• Anonym (Så otroligt fundersam)

    Är knarket orsaken till att jag blev bortvald?

    Okej, såhär är det,

    Jag började dejta en kille i augusti, han bodde här men skulle en månad senare flytta för jobb utomlands under ett halvår ca.

    Väldigt tidigt in i dejtandet berättade han om sitt tidigare liv där han var uppväxt, i Stockholmsområdet, som vart kantat av droger och kriminalitet sen tidig ålder. Han berättade massvis för mig, och jag berättade om min nolltolerans för droger, men talade även om för honom hur stark han var som flyttade tvärs över landet ensam för att komma ifrån skiten.

    Det var då han flyttade till min stad. Han försökte verkligen komma ifrån, och jag ville verkligen ge denna killen en chans då vi båda kände det där klicket som så många pratar om.

    Jag kunde tycka att han drack en del, annars var han lika reko som vem som helst, jobbade och betalade för sig, om än något slarvig med pengar kanske..

    Dagen kom och han flyttade utomlands, skulle jobba i London en period, men han berättade många gånger att han skulle komma tillbaks till mig efteråt, för det var här han ville bo.

    Vi hade en nära och fin kontakt på FaceTime, sms, messenger och telefon varje dag. Inte allt på samma dag givetvis, men vi hördes varje dag.

    Han ville presentera mig för sina vänner, sin familj, han ville starta familj med mig. Han berättade för mig så otroligt ofta hur mycket han tyckte om mig och han fick mig att känna mig speciell. Han ringde i tid och otid bara för att höra hur min dag var osv.

    Dessvärre råkade han lite illa ut i London så han beslutade sig för att åka hem ett par månader tidigare än planerat.

    Han skulle bara hem och hälsa på familjen i Sthlm i ett par dagar, sen skulle han komma till mig på direkten. Ska tillägga att han var orolig för att träffa sin umgängeskrets igen då i princip allihop håller på med någon form av skit..

    Och nästan direkt han kom hem igen började jag bli oviktig, för då umgicks han med sina vänner dygnet runt och gjorde gud vet vad.

    Jag har försökt få förklaring men jag får inget svar alls, alltså han har ignorerat mig i en månad nu.

    Dagen innan han kom hem lovordade han mig så högt, dagen efter han kom hem och träffade sina vänner är jag inte värd att höra av sig till.

    Är det droger som gör att han är så? Eller är han bara ytterligare en idiot som man var dum nog att lita på?

  • Svar på tråden Är knarket orsaken till att jag blev bortvald?
  • Anonym (Så otroligt fundersam)
    Anonym (Hmmm) skrev 2019-01-06 20:10:08 följande:

    Vad har du gjort för honom?

    Nej man slutar inte bry sig om sin omgivning för att man tar droger ibland. Snarare tvärtom eftersom droger skapar ångest så hade du varit den första han sökt sig till för tröst och trygghet när han tänder av. Tror tyvärr att känslorna dött efter tiden isär när han fått tid att fundera. Han ville säkert att det skulle komma tillbaka och därav all kontakt.

    Men tillbaka i Sverige och verkligheten insåg han att det inte gick.

    Vad hände i London?

    Vad är det för droger?


    Alla resonerar olika kring detta, så jag får ingen direkt klarhet i något. Lika förvirrad som innan jag startade tråden!

    Jag har ställt upp för honom, hjälpt honom både ekonomiskt men främst ett stöd dygnet runt när han råkade illa ut i London. Tänker inte gå in på detaljer men han blev kraftigt misshandlad av ett gäng.

    Han ringde mig och grät på nätterna, han ringde mig och grät på dagarna. Han vart sjukskriven från jobbet där ett tag efter misshandeln så ekonomin va dålig. Jag hjälpte till.

    Vad det är för droger vet jag inte, har inte frågat heller. Men han berättade att han hade snortat nåt då när han kom hem iallafall. Har ingen aning om vad man snortar.. han röker på i mängder också.
  • Anonym (fd missbrukare)
    Anonym (Så otroligt fundersam) skrev 2019-01-06 20:02:57 följande:
    Tack för ditt svar, jag tror att jag har sagt det jag behöver få sagt till honom. Lite kämpigt när jag inte får några svar bara. Jag har valt att gå vidare, jag försöker bara hitta svar som kan vara till tröst för min del, då hans beteende får mig att känna mig så fruktansvärt oviktig efter allt jag har gjort för honom..

    Har förstått att sluta med drogerna är ett val man måste göra själv, han lät så uppriktigt trött på det livet så jag gav honom en chans, men han kunde väl inte stå emot..
    Du har redan fått ditt svar vännen. Du har skickat meddelanden som han inte svarar på. Det hade inte jag heller gjort på den tiden jag var hög. 

    Min pappa var alkoholist, jag träffade honom en gång när jag var ca 10 och bad honom rädda mig från min psykiskt misshandlande mamma och han sa nej. Han sa nej för han var ju minsann alkoholist och kunde inte det. Man är alltid oviktig när någon valt droger istället. Gå vidare och hitta en karl värd namnet.
  • Anonym (fd missbrukare)
    Anonym (Så otroligt fundersam) skrev 2019-01-06 20:02:57 följande:
    Tack för ditt svar, jag tror att jag har sagt det jag behöver få sagt till honom. Lite kämpigt när jag inte får några svar bara. Jag har valt att gå vidare, jag försöker bara hitta svar som kan vara till tröst för min del, då hans beteende får mig att känna mig så fruktansvärt oviktig efter allt jag har gjort för honom..

    Har förstått att sluta med drogerna är ett val man måste göra själv, han lät så uppriktigt trött på det livet så jag gav honom en chans, men han kunde väl inte stå emot..
    Du har redan fått ditt svar vännen. Du har skickat meddelanden som han inte svarar på. Det hade inte jag heller gjort på den tiden jag var hög. 

