• Somliga

    Behöver stöd, våra ex ligger med varandra

    Hej! Jag behöver lite stöd känner jag, jag och min pojkvän träffades en tid efter bådas skilsmässor, under helt vanliga omständigheter. Våra ex var dom som lämnade oss men efter skilsmässan ångrade dom sig. Vi hade ju redan gått vidare då så vi ville inte tillbaka, så fort dom upptäckte att vi hade något mellan oss så började dom söka stöd hos varandra för att "snacka" och vad jag förstår så träffas dom och har sex med varandra. Vi alla vet vilka vi var från början då barnen går i samma skola... Men varför gör dom såhär, jag blir inte klok på det här..

    En enda röra och vi blir väldigt påverkade av dom, extjejen till min pojkvän gör ett väldigt liv och är väldigt arg på mig, påverkar oss mycket att vi inte får älska varandra.. Måste dom göra sådant drama hela tiden..? Vi vet inte hur vi ska hantera allt, önskar att det inte påverkade mig såhär, jag vill bara vara lycklig med honom..

    Någon som varit i liknande situation som man kan få snacka av sig med?

  • Svar på tråden Behöver stöd, våra ex ligger med varandra
  • Anonym (meh)

    Inte för att vara elak men de kan ju ocså säga "våra ex har sex med varandra" och jag antar att du anser att de inte har något att göra med vad ni två gör? Lätt att klaga på andra utan att se sin egen del. 

  • viseversa

    Men ni ligger ju också. Varför är det okej men att inte dom ligger? Skärp er ni har ingen talan i vem era ex ligger med.

  • CitronTulo

    Vad har du och din kille med att göra vem, eller vilka, era ex ligger med? Vad har ni med deras sexliv att göra?

  • EmberEyes

    Säger som övriga... Vad era ex har för sig har ni inget med att göra. (så länge det är lagligt då...)

  • Anonym (Väx upp)

    Åh herregud så omoget. Låt dem ligga med vem fan de vlll. Du ligger ju med hennes ex, så då får väl hon ligga med ditt ex om hon vill. Varför fokuserar du inte på din nuvarande relation? Är du fortfarande kär i ditt ex eller vad är det frågan om?

  • Aikido

    Det här var för komplicerat för mig. Kan någon som förstår trådstarten rita upp ett litet schema över hur det ser ut? Pilar i olika färger skulle fungera bra tror jag. A är tillsammans med C. D är ex. till A. B är arg på A. O.s.v.

  • LFF
    Aikido skrev 2019-01-07 12:11:55 följande:

    Det här var för komplicerat för mig. Kan någon som förstår trådstarten rita upp ett litet schema över hur det ser ut? Pilar i olika färger skulle fungera bra tror jag. A är tillsammans med C. D är ex. till A. B är arg på A. O.s.v.


    A (ts) och B är tillsammans.
    C är ex till A. D är ex till B. 
    C och D har också sex.

    D är sur på A eftersom B väljer A framför D.
Svar på tråden Behöver stöd, våra ex ligger med varandra