• Anonym (Kaffedraken)

    Tjejer som är ofrivilliga singlar

    Finns det?

  • Svar på tråden Tjejer som är ofrivilliga singlar
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Mede) skrev 2019-05-27 13:59:53 följande:
    Gör ett experiment. Regga två helt blanka profiler på Happy Pancake med enda skillnaden att den ena är man och den andra kvinna. Inga foton, ingen profiltext, inget om utseende utan helt blanka. Bara kön ska skilja. Undersök sen vilken profil som får mest meddelanden och konversationsinviter..

    Jag har gjort detta experiment själv... och resultatet blev helt galet. Efter en vecka hade den kvinnliga profilen fått säkert 100 meddelanden utan att ha lyft ett finger. Den manliga profilen fick 0 meddelanden med samma insats. Sen kan jag iofs hålla med om att de flesta av dessa meddelanden var ganska intetsägande typ "Hej", "Läget" o dyl... men det är iaf en start att bygga på. Det fanns ju inget att gå på i profiltexterna.
    Och dessa 100 meddelandena kom från män som sökte djupa och seriösa relationer?
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Kermit1561 skrev 2019-05-27 17:30:03 följande:
    Fast inte ens kvinnor ha ju lyckats organisera sig till 100%.

    Ja det kan man diskutera. Att inte feminister brytt sig om att göra det säger ju nånting om hur ointresserade de är av problem som mest drabbar män.

    Att bete sig enligt de stereotypa könsrollerna motverkar jämställdhet och det är det passiva kvinnor gör.
    Jag skulle vilja påstå att kvinnorna lyckats organisera sig och förändra mer än män.

    Fast om det nu är så viktigt att mäta för män, varför har då män själva inte mätt och kvantifierat det än? Jag tror att män själva inser att det inte går att mäta "arbetsinsats" och "resultat" när det handlar om relationer, och när det gäller sex så är väl rätt många män fast i tänket att det är antalet man legat med som är "resultatet", där fler är bättre. Fast inte när det gäller kvinnor, där är färre bättre. Konstigt nog. Jag har aldrig märkt att feminister är ointresserade av problem som drabbar män. Däremot kanske de ibland har en annan synvinkel på själva problemet, som skiljer sig från hur vissa män ser på det.

    Ja men då skall ju män sluta ragga. Beter de sig enligt de stereotypa könsrollerna så motverkar de jämställdhet.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Mede) skrev 2019-05-27 13:59:53 följande:

    Gör ett experiment. Regga två helt blanka profiler på Happy Pancake med enda skillnaden att den ena är man och den andra kvinna. Inga foton, ingen profiltext, inget om utseende utan helt blanka. Bara kön ska skilja. Undersök sen vilken profil som får mest meddelanden och konversationsinviter..

    Jag har gjort detta experiment själv... och resultatet blev helt galet. Efter en vecka hade den kvinnliga profilen fått säkert 100 meddelanden utan att ha lyft ett finger. Den manliga profilen fick 0 meddelanden med samma insats. Sen kan jag iofs hålla med om att de flesta av dessa meddelanden var ganska intetsägande typ "Hej", "Läget" o dyl... men det är iaf en start att bygga på. Det fanns ju inget att gå på i profiltexterna.


    Jag behöver inte göra experiment. Jag har varit grå halvful och blyg kvinna hela mitt liv, så jag vet precis hur lite uppmärksamhet vi får. Jag har varit reggad på dejtingsidor och de konversationer som börjar med "Läget? :)" brukar dö ut ganska snart, antagligen eftersom jag inte är nåt vidare på lättsam sexchatt .

    Och jag har gått på krogen och låtsas intresserad av min telefon så att det inte ska bli så pinsamt uppenbart att jag sitter där ensam och ingen vill prata med mig.

    Män ser de tjejer de vill se och tycker det är orättvist att de tjejerna inte vill ha dem. Oss andra märker de inte ens

    Skillnaden är väl bara att jag inte skyller på feminismen och alla jag kan komma på för mina misslyckanden.
  • Anonym (Kaffedraken)
    AndreaBD skrev 2019-05-26 19:55:54 följande:
    Och? Vad hjälper det i praktiken? Föreslår du att dessa kvinnor som är osäkra och har dålig självkänsla ska gå och ragga upp någon bara för sex? Det skulle de ju aldrig i sitt liv våga göra. Så därmed har de inte den möjligheten heller. 

