• ALLIEVERDO

    Huawei p20 pro avsieringsljud tar över alla andra aviseringar. hur får jag bort det?

    Hej,

    Blir tokig. Har en ny tele, och i den verkar de ju ha samma aviseringsljud för mejl, kalender och sms. Idiotiskt. själövklart vill jag inte ha samma ljud på sms och mejl. Så jag fick ladda ner en ny sms app.
    MEN ändå kommer det andra ljudet som är valt av telefonen och tar över. Märkte nu även att min reminder app också får problem. Där kommer ljudet från appen + ljudet från telefonen.
    Det måste ju gå att ändra, men hur?

  • Svar på tråden Huawei p20 pro avsieringsljud tar över alla andra aviseringar. hur får jag bort det?
  • SprucknaGummit

    Hej! För att ställa in meddelande signalen så börjar du med att gå in på (kugghjulet) Inställningar, Ljud och bläddrar med till meddelande

    När du klickat på den så kan du välja en signal för meddelanden..
    (antar att du redan kan byta ringsignal)

  • ALLIEVERDO

    Denna telefon har samma aviseringsljud för mejl kalender och sms. Helt idiotiskt. Man vill ju gärna höra skillnaden. Brukar gå att ändra i sms appen då men gick inte där heller. Fick ladda ner en helt ny.

Svar på tråden Huawei p20 pro avsieringsljud tar över alla andra aviseringar. hur får jag bort det?