• Kalle83

    Vad ska du förändra 2019?

    Hej på er!

    Har en seg söndagskväll, och tänkte höra med er vad ni ska försöka göra för att få 2019 till en bra år. Inleder med att rada upp saker som jag själv vill förändra:

    - Vara mer social i offentligheten och säga hej till människor jag möter på mina promenader (men utan att det blir konstigt, hur nu det ska ske :). 
    - Sluta bli så kärlekskrank på fyllan att jag skickar märkliga meddelanden till damer som jag kanske i hemlighet åtrår en smula, och som jag behöver skicka pinsamma "förlåt för mitt något överdrivna meddelande igår, du är en fin person, så råkade visst tycka lite för mycket efter några glas rött", och därför:
    - Resignera för min förtjusning av vin, och ersätta med ett glas vatten emellanåt istället.
    - Träna mer frekvent. 
    - Släcka ner sociala medier (vilket jag faktiskt gjorde på nyår, och känner mig redan mycket friare). 
    - Fortsätta vara kreativ gällande musik. 
    - Bjuda över människor på middag lite oftare. 
    - Ta jobbet med ett mer tillbakalutat förhållningssätt. 

  • Svar på tråden Vad ska du förändra 2019?
  • Aniiee

    Jag ska lyssna mer på musik. Känns som att jag tappat det lite på senare år, även om jag lyssnar lite grann.

    Jag ska också bli mycket mycket bättre både på att läsa nya (!) böcker och att fylla i på Goodreads vad jag läser och hur mycket.


    I have a growing lack of disgust for you
  • tjugoårsåldern

    Gillar sånhär trådar, är peppiga och viktiga! 

    2019 är ett viktigt år för mig, kommer bli händelsefyllt rent känslomässigt då:

     - Kommer bli singel, bo ensam. Från att alltid ha sällskap till mitt egna sällskap, spännande men läskigt. Kommer förändra min syn till att älska mitt egna sällskap- inte längre vara orolig för ensamhet.
    Förändra mitt tidigare singelbeteende som var supa, knulla, gråta och dramatiskt till att bara vara ärlig men mina behov för mig själv och dem jag möter. Läskigt men viktigt.

    - Bli riktigt vältränad, kommer sätta viktmål och nå dem! Förändringen blir att jag kommer tvingas ha mer egen tid, vilket alltid resulterat i mer träning

    - Dra ner på drickandet. Vill inte bli full och bli kärlekskrank och överdrivet kåt för att dagen efter ångra vem jag stött på (och vilka som sett det hända...) och så vidare... Plus, slippa vara bakfull en hel dag. 

    - Förändra mitt sociala liv- prioritera vänner och min närmaste familj ordentligt. Alltid säga ja, till skillnad från nu när svaret alltid varit rätt dåligt och drygt...

    - Förändra min demoner, dvs. möta mina inre demoner once for all. Svårt att gömma sig för dem när man är ensam. Mycket självutveckling!

    Kram <3

Svar på tråden Vad ska du förändra 2019?