    Och det finns kvinnor som är ofrivilliga singlar och som ÄCKLAS av sex-inviter. De vill inte ha "bara sex". De vill ha en relation. Titeln på tråden handlar ju faktiskt om ofrivilliga singlar. 
    Alla inviter från killar är inte sexinviter. Det är norm även när det gäller att inleda relation att killen ska ta steget. Så nej singelkvinnor behöver inte hoppa på sexinviter däremot behöver dom aldrig ta första steget. En blyg och osäker kille däremot kommer aldrig få vare sig sex eller relation. Han får se på när kompisarna blir ihop eftersom dom kan snacka.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Smecker skrev 2019-05-26 20:16:18 följande:
    Om alla män slutar ta initiativ så lär ju kvinnor bli tvungna att göra det om de vill ha relationer. Feminismen anser som sagt att kvinnor som män skall få vara den som tar kontakt om de vill. Vilket är jämställdhet. Feminismen uppmuntrar till och med kvinnor att ta för sig och ta kontakt och initiativ till relationer och sex, vilket kvinnor också gör när mannen är attraktiv. Det är ju dumt att ta initiativ med någon man finner oattraktiv, det håller nog de flesta med om.

    Men jag förstår inte riktigt din poäng. Menar du att alla män som tar initiativ gör det för att de vill ha relationer?
    Du kan vara snygg och trevlig det spelar ingen roll om du är blyg och osäker. Har själv fått höra från andra att tjejer har tyckt att jag varit snygg men det spelar ingen roll. Hjälper inte mig att dom tycker det.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Dum fråga) skrev 2019-05-27 11:42:44 följande:
    Jag antar du är kille. Jag är tjej,har alltid varit lite grå och alldaglig. Blyg och tar inte för mig. Passiv och avvaktande. Jag har inte fått napp i mängder. Jag har aldrig blivit bjuden på drinkar när jag går ut.

    Du ser de snygga urlevande tjejerna som killarna slåss om och tror det är så för alla. Det är det inte.
    Flytta norrut här går det minst 20 singelkillar på varje singeltjej. Fast dom tjejer som är singlar brukar inte vara det länge. Älskar norrland men det suger på relation fronten om man är en blyg singelkille.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Smecker skrev 2019-05-27 21:11:30 följande:
    Jag skulle vilja påstå att kvinnorna lyckats organisera sig och förändra mer än män.

    Fast om det nu är så viktigt att mäta för män, varför har då män själva inte mätt och kvantifierat det än? Jag tror att män själva inser att det inte går att mäta "arbetsinsats" och "resultat" när det handlar om relationer, och när det gäller sex så är väl rätt många män fast i tänket att det är antalet man legat med som är "resultatet", där fler är bättre. Fast inte när det gäller kvinnor, där är färre bättre. Konstigt nog. Jag har aldrig märkt att feminister är ointresserade av problem som drabbar män. Däremot kanske de ibland har en annan synvinkel på själva problemet, som skiljer sig från hur vissa män ser på det.

    Ja men då skall ju män sluta ragga. Beter de sig enligt de stereotypa könsrollerna så motverkar de jämställdhet.
    Dom som kan vill ju givetvis fortsätta dom tjänar ju på det. Vi som inte kan ja vi har ju inget val. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    AndreaBD skrev 2019-05-27 20:01:13 följande:

    Vad skönt!!! För det vill väl ingen ha, eller? Har du inte förstått att det inte är en komplimang utan en förolämpning? Självklart vill man hellre vara utan såna erbjudanden. 


    Nej det är inte självklart. Att någon vill ha sex med en är faktiskt bättre än att ingen vill ha sex med en. Att kvinnor är så bortskämda med det att de ser det som ?bara? sex säger en hel del om hur lite kvinnor förstår av mäns situation. Det finns massor av män som skulle bli överlyckliga om de kände att de åtminstone dög till ?bara? sex.
  • Anonym (Kaffedraken)
    AndreaBD skrev 2019-05-27 19:59:33 följande:
    Det är precis poängen. Vad hjälper det med en massa meddelanden om ingen är seriös och intresserad av en relation. 

    När jag var singel gick jag på ungefär 100 dates. Vad hjälper det, om det inte blir någon relation. Några har jag valt bort visserligen, men många har valt bort mig. Jag har nämligen också tagit initiativet själv också, men det gav inte så mycket. Väldigt många män verkade bara dejta runt för skojs skull. 
    Och om det blir en relation får ju en kille en relation samtidigt!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Dum fråga) skrev 2019-05-27 23:36:55 följande:
    Jag behöver inte göra experiment. Jag har varit grå halvful och blyg kvinna hela mitt liv, så jag vet precis hur lite uppmärksamhet vi får. Jag har varit reggad på dejtingsidor och de konversationer som börjar med "Läget? :)" brukar dö ut ganska snart, antagligen eftersom jag inte är nåt vidare på lättsam sexchatt .

    Och jag har gått på krogen och låtsas intresserad av min telefon så att det inte ska bli så pinsamt uppenbart att jag sitter där ensam och ingen vill prata med mig.

    Män ser de tjejer de vill se och tycker det är orättvist att de tjejerna inte vill ha dem. Oss andra märker de inte ens

    Skillnaden är väl bara att jag inte skyller på feminismen och alla jag kan komma på för mina misslyckanden.
    EXAKT! Känner igen mig så väl!
Svar på tråden Tjejer som är ofrivilliga singlar