• Tina81

    Kvarnholmen, bra område?

    Några här med erfarenhet av Kvarnholmen i Sthlm? Hur är det att bo där med barn? Tack:)

  • Svar på tråden Kvarnholmen, bra område?
  • FtS70

    Nytt område, så kanske inte så mkt charm, men har man råd med 3,5-4 för en tvåa så varför inte? Ligger ju fint! Känner inte till Nacka kommuns kvaliteer.

  • Griseknoen35

    Fint, bra och lugnt område. Finns lekparker och så och vill man bo i lägenhet och stadsmiljö så med barn så är det bra. Dock vet jag de som bott på Kvarnholmen som sen köpt vid Finnboda (ett stenkast från Kvarnholmen). Där är det lite finare tycker jag personligen och lite bättre för barn men det är inte direkt jättestaket längs med vattnet, det är det inte vid Kvarnholmen heller. Personligen hade jag inte bott där med barn just för jag skulle oroa mig för mycket för vattnet dock bor det en del barnfamiljer där. Brukar hälsa på svärföräldrarna där och barnen får inte gå till lekparken själva, hemma srpinger de ut och in som de själva vill. 

  • Anonym (12345)

    Jag funderar också på att köpa en 4 på kvarnholmen, dock inga barn.

  • Mikaela Svanborg

    Föredrar själv Saltsjöqvarn. Ligger närmare kommunikationer (bussar, Saltsjöbanan, båt till Nybrokaj) och på gångavstånd till Sjöstaden och Södermalm. Kvarnholmen känns lite off ärligt talat men det finns en del matställen där som är trevliga.

Svar på tråden Kvarnholmen, bra område?