under en graviditet men jag hade aldrig ont eller någon ihärdig värk.

    Vaginalt ultraljud visade en liten blödning inne i livmodern som inte utgjorde någon fara för fostret.

    Grattis till graviditeten och hoppas allt går bra
  • Aak

    Ledsen över ditt missfall :(

    Hoppas verkligen inte att det är ett missfall, är mest orolig att det kanske är så här det börjar för att sedan öka. Och det är ju som sagt inget mer att göra än att bara vänta.. får en klump i magen varje gång jag går på toa och ser att det är lite blod.

    Men så som du beskriver är det (idagsläget) inte för mig, så hoppas verkligen att det går bra. Tack för att du tar sig tid att svara, ger mig ändå lite hopp! Kram

  • Aak

    Tack för ditt svar Ebo88. Känns skönt att höra lite erfarenheter från andra.

    Jag hoppas att detta är något normalt/vanligt. Även om graviditeten inte alls var planerad och ganska oväntade så känner jag att jag vill inget hellre än att ha det här barnet!

  • Aducia
    Aak skrev 2019-01-03 13:35:41 följande:

    Ledsen över ditt missfall :(

    Hoppas verkligen inte att det är ett missfall, är mest orolig att det kanske är så här det börjar för att sedan öka. Och det är ju som sagt inget mer att göra än att bara vänta.. får en klump i magen varje gång jag går på toa och ser att det är lite blod.

    Men så som du beskriver är det (idagsläget) inte för mig, så hoppas verkligen att det går bra. Tack för att du tar sig tid att svara, ger mig ändå lite hopp! Kram


    Förstår klumpen i magen. Det är inget roligt att gå igenom oavsett vad orsaken är. Det är psykiskt påfrestande. Är idag gravid med min nuvarande och vi har BF om 18 dagar. Konstigt nog så försvinner inte denna känslan av oro nån gång under graviditeten. Det är så mycket nytt hela tiden, som förstagångsföderska, som man inte vet hur det ska kännas. Jag hoppas verkligen det går vägen för er och att du åtminstone kan slappna av en stund <3
    BF 21/1-2019 ///// MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4)
  • Mawie

    Symp[quote=79331317][quote-nick]Aak skrev 2019-01-03 12:40:19 följande:[/quote-nick]Hej!

    Känner mest att jag vill skriva av mig och höra era erfarenheter.

    På nyårsafton testade jag positivt, oväntat men väldigt kul! Tror inte att jag kan vara i mer än vecka 2-3.

    I tisdags började blöda, det blev lite rosa när jag torkade mig, samma sak under onsdagen. Märktes framförallt när gick på toa. Sen på kvällen i går och även i morse var det lite mer blod, inte så mycket som vanlig mens men mer klarrött och även med någon liten klump. Blöder inte mycket under dagen, räcker med ett trosskydd. Jag har inte ont.

    Har pratat med barnmorska som säger blöd färdigt och ta ett nytt test efter tre veckor för att se om jag fortfarande är gravid.

    Förstår att det inte finns något att göra men är så orolig, och känns jobbigt att gå och vänta ut detta. Vad har ni för erfarenheter? Har ni varit med om liknande och hur gick det för er?[/

    Blöder också :( är i v 7, har inte ont.

    Men har haft fyra mf och ett dödsfödd barn.

    Mina erfarenheter har varit mf vid blödning, men har fått som kramper och ont i magen ganska snart efter jag börjat blöda.

    Vet att det ändå är många som har blödningar och som sen hittar ett foster med pickande hjärta.

    Man får försöka slappa av bara.

    Men har laddat med bindor och alvedon utifall att.


    Ängeldotter 6/9-18
  • Aak
    Aducia skrev 2019-01-03 13:47:07 följande:

    Förstår klumpen i magen. Det är inget roligt att gå igenom oavsett vad orsaken är. Det är psykiskt påfrestande. Är idag gravid med min nuvarande och vi har BF om 18 dagar. Konstigt nog så försvinner inte denna känslan av oro nån gång under graviditeten. Det är så mycket nytt hela tiden, som förstagångsföderska, som man inte vet hur det ska kännas. Jag hoppas verkligen det går vägen för er och att du åtminstone kan slappna av en stund <3


    Åh grattis! Vad kul!

    Men visst är det så! Har ingen aningen om hur det an vara eller kännas..
  • Aak
    Aak skrev 2019-01-03 14:40:07 följande:

    Åh grattis! Vad kul!

    Men visst är det så! Har ingen aningen om hur det an vara eller kännas..


    Mawie skrev 2019-01-03 13:56:46 följande:

    Symp[quote=79331317][quote-nick]Aak skrev 2019-01-03 12:40:19 följande:[/quote-nick]Hej!

    Känner mest att jag vill skriva av mig och höra era erfarenheter.

    På nyårsafton testade jag positivt, oväntat men väldigt kul! Tror inte att jag kan vara i mer än vecka 2-3.

    I tisdags började blöda, det blev lite rosa när jag torkade mig, samma sak under onsdagen. Märktes framförallt när gick på toa. Sen på kvällen i går och även i morse var det lite mer blod, inte så mycket som vanlig mens men mer klarrött och även med någon liten klump. Blöder inte mycket under dagen, räcker med ett trosskydd. Jag har inte ont.

    Har pratat med barnmorska som säger blöd färdigt och ta ett nytt test efter tre veckor för att se om jag fortfarande är gravid.

    Förstår att det inte finns något att göra men är så orolig, och känns jobbigt att gå och vänta ut detta. Vad har ni för erfarenheter? Har ni varit med om liknande och hur gick det för er?[/

    Blöder också :( är i v 7, har inte ont.

    Men har haft fyra mf och ett dödsfödd barn.

    Mina erfarenheter har varit mf vid blödning, men har fått som kramper och ont i magen ganska snart efter jag börjat blöda.

    Vet att det ändå är många som har blödningar och som sen hittar ett foster med pickande hjärta.

    Man får försöka slappa av bara.

    Men har laddat med bindor och alvedon utifall att.


    Fy vad jobbigt, beklagar :(

    Jag inbillar mig att jag haft lite smärta i nedre delen av magen nu under eftermiddag, men jag vet inte...

    Håller tummarna för att det går bra för oss båda!!
  • Aducia
    Aak skrev 2019-01-03 14:40:07 följande:

    Åh grattis! Vad kul!

    Men visst är det så! Har ingen aningen om hur det an vara eller kännas..


    Tack!

    Vi får helt enkelt lyssna på vår magkänsla och hålla tummarna! <3 håll oss uppdaterade
    BF 21/1-2019 ///// MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4)
  • Jag är bara jag

    Lite blod behöver inte betyda missfall. Jag har blödit massor vid missfall. Blödde så jag behövde binda med första barnet v.7 och det gick bra. F.ö räknar du fel när det gäller veckorna. Vecka  2 är man inte ens gravid, man blir gravid v.3 för äl är 2+0 så du borde åtminstone vara i v.5.

Svar på tråden Missfall?