• Äldre 7 Jan 17:46
    343 visningar
    3 svar
    3
    343

    tips på barnvagn

    då vi väntar barn har jag börjat kika på barnvagnar. men då det är 9 år sedan sist är jag inte alls hemma på vad som gäller. sist körde jag en Crescent Comfort och babytravel Amsterdam.

     Jag har kikat på EMMALJUNGA NXT90 men känns som om det blir mycket pengar. eller KRONAN DUO S som känns väldigt prisvärd.
    för och nackdel med dessa vagnar?
    tips på andra vagnar jag ska titta efter?

    sambon(som har yngre barn än mig och kanske är aningen mer uppdaterad) säger Bugaboo (ingen aning om modell). men jag har ett svagt minne av att jag har jävlats med att fälla ihop en sån så jag blir skeptisk.

    önskelistan är:
    *lufthjul
    *finnas möjlighet/adapter för att fästa babyskyddet på chassit.
    *gärna svängbara hjul fram.
    *fungera till en kortis på drygt 150cm
    * ta liten plats ihop fälld(vill gärna få in den i min halvkombi och slippa ta stora bilen överallt)
    det är väl det jag kommer på för stunden

  • Svar på tråden tips på barnvagn
  • Äldre 7 Jan 18:13
    #1

    Kronan duo s var jag inne på innan, men upptäckte att den tar ganska mycket plats ihopfälld!

    Bugaboo Fox ska vara smidig och liten. Ungefär i samma storlek som NXT 90. Fördelen som jag ser med NXT 90 är att den går att göra om till syskonvagn :)

    Jag personligen föredrar emmaljunga framför Bugaboo pga eftersom jag tycker att de känns mer stabila men åandra sidan så väger bugaboon mindre:)

  • Äldre 7 Jan 19:24
    #2

    Får jag fråga varför lufthjul är en viktig sak?

    Uppababy vista kan jag verkligen rekomendera.

    Uppfyller dina önskemål.

    Dock Luftfria gummidäck.

  • Äldre 7 Jan 19:32
    #3

    Uppababy vista

    Gigantisk varukorg , funkar som syskonvagn,

    Emmaljungan och bugaboon är väldigt låga jämfört med Uppababyn. Tar lite plats ihopfälld.

Svar på tråden tips på barnvagn