• Äldre 5 Jan 08:25
    807 visningar
    9 svar
    9
    807

    Ingen stegring på testen

    Jag plussade i onsdags (BIM -6) på clearblue digital. Gravid 1-2 stog det!

    Jag har även använt mig av stickor och testat bara för att testa men jag ser ingen stegring på dessa, dom fortsätter vara svaga. Bör jag vara orolig? Har testat ca 5 dagar i sträck men ser ingen förändring på dessa.

    Undrar även hur tidigt ni fick era första symtom?

  • Svar på tråden Ingen stegring på testen
  • Äldre 5 Jan 11:30
    #1

    Vad använder du för stickor? Hur ser dom ut? En stegring kan ju vara ytterst svag också

  • Äldre 5 Jan 12:47
    #2

    Babyplan

  • Äldre 5 Jan 12:50
    #3

    Du har ju testat plus tidigt och för mig hände inte heller mycket med testen fören bim dagen typ

  • Äldre 5 Jan 12:52
    #4

    Kan dela med mig av min stegring från cb

    De är tagna äl+10, äl+11 och sedan äl+14 och äl+16

    Fick 2-3 på digitala först äl+16, äl+14 blev det fortfarande 1-2


    Pojke 9-12-17
  • Äldre 5 Jan 13:53
    #5

    Gjorde ett nytt test nu BIM-1 efter jag haft urinen ca 1h i blåsan samt druckit vatten. Fick "inte gravid" varför??:( borde inte nivån ha stigit så pass mycket på 3 dagar att om det visat positivt med morgonurin att det alltid ska visa positivt oavsett tid på dygnet dagen innan väntad mens? Någon?

  • Äldre 5 Jan 14:28
    #6

    tagga ner. 
    vänta en vecka. 

  • Äldre 5 Jan 15:10
    #7
    ElinElinElins skrev 2019-01-05 13:53:13 följande:

    Gjorde ett nytt test nu BIM-1 efter jag haft urinen ca 1h i blåsan samt druckit vatten. Fick "inte gravid" varför??:( borde inte nivån ha stigit så pass mycket på 3 dagar att om det visat positivt med morgonurin att det alltid ska visa positivt oavsett tid på dygnet dagen innan väntad mens? Någon?


    Att du fick inte gravid låter ju lite konstigt, att du fortfarande fått 1-2 behöver inte betyda så mycket men om strecket är så svagt att det visar inte gravid när det har visat det innan kan ju åtminstone vara ett tecken på att hcg tyvärr är på väg ner och inte upp.... men det enda du kan göra är att avvakta, ta ett nytt om 2-3 dagar då hcg ska fördubblas varannan till var 3:e dag i början av graviditeten, visar det fortfarande inte gravid, så är du nog tyvärr inte det
    Pojke 9-12-17
  • Äldre 5 Jan 16:33
    #8
    ElinElinElins skrev 2019-01-05 13:53:13 följande:

    Gjorde ett nytt test nu BIM-1 efter jag haft urinen ca 1h i blåsan samt druckit vatten. Fick "inte gravid" varför??:( borde inte nivån ha stigit så pass mycket på 3 dagar att om det visat positivt med morgonurin att det alltid ska visa positivt oavsett tid på dygnet dagen innan väntad mens? Någon?


    Men om du var på bim-6 i onsdags bör du vara på bim-3 idag, och då är det inte konstigt att testet visar negativt på eftermiddagen. Vänta till imorgon bitti och ta ett digitalt då så visar det nog positivt skulle jag tro. Och jag skulle inte testa med stickor för att försöka detektera huruvida hcg ökar eller ej. Känns som det kostar mer än det smakar eftersom det inte behöver betyda någonting. Du kan ha stegring/starkare plus och ändå få missfall. Bara slöseri med pengar och ger dig uppenbarligen bara ångest.

    Hoppas allt går bra för dig! :)
  • Banuni
    Äldre 9 Jan 00:39
    #9

    Hej fina du

    Jag vet inte om du sett min tråd som handlar om exakt samma sak, haha som jag startade imorse! Hittade din precis nu.

    Hur som så är jag i nästan samma sits som dig.

    Fick Gravid 1-2 med CB digital imorse och har testat med Babyplan testa tidigt varje dag. Just idag tyckte jag att den inte var starkare än igår vilket gjorde mig orolig. Babyplan stickan borde ju ha visat starkare än gårdagens om CB visar Gravid 1-2...

    Har du bilder på stickorna du tagit?

    Hur har det gått? Ser att du inte uppdaterat på ett par dagar.

Svar på tråden Ingen stegring på testen