    Min pappa var alkoholist, jag träffade honom en gång när jag var ca 10 och bad honom rädda mig från min psykiskt misshandlande mamma och han sa nej. Han sa nej för han var ju minsann alkoholist och kunde inte det. Man är alltid oviktig när någon valt droger istället. Gå vidare och hitta en karl värd namnet.
  • Anonym (Så otroligt fundersam)
    Anonym (fd missbrukare) skrev 2019-01-06 20:26:06 följande:

    Du har redan fått ditt svar vännen. Du har skickat meddelanden som han inte svarar på. Det hade inte jag heller gjort på den tiden jag var hög. 

    Min pappa var alkoholist, jag träffade honom en gång när jag var ca 10 och bad honom rädda mig från min psykiskt misshandlande mamma och han sa nej. Han sa nej för han var ju minsann alkoholist och kunde inte det. Man är alltid oviktig när någon valt droger istället. Gå vidare och hitta en karl värd namnet.


    Det är nog så va.. tack!

    Och jag beklagar det du har varit med om, att bli nekad av sin pappa måste vara tufft, speciellt i den åldern och med din mamma som betedde dig så.

    Verkar som att du har kommit ifrån ditt missbruk iallafall? Otroligt starkt gjort!!
  • Anonym (fd missbrukare)
    Anonym (Så otroligt fundersam) skrev 2019-01-06 20:40:34 följande:
    Det är nog så va.. tack!

    Och jag beklagar det du har varit med om, att bli nekad av sin pappa måste vara tufft, speciellt i den åldern och med din mamma som betedde dig så.

    Verkar som att du har kommit ifrån ditt missbruk iallafall? Otroligt starkt gjort!!
    Tack
  • Anonym (ano)

    Skulle tippa på att han gått tillbaka till drogerna. Varför man tar avstånd är för att det är en annan värld man går in i. Säkert skuldkänslor för att ha svikit dom som trodde på en, lättare att bara ta avstånd.

    Vet inte hur inblandad han var i det kriminella men vet att jag tog avstånd till alla som betydde eller började betyda nått av den anledningen att dom brukade råka illa ut på det ena eller andra sättet. Inte av mej men indirekt pga mej.

    Två år är en rätt kort tid att vänja sej vid det normala. Hade mitt återfall efter 4år, kort men intensivt. Men var rätt avgörande för ett framtida 'normalt' liv.

    Var en sån där skitdag när allt går fel och senare på en hemmafest kom det upp amfetamin på bordet. Fyra dagar senare sitter jag i en beväpnad i en stulen bil, har inte sovit en blund sen festen och blöder från en mindre knivskada. Nyss avslutat en drogaffär som gick lite halvsnett.

    Stod parkerad vid en park. Var en varm solig sommardag, barn som lekte, människor var glada och skrattade.

    Det var ett uppvaknande, lämnade allt och gick därifrån och har aldrig sett tillbaka igen.

    Lång text men ett exempel på hur snabbt det kan vända.

  • klyban

    Jag misstänker mer psykisk ohälsa, självmedicinering och att detta tillsammans är problemet.


    hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2019-01-07 18:31:28 följande:
    Jag kan nästan gissa att han rökt på det du kallar punda hade vi bott i ett land där det var lagligt hade vi inte haft denna diskussion.

    Kom o tänka på en liknande grej.

    Jag hade en kussin som flyttade till en annan stad för och komma bort från drogerna han börjde jobba sköta sig i ca 1 år. Han åkte för oxh hälsa på gammla kompisar i 2 dagar. När han kom tillbaka var han så sönderrökt att han knappt kunde gå av tåget när jag skulle plocka upp honom. Inom en vecka hade han packat ihop sina grejer och flytat tillbaka och börjat sitt gammla liv....

    Han tröttna nog på o h skådespela framför sig och när han var borta så fixk han en smak av sitt gammla jag..

    Sönderrökt så man inte kan gå av tåget?
    Har aldrig under alla mina år ens sett nått sånt och de som röker cannabis.
    Finns bara två alternativ, antingen ljuger du, eller så var det inte cannabis.


    hur många meter var det?
  • Anonym (Hmmm)
    klyban skrev 2019-01-08 13:01:10 följande:

    Sönderrökt så man inte kan gå av tåget?

    Har aldrig under alla mina år ens sett nått sånt och de som röker cannabis.

    Finns bara två alternativ, antingen ljuger du, eller så var det inte cannabis.


    Det finns inget flummigare än pårökta människor. Extremt obehagligt. Jo möjligen en del som tar heroin.

    Skulle föredra någon som druckit alkohol, tagit amfetamin eller allra helst kokain alla dar i veckan framför en pårökt helt borta i huvudet människa.
  • klyban
    Anonym (Hmmm) skrev 2019-01-08 17:43:33 följande:
    Det finns inget flummigare än pårökta människor. Extremt obehagligt. Jo möjligen en del som tar heroin.
    Skulle föredra någon som druckit alkohol, tagit amfetamin eller allra helst kokain alla dar i veckan framför en pårökt helt borta i huvudet människa.

    Så du tror 1,3 miljoner är flummiga för de rökt cannabis?
    Ofta man har dessa fanatisera om cannabis, varför vet jag inte då det är fel.


    Anonym (SåÄrDet) skrev 2019-01-08 17:39:27 följande:
    Då måste du ha skitröka där du bor.

    Inte vet jag, men aldrig sett någon inte klara av att gå på cannabis, låter mer som du pratar om alkohol nu.


    hur många meter var det?
Svar på tråden Är knarket orsaken till att jag blev bortvald?