• Äldre 4 Jan 15:05
    92 visningar
    5 svar
    5
    92

    Pyret är mindre än vad väntat

    Hej!

    Jag och min sambo har gjort ivf...

    Idag var vi på UL, Pyrets hjärta slår fortfarande och lillen har vuxit till sig (idag 15,4mm). Pyret är fortfarande liten men enligt läkaren växer lillen enligt kurvan.

    Men enligt Pyrets storlek är jag i 8+1. Men enligt insättning av den lille ska jag gå in i 9+0 imorgon...

    Blir lite snurrig o nervös, är det någon som har vart m om liknande?

  • Svar på tråden Pyret är mindre än vad väntat
  • Äldre 4 Jan 23:33
    #1

    Jag vet inte hur många ul du gjort men det är svårt att mäta. Var inte orolig du.

  • Äldre 5 Jan 09:45
    #2

    Vi var med om något liknande och har också gjort ivf. Bm sa att de har en felmarginal på x antal mm så det var ingen fara. Senare på kub-ultraljudet och på rul så var den exakt så stor som den skulle vara. Det är svårt att mäta så tidigt i graviditeten.

  • Äldre 5 Jan 13:25
    #3

    Tack för era svar, det lugnar mig att höra att man inte är ensam om detta!

    Alla nerver är utanpå, hela denna ivf resan har vart en resa av nervositet. Ville bara höra att allt såg bra ut o var i sin ordning.

    Men som sagt va Pyret växer o hjärtat slår????

  • Äldre 5 Jan 18:29
    #4

    Så är det för mig med... enligt läkarens mätningar är den mindre än den ska vara. Har gjort flera VUL, i vecka 7, 8, 9 och sist hade den enligt mätningar bara växt 3 mm på en vecka och så lite ska det inte vara... det var en annan som kollade sist och på en annan klinik....

  • Äldre 5 Jan 18:58
    #5
    AgnetaR skrev 2019-01-05 13:25:20 följande:

    Tack för era svar, det lugnar mig att höra att man inte är ensam om detta!

    Alla nerver är utanpå, hela denna ivf resan har vart en resa av nervositet. Ville bara höra att allt såg bra ut o var i sin ordning.

    Men som sagt va Pyret växer o hjärtat slår????


    Jag förstår dig verkligen! Har känt precis likadant. Nu i vecka 20 börjar jag känna mig något lugnare. Hoppas att allt går bra för er!
Svar på tråden Pyret är mindre än vad väntat