• Äldre 3 Jan 17:23
    124 visningar
    7 svar
    7
    124

    Morföräldrar orättvist

    Måste bara få skriva av mig. Hur ska jag tänka för att mår bra. Min föräldrar jHar 3 barn. Kag är äldst. Genom alla år har vi hjälp mamma o pappa med hus renoveringar mm. På något sätt så räknas alltid vår familj vara de som hjälper till. Sen fick vi barn o har varit med om otroligt tunga saker som att mina svärföräldrar gick bort i en bilolycka. Fortfarande är i de som ska hjälpa till med alla o vi sla klara allt. I detta har vi inte fått någon stöttning alls. Sen kommer vi till mina syskon som är yngre o nu har även de barn. Det är så fruktansvärt synd om demjönt o då har de även gulliga svärföräldrar runtomkring sig. Droppen kom nu när jag hör pappa säger, nu ska vi måla om stugan i sommar, kommer ni då( till oss) medan de planerat i en vecka i Halmstad med systern . Jag känner mig bitter o jagvill bara tänka rätt. Inte sitta hemma o älta o vada ledsen..

  • Svar på tråden Morföräldrar orättvist
  • äldreo­chklok­are
    Äldre 3 Jan 17:37
    #1
    +2
    Skrollan16 skrev 2019-01-03 17:23:48 följande:

    Måste bara få skriva av mig. Hur ska jag tänka för att mår bra. Min föräldrar jHar 3 barn. Kag är äldst. Genom alla år har vi hjälp mamma o pappa med hus renoveringar mm. På något sätt så räknas alltid vår familj vara de som hjälper till. Sen fick vi barn o har varit med om otroligt tunga saker som att mina svärföräldrar gick bort i en bilolycka. Fortfarande är i de som ska hjälpa till med alla o vi sla klara allt. I detta har vi inte fått någon stöttning alls. Sen kommer vi till mina syskon som är yngre o nu har även de barn. Det är så fruktansvärt synd om demjönt o då har de även gulliga svärföräldrar runtomkring sig. Droppen kom nu när jag hör pappa säger, nu ska vi måla om stugan i sommar, kommer ni då( till oss) medan de planerat i en vecka i Halmstad med systern . Jag känner mig bitter o jagvill bara tänka rätt. Inte sitta hemma o älta o vada ledsen..


    Du säger väl åt dem vad du skriver här? Det är säkert så att de inte har sett det här själva. 
  • Äldre 3 Jan 17:41
    #2
    +1

    Säg nej. De har satt sig på er för att ni har gått med på att köra hittills. Säg bara nej. Ni kommer att ses som värsta människor ever. Ge inte efter. Säg att du måste ta hand om dig själv. Även på flyget ska man sätta på sin andningsmask först.

  • Äldre 3 Jan 18:59
    #3

    Planera hela semestern utan husmåleri.

    Om det så bara är att pilla sig i naveln eller räkna grässtrån som sker så är ni upptagna, med ledighet..

    Våga säga nej. Våga föreslå att dina syskon kan hjälpa till. Våga föreslå att ni också åker iväg tillsammans alla syskon istället.

  • Äldre 3 Jan 19:35
    #4

    Hmmm jag vet låter enkelt. Men säger jag något vilket kag gjort någongång så gnager samvetet. Jag blir rädd att ångra mig om det händer dem något. Vet att jag surar mig igenom saker innan men ändå gjort det för att jag får så dåligt samvete. Blir bara så himla ledsen när man är så uppdelade. Tänker att hjälper vi till nu är även vi medbjudna på semester fiske fjällen mm men varje gång kommer hugget o magen o jag undrar varför. Önskar kag bara kunde tänka annorlunda. Självklart hjälps man åt, men nu har det bara tagit stopp. Vill oxå ha del av allt kul de andra hittat på o inte bara få samtal om vad vi ska göra

  • Äldre 3 Jan 19:44
    #5
    +2

    Kan du inte förklara? Inte bara säga: Nej jag vill inte, utan verkligen säga att ni är trötta och be dem fråga något av de andra syskonen? Jag tror dina föräldrar vill även ditt bästa!

  • Äldre 3 Jan 19:50
    #6
    Skrollan16 skrev 2019-01-03 19:35:47 följande:

    Hmmm jag vet låter enkelt. Men säger jag något vilket kag gjort någongång så gnager samvetet. Jag blir rädd att ångra mig om det händer dem något. Vet att jag surar mig igenom saker innan men ändå gjort det för att jag får så dåligt samvete. Blir bara så himla ledsen när man är så uppdelade. Tänker att hjälper vi till nu är även vi medbjudna på semester fiske fjällen mm men varje gång kommer hugget o magen o jag undrar varför. Önskar kag bara kunde tänka annorlunda. Självklart hjälps man åt, men nu har det bara tagit stopp. Vill oxå ha del av allt kul de andra hittat på o inte bara få samtal om vad vi ska göra


    Så ni blir bara medbjudna om ni hjälper till med allt dina föräldrar behöver hjälp med?

    Låter ju inte som att det är mycket att hänga i granen.

    Säg bara att nej, nu har vi hjälpt er med så mycket att nu är det er tur att ta hand om ersjälva, men att dina syskon säkert gärna hjälper dom.
    M 2010 | B 2017 | A 2019
  • Äldre 3 Jan 19:55
    #7
    +1

    Är problemet att dina föräldrar förväntar sig att ni ska hjälpa dom eller att du känner ett ansvar för att hjälpa dom?

Svar på tråden Morföräldrar orättvist