• Ekskan

    När skall man berätta för min son att han skall få ett syskon?

    Hej!


    Jag är gravis och går in i vecka 10 denna veckan.
    Jag har en son sen innan som är 8 år.
    Jag har 2 missfall bakom mig det senaste året.

    Vet inte när det är läge att berätta för min son, tycker det är så svårt, vill inte berätta och sen få missfall strax efter.

    Skall på UL 29/1, (vecka 13)  tänker att det kanske är läge att berätta då, problemet är att jag har en ganska svullen mage redan nu, känns som att han kommer börja förstå snart, snälla kom med råd, hur har ni gjort eller kommer göra!?

  • Svar på tråden När skall man berätta för min son att han skall få ett syskon?
  • Orkide

    Sålänge han inte säger något så behöver ju inte ni det heller. Skulle han säga något så kan ni säga sanningen. Att du är gravid men att det kan hända något och att ni inte ville berätta innan ni visste något mer. Så vänta till efter ultraljudet om det går.

    Å grattis förresten!

  • närkommertrean

    Vi berättade för syskonen i v 12, på julafton. I efterhand ångrar jag att vi inte väntade till efter kub som vi hade förra veckan eftersom det visade att barnet med största sannolikhet har en kromosomavvikelse och/eller hjärtfel. Om vi blir tvungna att avbryta graviditeten känns det jättejobbigt att berätta för barnen som är jätteglada över att få ett syskon. Så jag hade väntat till efter ul om jag var du.

Svar på tråden När skall man berätta för min son att han skall få ett syskon?