• Lilleskorpans

    Tidig mens men stängd tapp

    Söker som en galning men hittar inget som stämmer. Har ni kanske några råd?

    6 dagar efter ägglossning kommer en liten blödning. Misstänker nidblödning men nu på 4e dagen fortsätter det blöda. Sparsamt men mer än tidigare.

    Problemet är att tappen är hög, mjuk och stängd. Något den inte brukar vara vid mens. Gravtest är negativt även att det är för tidigt att testa. Har bim om 5 dagar.

    Någon med erfarenheter?

  • Svar på tråden Tidig mens men stängd tapp
  • Anonym (Svårt)

    Svårt att säga.

    En nidblödning kan ju vara sparsam och hålla på i några dagar.

    Det skulle kunna vara spottings. Livmodertappen kan vara stängd även om man har spottings.

    Ta ett test när du ska ha BIM.

  • Lilleskorpans
    Anonym (Svårt) skrev 2019-01-06 10:28:16 följande:

    Svårt att säga.

    En nidblödning kan ju vara sparsam och hålla på i några dagar.

    Det skulle kunna vara spottings. Livmodertappen kan vara stängd även om man har spottings.

    Ta ett test när du ska ha BIM.


    Tack för svar.

    Brukar det vara rent blod (typ som vid mens men mindre mängd) både vid nidblödning och spotting?

    Jag har aldrig haft något av det men fått uppfattningen om att det brukar gå åt den bruna eller rosa hållet.
  • Anonym (Svårt)
    Lilleskorpans skrev 2019-01-06 11:16:43 följande:

    Tack för svar.

    Brukar det vara rent blod (typ som vid mens men mindre mängd) både vid nidblödning och spotting?

    Jag har aldrig haft något av det men fått uppfattningen om att det brukar gå åt den bruna eller rosa hållet.


    Ingen aning faktist :/

    Så som jag förstår det med nidblödning så kan det vara allt från en rosa/brun flytning till en blödning som kan misstas för mens.

    Spottings har jag aldrig haft men det är väl lite som en mellanblödning som man kan ha lite till och från mellan ägglossning och mens .
Svar på tråden Tidig mens men stängd tapp