• Äldre 5 Jan 22:43
    1733 visningar
    38 svar
    -1
    38
    1733

    Hjälp mig med namn till lillasyster!

    Åh så svårt det kan vara att komma på namn till lillasyster. Hjälp mig att lista era finaste tjejnamn som passar med Sally (storasyster) ????????????

  • Svar på tråden Hjälp mig med namn till lillasyster!
  • Äldre 5 Jan 22:43
    #1

    Oj va många frågetecken, är ju såklart smileysar jag gjort ;)

  • Äldre 6 Jan 09:48
    #12
    Stuppis1 skrev 2019-01-06 09:42:37 följande:

    Jag tänker att för oss som ger förslag på namn är det bra att veta vilken typ av namn de gillar, alltså ofta har man ju en viss smak, tex korta namn/gammeldags/moderna, etc. Det handlar väl inte om att namnen måste matcha men ett par som döpt sitt första barn till Kjell-Arne kanske inte vill ha namntips i stil med Diamond eller Twilight. Kanske är det så TS menar när hon ber om namntips som "matchar", dvs bara ett sätt att smalna av frågan och få in relevanta förslag.

    Så tänker jag :)


    Exakt så!:) behöver inte vara att det måste börja på S Eller sluta på Y, men något lite kortare namn, ja ni förstår!:)
  • Äldre 6 Jan 10:00
    #14
    -2

    Vi har tänkt på namnet Belle. Sally och Belle, inte lika i namnen men ändå korta och lätta att säga. Vad tror ni om det? :)

  • Äldre 6 Jan 10:01
    #15
    Dunciss skrev 2019-01-06 09:51:00 följande:

    Sally & Ida tycker jag är två namn som är fina ihop och var för sig!


    Åh tack, precis så jag menar! Att det är fina ihop men ändå var för sig :)
  • Äldre 6 Jan 10:43
    #17
    Minis4567 skrev 2019-01-06 10:36:44 följande:

    Jag tycker Belle låter lite hårt. Tycker Ida som någon förrslog är vackert. Eller Ebba. Men det är min personliga åsikt. Ni ska självklart välja det namnet som ni tycker bäst om.

    Fler förslag

    Sally och Josefine

    Sally och Jessica

    Sally och Rebecka

    Lycka till med namnvalet!


    Åh det är så svårt. Vi älskar verkligen namnet Lilly också, men tycker det är så likt Sally :/
  • Äldre 12 Jan 16:26
    #25
    Nimzay skrev 2019-01-12 11:30:35 följande:

    Har ni funderat på namn som Saga, Signe och Sara? (:


    Absolut, saga och Signe gillar vi!:D
  • Äldre 14 Jan 10:11
    #32
    Minis4567 skrev 2019-01-14 07:56:26 följande:

    Skulle nog inte välja ett namn som börjar på S. Tycker att det kan bli lite snubbelvarning på det.

    Sally och Juni om man gillar den typen av namn.

    Sally och Clara

    Sally och Emma

    Sally och Frida

    Ni har fått många bra tips på namn. Ni får se när dottern kommer. Ibland blir det bara självklart med namnet när man får upp barnet på bröstet!


    Ja precis! Vi har fått många grymma förslag och tänker att vi väljer när hon är ute! Jag älskar namnet Juni :D
  • Äldre 14 Jan 10:12
    #33
    +3
    alliew skrev 2019-01-10 21:46:59 följande:

    Belle är ett skitfult wt namn, men det är Sally också numera.


Svar på tråden Hjälp mig med namn till lillasyster!