• 23finaflikka

    Försöker bli gravid!

    Hej!, Jag och killen försöker bli gravida, Haft p-stav i 3år, tog ut den i September tror jag, Sedan dess kört oskyddat. Fick min första mens 7/12, varade i 5 dagar. Haft oregelbunden mens  innan jag satte i p-staven och hade ingen mens under tiden jag hade p-stav (mer än i början) 

    Vet inte exakt när jag hade ägglossningen denna månad, Dock den 28e fick jag blod på pappret, pyttelite. 
    Använder appen flo som säger jag ska ha mens nu idag (4/1) När borde jag kunna testa mig om mensen inte kommer  igen? 

  • Svar på tråden Försöker bli gravid!
  • MammaMu89

    Jag hade testat redan nu om du ska ha bim idag, jag har också bim idag å testat sen bim-4

    Håller tummarna för er

  • 23finaflikka

    Testade mig, men negativt. Dock sa jag fel. blödningen var i söndags 30e. 
    kanske för tidigt än? Kanske har för lite hcg i urinet.

  • 23finaflikka

    Testade mig, men negativt. Dock sa jag fel. blödningen var i söndags 30e. 
    kanske för tidigt än? Kanske har för lite hcg i urinet.

  • MammaMu89
    23finaflikka skrev 2019-01-05 16:29:31 följande:

    Testade mig, men negativt. Dock sa jag fel. blödningen var i söndags 30e. 

    kanske för tidigt än? Kanske har för lite hcg i urinet.


    Ja då är de för tidigt att testa nu, vänta ett tag till så håller vi tummarna på ett plus :)
  • 23finaflikka

    Åh, då finns det lite hopp iallfall. Dock har jag som mensvärk idag, men ingen mens. Har haft det i någon dag, spänner i brösten också. Som det inte brukar göra vid mens.

  • MammaMu89
    23finaflikka skrev 2019-01-06 00:34:46 följande:

    Åh, då finns det lite hopp iallfall. Dock har jag som mensvärk idag, men ingen mens. Har haft det i någon dag, spänner i brösten också. Som det inte brukar göra vid mens.


    Ja :) spännande håller verklige tummarna
  • 23finaflikka
    MammaMu89 skrev 2019-01-06 12:37:20 följande:

    Men va de mens den 30/12 eller bara en liten blödning?


    Det var bara på pappret. En gång. ingenting mer.
  • MammaMu89
    23finaflikka skrev 2019-01-06 19:46:40 följande:

    Det var bara på pappret. En gång. ingenting mer.


    Kan ju va en nidblödbing, vänta nån dag till å testa igen. Vissa har ju väldigt lågt hcg så kan ta längre tid för testerna att uppfatta att hormonet finns
  • Anonym (i väntan på att bli fler)

    Det kan ju ha varit ägglossningen den 30/12 så beror det på hur lång lutealfas du har innan din beräknade mens. Vanligtvis är lutealfasen mellan 10-16 dagar. Min brukar exempelvis vara på 12 dagar. Det är väl inte helt ovanligt att en graviditet inte syns förrän tidigast ÄL+9. Så lite is i magen så får du föhoppningsvis ett plus inom några dagar. Håller tummarna för er!Glad

Svar på tråden Försöker bli gravid!