• Anonym (AS)

    Hur slutar man tänka negativa tankar hela tiden? Orkar snart inte mer :(

    Nej, man ska normalt inte känna så i princip hela tiden. Jag har själv gjort det och gör väl till viss del fortfarande. Kan du snacka med någon kurator?

  • Anonym (AS)

    Nja, de har utbildat sig för att de faktiskt vill hjälpa så att inte bry sig är nog inte vanligt. De blir givetvis inte ens vän men nog kan det vara värt det.


     

  • Anonym (AS)
    Nimzay skrev 2019-01-12 12:05:33 följande:
    Nja...finns ju säkert massvis med andra skäl till att välja en sån typ av utbildning och sedan därefter arbete än att man just innerst inne helt genuint verkligen vill hjälpa
    Sen om man träffar någon som råkar vara genuint förstående och välvillig som man verkligen trivs med och som man känner att förstår en är det ju givetvis guld värt, men jag tror dessvärre inte att den chansen är speciellt stor :(
    Nimzay skrev 2019-01-12 12:07:27 följande:
    Hmm tack<3...men är ju ba inte speciellt lätt att tänka att man är värd att få hjälp när man inte själv anser att man är det, dvs inte så lätt att känna motivationen till att göra kraftansträngningen till att söka hjälp, tyvärr


    Nej, vad skulle det vara? Tydligen är kuratorsplaceringar rätt eftertraktade, åtminstone för socionomer. Man hittar inte alltid rätt direkt men nog kan det faktiskt fungera om man själv också försöker.


     


    Jag hade precis så, "inte värd att få hjälp" och även om jag efter det haft även sämre professionella så har det i slutändan varit värt det.

Svar på tråden Hur slutar man tänka negativa tankar hela tiden? Orkar snart inte mer :(