• Anonym (Inge Sömn)

    Sömnsvårigheter efter orgasm?

    Min fru har alltid svårt att somna efter hon kommit, extra "vanskligt" är att hon ofta kommer flera gånger när vi har sex. Trevligt naturligtvis, men besvärligt för henne att ligga vaken i timmar efteråt samtidigt som jag ofta somnar som ett barn direkt efter.

    Så, finns det andra kvinnor härinne som upplever samma sak? Och vad är era tips?

  • Svar på tråden Sömnsvårigheter efter orgasm?
  • Anonym (Nej.)

    Jag onnar ofta innan läggdags just för att jag ska sova bättre.
    Så, inga sömnsvårigheter här.

  • Anonym (Q)

    Jag har hört att det fungerar olika för könen. När män kommer utsöndrar dem ett hormon man blir lugn och sömnig av. När kvinnor kommer utsöndrar de ett hormon man blir speedade av. Det är därför som kvinnor oftare vill ligga och mysa efteråt, medan mannen bara vill rulla över på sidan och sova.

  • Anonym (Inge Sömn)
    Bolliz skrev 2019-01-03 17:51:04 följande:

    Ha sex tidigare på dan


    Lite svårt, då är barnen vakna.
  • Scoops

    Samma här. Svårt att förklara, men kroppen är liksom inte alls med på att sova efteråt. Skitjobbigt och en av anledningarna till att jag älskar morgonsex.

  • Anonym (Skumt)

    Skumt, hos oss är det tvärtom. Min kille kan inte somna efter. Jag kan

  • Anonym (Samma problem)

    Jag har alltid haft det problemet vilket har varit väldigt jobbigt emellanåt. Jag hittade lösningen nu i julas faktiskt, såg en youtubevideo i min jakt på sömn och den gör att jag somnar snabbt och varje gång. 





    Tanken är ju att man ska lära sig det han säger men för mig räcker det att lyssna på den (jag sätter igång videon och smäller igen mobilskyddet så att jag slipper ljuset). När jag varit som allra piggast har jag fått lyssna på den 3 gånger i rad men aldrig mer än så och den är bara 3:38 lång så det räknar jag som väldigt fort. Oftast somnar jag innan den är slut dock haha. 

    Hoppas den kan hjälpa. 

  • Anonym (Ligger bredvid)

    Min kvinna måste i princip alltid få orgasm innan hon somnar.

    Att onanera vid sänggående höjer ju pulsen vilket gör kroppen alert.

    Vissa blir ju lugna efter orgasmen, synnerligen män.

Svar på tråden Sömnsvårigheter efter orgasm?