• Äldre 3 Jan 17:13
    400 visningar
    7 svar
    7
    400

    Sladdis

    Vi har två barn 7 och 13. Vi drömmer om en sladdis . Ensa sekunden får kag grymt dåligt samvete för våra stora barn. Kommer de påverkas negativt. Jag vill ju finnas till som nu. Kan ändå inte sluta drömma o nu börjar det bli dags att bestämma sig. Så bolla med mig. Erfarenheter? Hur blev det för er?

  • Svar på tråden Sladdis
  • Äldre 3 Jan 19:34
    #1

    Om du närmar dig 40 får du bestämma dig snart. Kan bli svårt att bli gravid. Jag försökte i 14 mån, blev gravid men fick missfall fyra gånger. Då har jag ändå fött fyra barn fram till 35 utan missfall.

    Nu är jag gravid igen. Dock har jag gått längre denna gång och sett bebis på ul. De andra barnen kommer vara 7,11,12,14 när sladdisen kommer. Jag tycker att det kommer bli härligt att ha en liten igen, när de stora flyttar har man ju dessutom en kvar hemma. Kommer få mer tid med de stora på grund av föräldraledigheten efter bebisen är född.

  • Äldre 3 Jan 19:41
    #2

    Hej

    Ja jag är rädd att jag ångrar mig annars. Jag är 37 så blir till att försöka direkt. Ville bolla lite med andra först.

  • Äldre 3 Jan 20:14
    #3

    Hej!

    Kan bara säga att min make är en sladdis (syskon 11 och 7 år äldre) och han har alltid haft en jättebra relation till dem. Särskilt till sin storasyster.

  • Äldre 5 Jan 09:26
    #4

    Hej!

    Jag har en krävande 18åring(adhd, ångest) en 13åring, en 7åring och en 5månaders bebis. 4tjejer. Vår lilla bebis har verkligen blivet solstrålen i livet för alla. De blev super glada när vi berättade att de skulle gå ett syskon. Alla vill hjälpa till och står i kö för att hålla, leka eller umgås med bebisen. Min trettonåring är så intresserad av allt vad gäller bebis och bebssaker och kolla mode på bebiskläder, bästa vagnen och bästa bebissakerna. 7åringen vill jämt leka med bebisen och visa sina leksaker var av bebisen älskar att titta på och skrattar ofta åt sin stora syster. 18åringen även hon är helt bebistokig. Men vi har ju gått till baka till vakna nätter, svårt med restauranger och inte många llugna stunder men jag tycker livet är jätte kul. Jag är ju väldigt barnkär och älskar att göra saker med barnen.

    Tror du inte att dina barn skulle tycka att det vore kul med syskon? En liten bebis.

  • Äldre 20 Jan 00:27
    #5

    Jag har en 17åring och en detta året 12 åring och träffade en ny man för 5 årsen och vi väntar nu en sladdis. Bägge barnen längtar! Även om den äldsta blev lite purken först.. Han har 5 syskon hos sin pappa.. Men det gick över efter någon timme. Men vi alla är så förväntansfulla. Så vill du och din man skaffa en sladdis så gör det :))

  • Elin P
    Äldre 20 Jan 11:03
    #6

    Vi har en sladdis som föddes när de större var 6 och 10 år. Det är roligt för hela familjen men självklart påverkar det tex att det är svårare att göra aktiviteter då vi måste anpassa oss efter den lilla mycket. Antingen får en vuxen göra saker med de stora eller måste vi ordna barnvakt om vi vill göra något som är olämpligt för den lille. Vi har också svårt att få barnvakt tyvärr. Så det är för- och nackdelar verkligen. Man får nog fundera på hur viktigt det är att kunna ha det mer fria livet med stora barn vs att barnen får ett till syskon. För oss har det varit värt det trots att det mesta rent praktiskt är mycket krångligare nu.

  • Äldre 20 Jan 11:11
    #7

    Jag var 36 när vi bestämde att vi ville försöka få en sladdis. Våra barn var då 6 och 9 år. Det blev dock inte riktigt så enkelt som vi trott och två graviditeter slutade i missfall. Nu har jag mot alla odds blivit gravid, imorgon går jag in i v 15 och i magen ligger en pigg och enligt kub frisk liten krabat och sprattlar! Men, i år fyller jag 40 så som andra redan skrivit: fundera inte för länge!

Svar på tråden Sladdis