• Äldre 7 Jan 20:02
    2293 visningar
    22 svar
    22
    2293

    Rosenrot eller bidrottninggele vid regelbunden cykel

    Sambon och jag försökt länge med att bli gravida. Fick ett jättetidigt missfall för några månader sedan och efter det blev min cykel ca 34-35 dagar från tidigare 31. Får nu i den längre cykeln utslag ägglossningstest ungefär dag 19-20. Men skulle gärna öka mina chanser och också förkorta min cykel. Har läst att både rosenrot och bdrottninggele kan gör der samt öka fertiliteten. Men har även läst att dem kan rubba eller förlänga cykeln och det vill jag inte.

    Vilka är era erfarenheter av dessa två? Kortare cykel? Blivit gravida!

  • Svar på tråden Rosenrot eller bidrottninggele vid regelbunden cykel
  • Anonym (i väntan på att bli fler)
    Äldre 12 Jan 10:11
    #11

    Jag började med RR och bisolvon för några dagar sedan när min mens satte igång. Ska bli spännande att se om det blir någon förändring ???? blir vårt 6:e försök.

  • Äldre 12 Jan 18:33
    #12

    Får hoppas det! Prövar nästa cykel med RR och kanske bgd. Men är lite rädd att den ska förlänga. Kör med extra d-vitamin. Hört positivt om det med :) Nogra andra vitaminer förutom folsyra som kan vara bra? Omgea3 ngn som har det?

  • Anonym (6v)
    Äldre 12 Jan 20:02
    #13
    Ebba87 skrev 2019-01-12 18:33:38 följande:

    Får hoppas det! Prövar nästa cykel med RR och kanske bgd. Men är lite rädd att den ska förlänga. Kör med extra d-vitamin. Hört positivt om det med :) Nogra andra vitaminer förutom folsyra som kan vara bra? Omgea3 ngn som har det?


    Zink! Zink och D-vitamin är typ de två viktigaste tillskotten för att menscykeln ska funka. Omega3 är alltid bra.
  • Äldre 13 Jan 10:46
    #14

    Ok, har en tablett med b12, zink och folsyra. Hur mycket zink bör man ta? Tror det är 15 g i dem ????

  • Anonym (6v)
    Äldre 13 Jan 12:08
    #15
    Ebba87 skrev 2019-01-13 10:46:45 följande:

    Ok, har en tablett med b12, zink och folsyra. Hur mycket zink bör man ta? Tror det är 15 g i dem ????


    Jag har läst någonstans att om man vill bli gravid kan/ska man ta 30. Så jag tar 27 (min multivitamin har 7 och sen ett tillägg med bara zink som har 20).
  • Anonym (6v)
    Äldre 13 Jan 12:09
    #16

    Men Googla runt lite (gärna på engelska) så hittar du säkert nåt bra.

  • Äldre 13 Jan 13:49
    #17

    Tack! Det blir att inhandla blutsaft och Zink och vänta Äl, om ca 2 veckor.

  • Anonym (i väntan på att bli fler)
    Äldre 23 Jan 19:50
    #18

    Hur har det gått för alla i tråden?


    Jag har nyss avslutat min första kur av RR. får se om det funkade som önskat Glad Det har inte påverkat min cykel på något sätt iaf utan den är precis på dagen likadan som förra månaden än sålänge.

  • Äldre 24 Jan 21:36
    #19

    Tar extra tillskott av zink och D-vitamin och fått glad gubbe idag(1) dag 17, så lite skönt att den kom tidigare och jag faktiskt fick utslag. Man är ju alltid lite orolig att man inte ska få Äl av någon anledning. Så nu är det bara att köra på och hoppas på det bästa, bim 8 feb. Hoppas hoppad den gav resultat! Prövar rosenrot nästa cykel om det inte bli något denna!

  • Anonym (Cesse­desse)
    Äldre 28 Jan 14:12
    #20

    Jag har blivit gravid genom tagit apiforce för några år sedan, har antagligen pcos och inte alltid ägglossning.

    Hade önskat att allt fungerar som det skulle har fått långa cyklar på ca 40 dagar och ska på kontroll om 2 månader.

  • Äldre 9 Feb 09:14
    #21

    Okej, hur har det gått om någon av prövade rosenrot eller bdg?

    För mig blev det negativt igår ???? Mens idag, och tog första tabletten av Rosenrot, men är fortfarande rädd att den ska förlänga min cykel som nu verkar vara 33 dagar. Nån mer med erfarenhet?

  • Anonym (i väntan på att bli fler)
    Äldre 11 Feb 21:22
    #22
    Ebba87 skrev 2019-02-09 09:14:44 följande:

    Okej, hur har det gått om någon av prövade rosenrot eller bdg?

    För mig blev det negativt igår ???? Mens idag, och tog första tabletten av Rosenrot, men är fortfarande rädd att den ska förlänga min cykel som nu verkar vara 33 dagar. Nån mer med erfarenhet?


    RR är väl snarare känt för att förkorta cykeln än förlänga så det är nog ingen större fara.


    Jag tog RR förra cykeln och min cykel låg kvar på ungefär samma som den brukar (27-28 dagar)

Svar på tråden Rosenrot eller bidrottninggele vid regelbunden cykel