• Anonym (barnie)

    barnskaffande, finns egentligen inget rätt eller fel

    svara på frågorna kommentera gärna sedan. finns som sagt inget rätt och fel egentligen men visst är det något som folk gärna har åsikter angående ! 
    spännande ämne tycker jag att det är =)

    Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden barnskaffande, finns egentligen inget rätt eller fel
  • InaLo

    Frågan är inte ålder, kön eller antal barn utan om man klarar av att ta han om barnet/ barnen.

  • Zizazi

    Haha rätta svar. Idioti. Rätt svar har jag skrivit. Sjukt skit.


     


    Kvinnor skall inte ha barn över 33 egentligen. Där är det försent för barn. 38+ är helt försent då får barnet mängder med genetiska fel. Det är rätt svar.

    10 barn är sjukt, barnen mår inte bra av så stora barnskaror. De blir inte sedda och föräldrarna klarar inte engagera sig i varje barn.

    Man ska alltid lägga sig i om andra ska föda barn eller inte. I synnerhet när de är för korkade för att ta hand om barnen, eller för gamla så att barnen blir missbildade/får för många genetiska fel. Världen blir till en dålig plats när bra människor inte bryr sig.

  • Anonym (Bj)

    Men det är väl klart man kan bli för gammal för att skaffa barn. Hur rätt är det mot barnet som får födas med diverse åkommor och förlora sina föräldrar tidigt? Så egoistiskt att skaffa barn då. Och att skaffa så många barn som 10 är också helt fel, synd om barnen som måste ta hand om varandra, som inte får någon egentid med föräldrarna och som helt enkelt inte blir sedda.

    Dessutom är 18 egentligen för ungt för att skaffa barn. Hjärnan blir inte vuxeb och mogen förrän 25 års åldern.

    I de fallen så borde ma verkligen lägga sig i hur andra väljer att skaffa barn.

  • Anonym (50)
    Zizazi skrev 2019-01-08 10:37:53 följande:

    Haha rätta svar. Idioti. Rätt svar har jag skrivit. Sjukt skit.


     


    Kvinnor skall inte ha barn över 33 egentligen. Där är det försent för barn. 38+ är helt försent då får barnet mängder med genetiska fel. Det är rätt svar.

    10 barn är sjukt, barnen mår inte bra av så stora barnskaror. De blir inte sedda och föräldrarna klarar inte engagera sig i varje barn.

    Man ska alltid lägga sig i om andra ska föda barn eller inte. I synnerhet när de är för korkade för att ta hand om barnen, eller för gamla så att barnen blir missbildade/får för många genetiska fel. Världen blir till en dålig plats när bra människor inte bryr sig.


    Du vill alltså återinföra tvångssterilisering eller inför tvångsabort på såna som inte borde ha barn? Bl.a då alla över 33? Du skriver så mycket strunt så resten ids jag inte ens besvara.
  • Anonym (JT)
    När är man för gammal för att skaffa sitt första barn?
    - Det upp till var och en att avgöra. Jag skulle nog tycka att man är för gammal om man är över ca 50. Det gäller både män och kvinnor. Är man äldre är det relativt stor risk att man dör innan innan barnet är minst 20.

    När är man för gammal för att skaffa sitt sista barn?
    - Samma som med det första, om man är över ca. 50 år tycker jag man är för gammal.

    När är man för ung för sitt första barn?
    - Aldrig. Blir man gravid och vill ha sitt barn så är det ingen som ska lägga sig i det. Personligen hade jag tyckt det var "för ungt" om man var under 15, men med det sagt hade jag inte tagit bort det om jag hade blivit gravid när jag var yngre än så och hade heller inte föreslagit det om jag hade en dotter/son i den situationen.

    Hur många är för många barn?
    - Finns ingen gräns.

    Är det okej att skaffa över 10 barn?
    - Självklart.

