• Anonym (tison­storsf­re16)
    Äldre 8 Jan 12:49
    269 visningar
    0 svar
    0
    269

    Låghormonare?

    Hej! Min mens är 14 dagar sen, den har aldrig varit försenad förut och har alltid varit regelbunden. Jag var hos gyn för ca två månader sedan då jag vaknade upp en natt med en otrolig knivskarp smärta i magen, tänkte då att det kanske rörde sig runt äggblåsor men allt såg normalt och fint ut. Jag har nu tagit två tester men båda visade negativt, men är nu orolig över att jag kanske är gravid trots allt. Jag har läst att man kan vara låghormonare, och att plusset kan visa senare. Jag vet också såklart att den kan vara försenad bara för att, men för ca en vecka sedan trodde jag verkligen att den skulle komma då jag fick mensvärk. Hade två dagar innan det inte använt skydd, jätte dumt jag vet. Tänkte väl mest att det knappt finns en risk för mig att bli gravid så tätt intill mensen, även om det var sen. Har ömma bröst vilket jag aldrig får vid mens eller ägglossning, har haft spänningar i magen och varenda morgon har jag tänkt att nu får jag den. Vi har inte planerat att bli gravida, och skulle vi bli det skulle vi inte kunna behålla det. Vi har båda sagt att vi vill vänta tills vi har en bra ekonomi och egen bostad, då vi båda bor hemma med rätt dåliga löner. Så min fråga är egentligen att om det finns några grav tester som är känsligare än andra? Kan man ta reda på om jag är gravid genom gyn? Eller måste jag vänta? Har alltid varit livrädd för abort, och vill helst gå igenom det så tidigt som möjligt om så är fallet. Är 23 år gammal. 
Svar på tråden Låghormonare?