• Mamma1617

    VUL visade bara tjock slemhinna..

    Hej alla fina. Jag är oplanerat gravid med tredje barnet och enligt senaste mens skulle jag vara i v 6+0 idag. Men på VUL idag hittade man INGENTING förutom en tjock slemhinna på 1cm! Jag är så ledsen och orolig för att det är något fel.. jag ska på nytt VUL om 2v och hoppas då att man ser något mer??

    Gravtesten är positiva och på digitalt cb test stod det 1-2 veckor för 1vecka sedan nu. Är något helt fel & galet där inne? Jag har inga smärtor som tyder på utomkveds. Och läkaren sa ?antingen är det mens på gång (det tror jag inte eftersom testen är så starka) eller så är du tidigt gravid bara?. Har någon solskenshistorier?

    Tror ni det är helt kört för mig denna gången? ????

  • Svar på tråden VUL visade bara tjock slemhinna..
  • Angellike90

    Hej, jag sitter lite i samma situation och är mer eller mindre förtvivlad och har gett upp hoppet helt. Enligt beräkningarna ska jag vara gravid 4+4 men ultraljudet har inte visat nånting. Dom har misstanke om utomkvedshavandeskap men hittar absolut inget på vul, men hCG värdena fortsätter öka drastiskt. Jag har inte haft ont och inga blödningar alls. Gravid symptom som ömma bröst, trötthet, och humörsvängningar.

    När jag hade äl så kom en blödning med fruktansvärda smärtor som avtog men blödningen pågick i en vecka ungefär och sen dess har de inte hänt nå mer.

    Jag kan inte heller få några klara besked av sjukhuset och känner mig så förvirrad och ledsen. Vi planerar första barnet med och blev så glad över beskedet att jag var gravid. :(

  • SoSS15

    Oroa er inte än!!! :)

    Som tidigare sagt så är det inte säkert att du hade ägglossning precis då du tror och då är du inte lika långt gången. Jag gjorde VUL i vecka 5+4 (v. 6) och då såg läkaren bara någonting som kunde vara en hinnsäck.

    Det är så olika beroende på maskinen och ändå olika från person till person. Vissa ser ingenting förrän efter vecka 8 (7+0) och andra ser jättetidigt. Men vanligast är att man inte ser någonting förrän efter vecka 7-8 ungefär.

    Så vänta med oron! :)

  • B0bbo

    Oroa er inte för mycket.

    Var på akut vul i förra veckan och då var jag i 6+2 och såg foster och ett tickande hjärta. Jag hade nog tur att det syntes på mig, hade jag varit inne tidigare så hade det nog inte synts något. Glad

  • Angellike90

    Tack ska ni ha, tyvärr svårt att inte oroa sig när det känns som att läkarna i princip prentar in det i huvudet på en att det är utomkveds. :( ska förmodligen på vul nästa vecka och då är det beräknat att jag är i vecka 7 (6+0). Och man bara önskar mest av allt att man ser något i livmodern. Denna väntan är fruktansvärd.

Svar på tråden VUL visade bara tjock slemhinna..