    Är det synd om dem som bara har barn av ett och samma kön?
    - Nej, inte per automatik. Det kan vara synd om dem om de verkligen hade velat ha fler barn men inte kunde få av någon anledning, eller om de verkligen ville haft barn av båda kön.

    Hur många barn har eller vill du ha?
    - Är gravid just nu men i övrigt har jag inga levande barn. Vet inte hur många jag vill ha. Det varierar från dag till dag. Men minst 4 tror jag ändå.

    Hur gammal var du när du fick din första?
    - Jag var 23 när jag blev gravid första gången men förlorade både det barnet och flera graviditeter efter det. Är nu gravid igen och hoppas på att det ska gå bra denna gången.

    Hur gammal var du när du fick ditt sista barn?
    - Kan inte svara på detta, är inte klar med barn.

    Tycker du att det är ok att lägga sig i hur andra väljer att gör ang barnskaffande?
    - Nej, det tycker jag inte.
  • Aniiee

    Tyvärr är det inte så att det inte passar att göra en quizz av åsiktsfrågor. Särskilt inte när man vill ha folks åsikter. Men du ska få mina åsikter.

    När är man för gammal för att skaffa sitt första barn? - Helt individuellt och beroende av ett antal faktorer, band annat biologiska.

    När är man för gammal för att skaffa sitt sista barn? - Se ovan.

    När är man för ung för sitt första barn? - Se ovan 

    Hur många är för många barn? - Se ovan

    är det okej att skaffa över 10 barn? - Se ovan

    är det synd om dem som bara har barn av ett och samma kön? - Nej, inte av den anledningen, men om de själva önskade ett barn av annat kön så är det inte "synd om dem", men det är "synd att det blev så"

    hur många barn har eller vill du ha? - har 0 levande, vill realistiskt 0-3, vill vild fantasi 8-10.


    hur gammal var du när du fick din första - om han räknas, 20+
    hur gammal var du när du fick ditt sista barn? - se ovan

    tycker du att det är ok att lägga sig i hur andra väljer att gör ang barnskaffande? - så vida det inte handlar om extremfall, nej.
    I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (R)

    Över 10 barn? Ja hatar man miljön så mycket så är det säkert okej.

  • Xenia

    Så det är TS som har de rätta svaren? Tror inte det.

    Mtp överbefolkningen och miljöförstörelsen är det definitivt inte rätt att skaffa över 10 barn.

  • Benny Retro
    Xenia skrev 2019-05-13 02:36:17 följande:

    Så det är TS som har de rätta svaren? Tror inte det.

    Mtp överbefolkningen och miljöförstörelsen är det definitivt inte rätt att skaffa över 10 barn.


    Du menar såklart att ingen har rätt att skaffa barn överhuvudtaget.
  • Anonym (A)
    Aniiee skrev 2019-01-08 15:30:33 följande:
    Tyvärr är det inte så att det inte passar att göra en quizz av åsiktsfrågor. Särskilt inte när man vill ha folks åsikter. Men du ska få mina åsikter.

    När är man för gammal för att skaffa sitt första barn? - Helt individuellt och beroende av ett antal faktorer, band annat biologiska.

    När är man för gammal för att skaffa sitt sista barn? - Se ovan.

    När är man för ung för sitt första barn? - Se ovan 

    Hur många är för många barn? - Se ovan

    är det okej att skaffa över 10 barn? - Se ovan

    är det synd om dem som bara har barn av ett och samma kön? - Nej, inte av den anledningen, men om de själva önskade ett barn av annat kön så är det inte "synd om dem", men det är "synd att det blev så"

    hur många barn har eller vill du ha? - har 0 levande, vill realistiskt 0-3, vill vild fantasi 8-10.
    hur gammal var du när du fick din första - om han räknas, 20+
    hur gammal var du när du fick ditt sista barn? - se ovan

    tycker du att det är ok att lägga sig i hur andra väljer att gör ang barnskaffande? - så vida det inte handlar om extremfall, nej.
    Håller med
Svar på tråden barnskaffande, finns egentligen inget rätt eller fel