• Äldre 8 Jan 22:25
    706 visningar
    7 svar
    7
    706

    första barnet föddes prematur, när föddes nästa?

    Mitt första barn föddes v 36+1 och jag är nu gravid igen och funderar över när denna ska titta ut :) därför undrar jag när ni som födde första prematur, födde ert andra barn? :) ni får gärna skriva hur förlossningen startade båda gångerna och om ni vet om det fanns någon speciell anledning till att barnet föddes för tidigt?

  • Svar på tråden första barnet föddes prematur, när föddes nästa?
  • Äldre 8 Jan 23:01
    #1

    Havandeskapsförgiftning med första, låg inlagd. Blev beslutad om igångsättning v 35+

    Nästa barn startade med värkar på bf men hände ingenting. Fick komma in på förlossningen och få sovdos och blev igångsatt 40+2

    Tredje barnet startade av sig själv i vecka 34+ med värkar. Kom in på förlossningen på koll och där går vattnet. Födde 5 timmar senare.

  • Äldre 8 Jan 23:03
    #2

    Kan tillägga att de vet inte varför sista barnet föddes för tidigt, troligtvis pga nån infektion hos mig men de kan inte säkert säga

  • Äldre 9 Jan 09:43
    #3

    Första barnet, fick värkar i 36+3 det var dagen efter ett vändningsförsök som misslyckats så blev det kejsarsnitt 36+4.

    Andra barnet, gick vattnet 39+3 och hon kom dagen efter så 2dagar innan bf.

    Ska bli spännande och se när den som ligger i magen kommer :)

  • Äldre 12 Jan 20:11
    #4

    Första barnet föddes i vecka 35+2, tidig vattenavgång och värkar direkt i samband med detta. Vet ej varför det startade så tidigt.

    Andra barnet började jag känna av värkar i vecka 32+4. Väl på förlossningen lyckades de stoppa dessa, trolig anledning till värkarna var en infektion. Bebisen kom sen äntligen i vecka 39+2.

  • Äldre 14 Jan 10:59
    #5

    Första barnet föddes v33+0 pga av för tidig avlossning av moderkakan.

    Ändra barnet föddes v 38+6, dock med planerat snitt så vet inte Hur länge jag kunnat gå.

  • Äldre 7 Feb 22:28
    #6

    Första barnet föddes i v36+0. Förlossningen började med vattenavgång, ingen förvarning alls.

    Andra barnet föddes i v36+4, även här efter vattenavgång. Jag hade otroligt mycket förvärkar och han var på väg ut redan i v32+. Jag hade kraftigt förkortad livmodetapp tidigt.

    Tredje barnet föddes i v37+3. Även denna gång startade det med vattenavgång. Mycket förvärkar som började väldigt tidigt i graviditeten.

    Fjärde barnet föddes 9 år efter det tredje och kom då i v39+3 efter igångsättning. Jag hade förväntat mig ännu en tidig bebis, men icke. Blev till slut igångsättning pga mycket svår foglossning. Jag var 4 cm öppen vid igångsättningen så de tog vattnet och sen gick det undan helt av sig själv. Jag tror att min ålder och den långa tiden sedan förra graviditeten spelade in i att denna blev längre än de tidigare.

  • Äldre 9 Feb 17:46
    #7

    Mina är födda 39+1, 37+0 och 37+0. Mycket talar för att fjärde barnet nu kommer komma tidigare än så. Jag hoppas gå till åtminstone v 36.

    -ni som fött i vecka 36 hur har era barn mått når de kommit ut? Har amning mm kommit igång eller har det blivit bekymmer iom att de varit tidiga?

Svar på tråden första barnet föddes prematur, när föddes nästa?