• Anonym (Hej)
    Äldre 8 Jan 18:16
    181 visningar
    1 svar
    1
    181

    Problem med hormonspiral

    Hej!

    Satte in en Kyleena hormonspiral i början av oktober. Har sedan dess haft blödningar till och från men de har minskat en del.

    Har även haft en ständigt återkommande ömhet/obehagskänsla i magen. När jag är mer aktiv blir smärtan mer påtaglig. Jag har börjar få en ökad mängd flytning av något genomskinligt slag som ibland luktar lite skumt. Har tidigare haft en kopparspiral som ledde till en livmoderinflammation så den fick tas ut akut.

    Jag har trott att det skulle lugna sig när kroppen vant sig men nu drygt 3 månader senare känns det fortfarande inte ok så jag ska ta ut den i morgon. Har haft väldiga problem att ordna med något p-medel som fungerar. Är det någon som har liknande erfarenheter av spiral? Var det i såna fall någon infektion eller vad var eller? Har ingen feber men känner mig liksom lite uppblåst och öm i nedre delen av magen.

  • Svar på tråden Problem med hormonspiral
  • Anonym (L)
    Äldre 8 Jan 18:44
    #1

    Har inte varit varit med om samma men vet många som har. Det kan ta upp till 6 månader innan kroppen vant sig vid ett nytt preventivmedel, oavsett vilket!

Svar på tråden Problem med hormonspiral